کد خبر 930560
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
علی نبیان

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:در دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در راستای ایجاد رونق به بخش مسکن در سطح کشور ساخته می شود.

به گزارش مشرق، علی نبیان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی با اشاره به موضوع مسکن مهر در سطح کشور و همچنین این استان, اظهار داشت: پیگیری مسکن‌های مهر در سطح کشور یکی از مسائل مهمی است که درحال حاضر با عنایت و توجه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته و در این مدت کوتاهی تصدی مدیریت جدید وزارت، نگرش, تلاش و کوشش به این سمت رفته تا با همت بلند و کمک استانداران بحث مسکن مهر در سال ۹۸ بدون دغدغه حقوقی پرونده آن بسته شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ سانتی‌متر خانه بخرید یا اتاق ۱ متری اجاره کنید!

وی افزود: در راستای این موضوع در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر سعی بر این است که با این گونه سفرهای استانی و بازدیدهای می‌دانی و لمس دقیق و درست موقعیت‌های با برنامه ریزی و پیگیری و هم فکری و تبادل نظر با مسئولان استانی این مهم هرچه زودتر به پایان و پرونده مسکن‌های مهر در استان‌های کشور بسته شود.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه پس از اتمام مسکن‌های مهر همچنین دولت در راستای رونق ساخت ساز و ایجاد مسکن‌های جدید اقدامات ارزنده‌ای در دستور کار دارد، گفت: در راستای این موضوع مهم در قالب طرحی به نام اقدام ملی در راستای ایجاد مسکن‌های جدید در دو سال آینده در سطح کشور ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

نبیان تصریح کرد: که از این تعداد واحد مسکونی ۱۰۰ هزار واحد آن با ایجاد تفاهم نامه‌ای بین بنیادمسکن انقلاب اسلامی با مکان یابی زمین ایجاد گردد, که یکی از موضوعات پیگیری شده در سفربه استان مشخص شدن سهم استان خراسان جنوبی و ایجاد تفاهمات و سرعت بخشیدن در این امر است.

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای جدید در سطح کشور

وی افزود: همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز از تعداد برنامه ریزی شده در این طرح در حوزه باز آفرینی شهری و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیزدر شهرهای جدید در سطح کشوربا اقدام جهادی صورت خواهد پذیرفت تا شاهد بحث رونق مسکن در سطح کشور باشیم.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدف از سفر به استان خراسان جنوبی, اظهار داشت: از اهداف ما در این سفر استانی بازدید می‌دانی, رصد و شناخت موانع و اقدامات سرعت بخش در بحث مسکن و سایر امور مربوطه است که در این راستای نیز بازدیدهای مطلوبی از سطح شهر بیرجند و همچنین سایر شهرستان‌های استان صورت پذیرفته است.

نبیان گفت: در راستای این بازدیدها یکی از دغدغه‌های چندین ساله به جای مسئولان و مردم این استان و به ویژه شهرستان بیرجند بحث واگذاری صنوف آلاینده است که این امر در هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی مطرح و بحث واگذاری زمین آن قبل از این سفر مصوب گردید که امیدواریم عملیات اجرایی آن در ۳ فاز پیش بینی شده به خوبی صورت پذیرد و به یکی از دغدغه‌های چندین سال استان خاتمه داده شود.

وی با اشاره به بحث ایجاد شهرک آتی در استان خراسان جنوبی, بیان کرد: بحث ایجاد شهرک‌های آتی یکی از موضوعات مهم و مطرح در شهرهای کشور است که در این راستا نیز اگر طرح آن در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده و همچنین امور زیر بنایی از جمله تأمین آب آن پیش بینی شده باشد سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در راستای تأمین زمین اقدامات لازم صورت خواهد داد.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگر مطرح در استان بحث آماده سازی مسکن مهرشهر بیرجند است که در این راستای نیز با ارسال گزارشات و منابع مالی مدنظر و اقدامات انجام شده و ارائه مستندات و همچنین ایجاد پارک خطی با همکاری توسط شهرداری بیرجند ارائه و درخصوص تأمین منابع موردنظر مساعدت‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی به تعداد مسکن مهرهای باقی مانده در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود ۷۹۸ واحد مسکن مهر مربوط به تعاونی مسکن ارتش در استان خراسان جنوبی باقی مانده است که یکی از پروژه‌های خوب در این استان است که با پیگریهای صورت گرفته و اقدامات انجام شده امیدواریم پرونده واحدهای مسکن مهر استان خراسان جنوبی به جز ۴۳ واحد مسکن مهری که مشکل دارد تا پایان امسال بسته شود.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در خصوص طرح‌های جامعه شهری نیز می‌طلبد اقدامات مناسب مدنظر استان قرار بگیرد تصریح کرد: در بازدیدها و موارد مورد نظر و پیگیری استان همچنین با واگذاری زمین جهت ایجاد درمانگاه خیریه‌ای در شمال شهر بیرجند نیز موافقت می‌شود.

نبیان بیان کرد: در سطح کشور در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر داشته‌ایم که از این تعداد تنها ۱۶۰ هزار واحد مسکونی دیگر در سطح کشور که از این تعداد ۹۰۰ واحد مسکونی سهم استان خراسان جنوبی است باقی مانده که امیدواریم با تلاش و روحیه جهادی و نگرش مدنظر تا پایان سال آینده مسکن‌های مهر فاقد مشکلات حقوقی کار آن به اتمام رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    1 0
    شما هنوز داغی صبر کن تا از کیجی در بیایی تا بدونی این دولت این کاره نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس