محمدرضا تاجیک

محمدرضا تاجیک: «تَکرار می‌کنم» را تکرار نمی‌کنیم. دیگر به صلاح نیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

علی‌اکبر صالحی: نگذاشتیم ملت شهد عزتمندی را بچشند

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و از عاملان وضع موجود، به تازگی طی اظهاراتی در همایش غزه نماد مقاومت گفته است: انقلاب اسلامی توانسته است مبارزین فلسطینی را در یک بستر صحیح قرار داده و اسلام را برای آنها هم احیا کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ایران و امام (ره) دین را احیا کرد، تصریح می‌کند: ما به خاطر اختلافات سیاسی که در داخل کشور داریم، نگذاشتیم ملت شهد عزتمندی را به‌خوبی بچشند. [۱]

*مشخص نیست آقای صالحی از کدام اختلاف سیاسی تأثیرگذار صحبت می‌کند که اجازه نداده مردم طعم عزتمندی را به‌خوبی بچشند!

مردم ایران تنها در طول سال‌های اخیر، طعم عزت و بزرگی را در مقولاتی مثل محو دولت داعش با دستان باکفایت سردار سلیمانی، فائق آمدن بر تحریم‌های آمریکا، دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکا، گسترانیدن چتر امنیتی و اقتصادی ایران از دریای فارس تا دریای مدیترانه، خارج شدن بیکاری کشور از بحران، افزایش ضریب جینی و… چشیده‌اند و اگرچه مثل تمام کشورهای دیگر دنیا با مشکلاتی مواجه هستیم اما این مشکلات هرگز نقض‌کننده عزتمندی نبوده است.

البته در این میان رخدادهای تلخی مثل هدیه گرفتن آقای صالحی از یک مقام آمریکایی برای نوه‌شان در قضیه برجام، بی‌دستاوردی برجام، عجله برای مذاکره با آمریکا و ناکارآمدی دولت اصلاح‌طلبان نیز بوده که کام مردم را تلخ کرده اما این تلخیِ جزئی، خدشه‌ای بر عزت و وزانت ایران اسلامی نداشته است.

جالب آنکه پدیدآورندگان وضع موجود و تلخی‌های پیش‌گفته هستند که این روزها در منابر از عدم احساس طعم عزتمندی مردم و مثلاً از لجن بودن شرایط کشور [۲] حرف می‌زنند...

***

تاجیک: «تَکرار می‌کنم» را تکرار نمی‌کنیم

محمدرضا تاجیک، فعال اصلاح‌طلب و از عاملان وضع موجود به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که خبرآنلاین آنرا منتشر کرد در پاسخ به این سؤال که «آیا هنوز مردم به صحبت‌های شخصیتی مانند محمد خاتمی اعتنا می‌کنند و آیا به صلاح است که او باز هم " تَکرار" کند؟» گفته است:

«آقای خاتمی هنوز شخصیتی مقبول میان مردم است. گرچه جریان اصلاحات ریزش‌هایی داشته، اما شخصیت آقای خاتمی فرای اصلاح‌طلبی مرسوم است، اما به خود ایشان هم گفتم که به صلاح نیست در انتخابات آینده «تکرار می‌کنم» را تکرار کنید، زیرا فضای سیاسی متفاوت شده است و مردم انتظار دارند که وعده‌ها از حالت شعار به عمل درآید. آقای خاتمی باید زمانی از مردم درخواست کند که با لبیک تمام‌عیار روبه‌رو شود و درحال‌حاضر چنین شرایطی مهیا نیست. »[۳]

*قبل از تاجیک هم موسوی لاری در سخنانی تأکید کرده بود که اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده قطعاً دیگر تَکرار نخواهند کرد .[۴]

صدالبته رعایت این سطح از عقلانیت در اردوگاه اصلاحات جای خوشوقتی دارد و نشان می‌دهد که اعضای ستاد جریان چپ به روشنی هرچه‌تمام‌تر در جریان دسته‌گلی که طی ۶ سال اخیر در دولت، مجلس و شورای شهر به آب داده‌اند، هستند.

مع‌الوصف اما باید اشاره کرد که این عقلانیت صرفاً به کار خود این اشخاص می‌آید و به موجودیت آنها کمک خواهد کرد نه به رفع مشکلات مردم.

مردمی که با اشاره و تَکرار می‌کنم همین افراد رأی داده‌اند و اکنون با کوهی از ناکارآمدی مواجه شده‌اند.

آن عقلانیت و این بی‌فایدگی نشان می‌دهد که در رفتار سیاسی این روزهای اعضای ستاد جریان خاص جای یک «عذرخواهی بزرگ و پذیرش مسئولیت» خالیست.

به سخن دیگر اینکه آنها با تأکید بر اینکه دیگر تَکرار نمی‌کنیم خود را از ورطه انتقادات سیاسی در انتخابات‌های آتی خواهند رهاند اما بلاتکلیفی سیاسی مردمی که طی ۶ سال دولت اعتدال به این افراد اعتماد کردند چه می‌شود؟!

برخی معتقدند ستاد اصلاحات در موقعیت فعلی نیاز به تکرار افسانه ژاپنی «رونین» دارد.

قصه‌ای درباره چند سامورائی که پس از عملکرد بد اربابشان و رفتارهای غیر قانونی که انجام دادند؛ همگی مجبور به خودکشی دسته‌جمعی شدند.

البته بدیهیست که منظور از تکرار افسانه در اینجا عذرخواهی رسمی تمامی اعضای ستاد اصلاحات از مردم و نظام اسلامی بابت پدید آوردن مشکلات و ناکارآمدی‌های موجود در دولت، مجلس و شورای شهر است.

***

تودهنی جلایی پور به فرماندهان فتنه آینده؛ ایران «کشتی تایتانیک» نیست

روزنامه شرق به تازگی در گزارشی با اشاره به انجام یک نظرسنجی در سازمان بهزیستی نوشت: ادراک ما از آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک ادراک اغراق شده است.

شرق همچنین با اشاره به گفته‌های تقی رستم‌وندی، رئیس سازمان بهزیستی می‌نویسد:

۵۰ درصد از مخاطبان گفته بودند که فساد اقتصادی زیاد یا خیلی زیاد است اما وقتی به مصادیق فساد توجه کردیم، برای مثال، روی موضوع رشوه، بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد گفته بودند که نه رشوه دادند و نه رشوه گرفتند. یعنی این نشان می‌دهد چیزی که در واقعیت است با آن چیزی که مردم در ذهنشان نسبت به فساد اقتصادی وجود دارد، فاصله معناداری دارد.

در ادامه این گزارش که کانال امتداد آنرا بازنشر داده است، «حمیدرضا جلایی‌پور» جامعه‌شناس و از فعالان اصلاح‌طلب نیز مصاحبه‌ای انجام داده و با اشاره به آمار مثبت کشور و لزوم واقع‌نمایی به جای سیاه‌نمایی تأکید می‌کند:

«از نظر جامعه‌شناسی، جامعه ایران یک "جامعه در حال فروریزی" نیست، مگر جامعه کاهگل است که فرو بریزد؟! براساس مجموعه‌ای از شاخص‌ها، ایران در مقایسه با سایر جوامع یک "جامعه متوسط" و مطالباتی است.»

او همچنین می‌افزاید:
ایران نه مثل فنلاند بالای جدول کشورها است نه مثل سومالی در پایین جدول است. مثلاً ایران بر اساس شاخص آموزش، بهداشت، درمان، امنیت جزء ۲۵ کشور جهان است و البته براساس شاخص فساد، رانت‌خوری و سرمایه‌گذاری پایین جدول است.

*صحبت‌های جلایی‌پور را می‌توان فصل نوینی در اظهارات سراسر سیاه‌نمایانه اعضای ستاد اصلاحات و تأکیدات آنها بر فروپاشی ایران دانست.

صحبت‌هایی دقیقاً بر خلاف آنچه که عباس عبدی، محمدرضا تاجیک، سعید حجاریان، حسام‌الدین آشنا، غلامرضا ظریفیان و مصطفی تاجزاده تأکید دارند.

ما در ادامه تعدادی از صحبت‌های این افراد را که ملازم با القای «فروپاشی جامعه و نظام ایران» و بصورت کلی «سقوط کاپیتان»! است را به مخاطبان محترم ارائه می‌کنیم:

۱_ سعید حجاریان: دورنمای روشنی نداریم… چشم‌انداز منفی است .[۵]

۲_ عباس عبدی: جامعه ایران به بن‌بست رسیده و نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد [۶]… تبعیض و تحقیر پهلوی علیه مردم منجر به سقوط شد و جمهوری اسلامی هم دچار تبعیض است! [۷]… اکنون، جامعه ایران در مواجهه با وضعیتی غیر کارکردی است و چشم‌اندازی هم برای خروج از آن وضعیت وجود ندارد .[۸]

۳_ محمدرضا تاجیک: ایران «کشتی تایتانیک» است که اسیر گرداب شده و در همین لحظات نیز مردم ایران هم دچار یک فروپاشی ذهنی شده‌اند… ایران امروز کشوری دچار بیماری‌های روانی، اقتصادی و سیاسی است که این امراض هم‌اکنون در یک جا متقاطع و متراکم شده، ضمن اینکه ایران هم در شرایط فقدان تصمیم و تدبیر قرار دارد و همه چیز قفل شده است! (اشاره به محتوای یکی از مصاحبه‌های اخیر تاجیک )[۹]

۴_ غلامرضا ظریفیان: در زمینه‌های مختلفی در این سال‌ها –در ایران- اتفاقات خوبی افتاده است، اما نمی‌توان گزارش‌های رشد و ارتقا ارائه کرد ![۱۰]

۵_ مصطفی تاجزاده: این جامعه لجن است. گرسنه‌ایم و می‌خواهند بروند دریای مدیترانه .[۱۱]

قضاوت درباره صحبت‌های مهم جلایی‌پور و اظهارات این فعالان ستادی اصلاح‌طلب که فقط طی ماه‌های اخیر منتشر شده‌اند را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

در اینجا ذکر یک نکته ضروریست و آن اینکه معتقدان به فروپاشی نظام اسلامی و آنانکه حتی وعده زنده بودن جریان خود در «فردای براندازی» را نیز صراحتاً داده‌اند اما به لحاظ آمار و ارقام دستشان تهی است و برای همین است که در صحبت‌های آنها صرفاً گزاره‌های من‌درآوردی و یا اقوالی مثل «همین که می‌بینید»، «دیگران می‌گویند»، «آشکار است» و نظرات غیر مستند تمام شخصی زیاد است.

ما در مجموعه وبلاگ مشرق طی ماه‌های گذشته بارها و بارها گفته‌های سیاه‌نمایانه این افراد را با ارائه آمار و اسناد متفاوت و عموماً بین‌المللی مقایسه کرده و قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم گذاشته‌ایم.

در واقع به گواه همین آمار و ارقام ما معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سال عمر پر برکت خویش توانسته است دستاوردهای اقتصادی بزرگی داشته باشد که یکی از بارزترین آنها ارزان بودن نان، سوخت و مالیات در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

صد البته در این میان و البته به مدد ناکارآمدی‌های دولت محترم، مشکلاتی نیز دامن مردم و اقتصاد کلان کشور را گرفته است و مبنای اصلاح‌طلبان فوق‌الذکر برای القای فروپاشی کشور نیز به همین مشکلات است اما همانطور که اشاره شد آمارهای موجود حکایت از آن دارد که وضعیت کشور اگرچه با مشکلاتی مواجه است اما هرگز با «بحران اقتصادی» مواجه نیست و فرض فروپاشی اجتماعی و سیاسی نیز درباره ایران متصور نیست.

مگر آنکه القائات اشاره شده بتواند بروز و ظهور خیابانی پیدا کند (اشاره به گفته‌های مداوم حجاریان در ایران زمینه)، گُر بگیرد و آنوقت است که باید همه‌چیز را به تقدیر و بصیرت مردم و خواص واگذار کرد...

***

۱_ http://www.irna.ir/fa/News/83177711

2_ mshrgh.ir/891831

3_ https://www.khabaronline.ir/news/1224344

4_ mshrgh.ir/925872

5_ mshrgh.ir/916832

6_ mshrgh.ir/860859

7_ mshrgh.ir/888076

8_ mshrgh.ir/917800

9_ mshrgh.ir/923539

10_ mshrgh.ir/923844

11_ mshrgh.ir/891831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • AE ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    چرا اصلاح طلبان میخواهند ناامنی را هم به مشکلاتی که پدید آورده اند اضافه کنند؟!
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      79 16
      چون عشقشون کدخداست وبرای برگرداندن او همه چیز رو قربانی میکنند .
    • سعید IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      13 40
      چون تمامی فساد ها توسط اصولگرایان تا له امروز صورت گرفته
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      37 14
      ایران یکی از بهترین کشورهای دنیاست.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    62 16
    احتمالا منظور جناب صالحی اختلافات سیاسی در داخل امریکا بود اینها که تا لحظه آخر به اوباما التماس می کردن
    • تأمل IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      8 30
      منظورش مثل همین عکس العمل تند شماست که الان او رو میزنید یکی هم شما رو میزنه. همدیگر رو خراب کردیم و امید کم شد حالا از اون ور بام افتادید و یه کم تابلو میخواید امید بدید: دست آوردها کاملا واقعی و به جاست اما طرز بیانش یه کم تو ذوق میزنه و در حین امید آفرینی تون دوباره دارید طرف مقابل رو میزنید.
  • سید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    به گفته دوستان: و باز هم اصلاح طلبان تهوع آور!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      28 76
      مردم به این تهوع اورها رای میدن و میزنند تو دهن اصول گرایان
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    58 11
    آقای صالحی اعتراف کرد و راست گفت دولت تدبیر با برجام طعم و لذت را از کام ملت گرفت
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      26 2
      البته ایشان در همه دولتها با هر سلیقه ای هموراه سرکار بوده است !‌از هولوکاست سه هزار مدیر جابه جا شده دولت دهم در دولت روحانی ُُقط صالحی وعراقچی جان سالم به در بردند!‌این یعنی......................
  • بهار IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    61 39
    گم شوید، ملت دارند از گرسنگی می میرند و شما صخبت از فتنه می کنید. اختلاس باید بمیرد.
    • امیر IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      48 12
      چطووووری یارو، چرا اینگونه کامنت گذاشته ای هنوز خوب یاد نگرفته ای فارسی را ، اسراییل باید بمیرد!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    33 11
    منظورشان عزتی است که برجام بر سرمان آوار کرده
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      23 7
      +بتنی که توی راکتور اراک ریختند وقرار بود که پیشرفته ترش رو با کمک کدخدا وشرکاش برامون بسازه !
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    47 8
    کشور سالم و خوب . کشوری ست که همه افسادطلبان دزد آن . مرده باشند !!! چخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ss IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    58 13
    هر دو طیف به زباله دان تاریخ رفتنی هستن. الکی دست و پا نزنید
  • سیدحسین IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    50 23
    امام (ره) فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است. ولی یه لحظه روزی رو تصور کنین که این نظام وجود نداشته باشه (که البته به لطف خدا و امام زمان ع چنین روزی فرارسیدنش برای بعضی ها آرزو باقی میمونه!) واقعا میتونین این حضرات اصلاح طلب رو در حالتی جز وجد و سرور و شادی تصور کنین. از تصور براندازشدن نظام هم اینها تو ذهنشون بشکن میزنن
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      19 42
      الان که این نظام ھست چه گلی به سرمردم زده امام راحل فکرمیکردکھ مسعولین نظام مردم راتنھانخواھندگذاشت ولی اینطوری نشد
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      2 0
      این نظام اگر نباشه دیگه اصلاح طلب و اصولگرا هم نخواهد بود
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      2 0
      حکومت با فساد حفظ میشه ولی با ظلم خیر
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 1
    درپاسخ به نظرسنجی انجام شده باید به عرضتان برسانم که هیچ کاری بدمن رشوه پیش نمی رودوازصفات بارزومعکوس اینه که گیرنده بسیار پرجریت وپررو وگستاخودهنده ترسان محافطه کارورازنگهداراست مابعدازدادن رشوه نیزازرشوه گیرنده ها میترسیم لطفا ادس علط ندهید
  • رضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    5 2
    بنام خدا وسلام عزت آقای صالحی به نشستن متواضعانه درکناز استا دانشگاهی ایشون درمذاکرات برجام بوده شاید...
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 1
    هر وقت این مثلا رجال سیاسی سرمایه های آنچنانی خود را صرف مردم فقیر کردند و خودشان با حداقل امکانات زندگی کردند ،آنوقت بیایند رجز خوانی کنند ،ودم از مردم وملت بزنند
  • صابر IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    21 3
    كشور ما كشور گل وبلبل است و اصلا نه فسادي است و نه اختلاس ، امنيت داريم و اقتصاد محكم ، نه فقر وجود داره و نه بيكاري. كساني كه برعكس مي گن ايادي امريكا و اسرائيل هستند و مي خواهند سياه نمايي كنند.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      10 3
      جان کلام رو شما گفتی . ایول الله
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      12 4
      بی نمک
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    8 7
    اون قدر نگید اصلاح طالبها و اصول گراها هردوتا از هم بدترین فقط به فکر خودتون هستید خدایا شکر که نظام هست
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    23 2
    منظور تاج زاده از جامعه لجن حتما جامعه حزبی اطراف خودش بوده.دراصل یه اعتراف تلخ کرده..فهمیده رفقاش چکاره هستند.
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 4
    امام ره فرمود نگزارید انقلاب به دست نااهلان ونامحرمان بیفتد همان چیزی که از لحاظ اجرایی وتا حدودی قانون گزاری اتفاق افتاده اگر مردم فکری نکنند وضعیت به جاهای دیگر هم کشیده خواهد شد. مرگ بر فتنه گر.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 2
    با سلام شما ظاهرا تو ایران زندگی نمی کنی فقر فحشا بی پولی داره داد میزنه رشوه بگیران حکومت که بماند پولهایی که از کشور هم دارن خارخ میکنند شما چی میگی اصلاحات یا اصولگرا کجا دلمون بزاریم ایران رو به تاراج گزاشتن
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      5 1
      حرفهای شما طبق آخرین نظرسنجی رسمی سازمان بهزیستی درست نیست. 75 درصد مردم ایران اعلام کردن تا حالا نه درخواست رشوه ازشون شده نه رشوه پرداختن.
  • سعدالله حسنی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    5 19
    اگر در قضیه برجام و رویدادهای این چنینی همه با هم یکدست بودیم به این روز نمی افتادیم وقتی رهبری معظم خوشبین نبود نباید میزاشت شانسی شانسی مذاکره صورت بگیره حالا خوب در بیاد یا بد.وقتی که بنا شد مذاکره کنیم دیگه سپاه نباید موشک پرانی و لج و لجبازی کنه مذاکره یعنی کوتاه اومدیم حرف تونو بزنید بهرحال باید مسیر سیاسی ما یکدست و مشخص باشه با وضع شل کن سفت کن اصولگرا و اصلاح‌طلب راه بجایی نخواهیم برد
  • علی2 IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 2
    خدالعنت کند این افسادطلبان بی . . . را.
    • ali IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      23 1
      خدا لعنت کند افسادگرایان بی وجدان
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    10 0
    نگذاشتید یا نگذاشتند ملت که در دوره قهرمان عدالت شیرینی همه چیز را می چشیدند از عزت گرفته تا ارامش و صلابت و عدالت و افتخار در همه زمینه ها شما و امثال شماها همه چیز را برای ملت زهر و مار کردید که نه عزتی دارند و نه اقتصادی و نه هیچ
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    26 1
    سرتون کردین تو اخور بانک مرکزی خبر ندارین ‌. به قول قدیمها خود گوید خود خندد الحق که هنرمند است
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    4 14
    جلایی پور یه.. مثل بقیشون
  • POYA IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    27 1
    مشرق جان اخه تا کی با این حرف ها سر مردم گرم میکنید.واقعا از دید مردم اصلاح طلب با اصول گرا چه فرقی داره؟شما ها فقط به فکر استفاده ابزاری از مردم برای منافع خودتون هستید.
  • fd IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 4
    مشخصه صالحی منظورش چیه تو هیچ چی نبفهمی خخخخ
    • POYA IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      12 0
      حیف نان
  • فتانه IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 8
    ما داریم از گرسنگی می میریم اونوقت کدام دست با کفایت ...
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      13 5
      از گرسنگی میمیری ولی مشغول کامنت گذاشتنی؟! یه جور بهتری دروغ بگو احمق بیشعور
  • سیدمجتبی‌غضنفری IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    11 0
    وقتی‌اون‌یارومیگه‌اگه‌قرص‌نخوریم‌همه‌زنجیری‌هستیم‌بقیه‌که‌جیره‌خورندازجمله‌فتنه‌چیهاحسابشون‌معلومه
    • جواد AE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      0 8
      یه کم ادب داشته باش...
  • سید رضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    5 1
    این افساد طلبا جامعه لجنی رو که ادعا می کنن ، حاصل اشرافی گری ، رانت خواری ، آقازاده بازی و سوء استفاده های خودشونه ! حالا می گن بگیرید دزد !!!
  • تنها برای خلق خدا IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    14 0
    دوستان خودتان را خسته نکنید ملت ما از درد آقازدگی می سوزد دیگر فرق نمی کند که این آغازادهها از کدام جناح وحزب است اگر هم بعضی کاسه داغتر از آش شده است زمینه را برای خوردن خود محیط می کند
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 0
    آقای صالحی طعم عزتمندی را در فرودگاه های کشورهای اروپایی چشیدیم در مراسم حج همینطور ارزش ایرانی بودن در خارج از ایران ووووووپس اینطور نگید
  • رضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 0
    به هر حال خیلی بد شد. من فکر میکنم ایندهی بدتری داشته باشیم.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    7 0
    ما در کشاورزی بانک و عدالت خیلی مشکل داریم
  • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    14 0
    گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری چرا مشکلات کشور را به دوش هم میاندازیم این اختلاسهای کلان در دست چه کسی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • غفاری IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    24 0
    با سلام.از دزدی ها کم کنید تا مردم هم طعم عزت رو بچشند‌.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 0
    منشا بوی تعفن تهران چیزی نیست جز دو چیز : اصلاح لجنها و ننگنامه کثافت برجام
  • قلی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 1
    تو را خدا دیگر نگویید اصلاحطلب بگویید افساد طلبان یا مدعیان دروغین اصلاحات چون اصلاحطلب واقعی انقلابیون هستند که در همه عرصه ها کشور را متحول کردند .
  • هدی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 16
    تو رو خدا جمع کنید این وبلاگ مشرق رو . تا کی میخوید انقدر گزینشی مطلب بزارید تو سایت . تا کی میخواید کسانی که با شما موافق نیستند رو به چشم دشمن ببینید. آدم رغبت نمیکنه مطلبتون رو بخونه دیگه. اگه دزدی بوده از دو طرف بوده . اگه وضعیت اینه خیلیا مقصرن نه یک حزب و نه یک جریان و نه یک شخص .
  • ایران IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    2 2
    هر کس در ایران برای مردم کار کرد این تیوریسین های به اصطلاح اصلاح طلب به او انگ پوپولیستی زدند و حذف کردند اکنون با جامعه ای مواجه شدند که مدیر آن نمی داند اگر کار کند پوپولیست میشود خود کرده را تدبیر نیست. مانند بالا رفتن از سفارت آمریکا،آنقدر پز دادند تا رسیدند به سفارت عربستان بعد میگویند این اشتباه است آقا تو اشتباه کردی دیگران زجرش را کشیدند بگذار دیگران اشتباه بکنند تو زجرش را ببر
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    18 1
    تکرار میکنم اقای محمد خاتمی ایران را به سمت قهقرا سوق داد چه اقای خاتمی تکرار کند وچه تکرار نکند ضربه ای که ایران از نظرات تفرقه افکنانه اصلاح طلبان خورده ، صدمه غیر قابل جبرانی را به اصل ملی گرایی ایرانیان وارد اورده است بالاخره روزی اقای خاتمی و دیگر سران فتنه و سازش کار تمام خواهند شد اعمال ورفتار ایشان در تاریخ ایران ثبت شده نسلهای اینده با دیده تحقیر به این افکار خواهند نگریست ایرانیان هشت سال دفاع کردند تا یک وجب خاک ندهند ولی از پشت وعقبه ضربه مهلکی از طیف سازش کار وغرب گرا اصلاح طلب خوردند.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    1 17
    خبرگزاری شما از لجن هم لجن تره ، بذر نفاق و چند دستگی را شما در این کشور کاشتید، این مطالبتون هم در راستای نفاق و چند دستگی هستش تا کی میخواهید خودتون را گول بزنید، مردم از شما بی زارن ،عزت مندی این مردم زمانی مرد که دولت به دست محمود جونتون افتاد و اون آقا که تا دیروز کاسه لیسش بودید و معجزه قرن بود براتون،این کشور را با خاک یکسان کرد، ورشکستگی اقتصاد امروز نشات گرفته از دولت گذشته است اخوی
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      11 0
      کدخداتون بعد برجام شما رو لجن مال کرده باز هم به محمود فحش میدید؟
  • FR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    21 0
    البته غلط کردم را باید تکرار کنید !
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 0
    هر چند میدونم نظرات منو نمیذارید چرا که وجودشو ندارید
  • پسر ایران IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    22 1
    32 سال از عمر 40 ساله انقلاب اسلامی را آقایان به اصطلاح اصلاح طلب و تکنو کرات ( موسوی ، هاشمی ، خاتمی ، روحانی ) بر مسند قدرت اجرایی و تصمیم گیری بوده و هستند ان 8سالی هم که از قدررت جدا بودند ( دوره احمدی نژاد ) آن تلفات و صدمات رو به کشور زدند با آشوب و اغتشاش و ایجاد بحران سیاسی و بهانه دادن دست دشمنان خونی این کشور برای آغاز جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه و کمر شکن . آقای تاجزاده هر وقت هرجا این ملت به امثال شما اعتماد کردند نتیجه اش شد رکود و عقب ماندگی . آقایان اصلاح طلب محض اطلاعتان وضع موجود اقتصادی و اجتماعی کشور خوب یا بد حاصل دسپخت جریان لیبرال شماست. شمایی که 40 ساله چنبره زده اید برمناصب قدرت ول کن هم نیستید اما از عالم و آدم طلبکارید. زنده باد گفتمان و جریان خمینی کبیر.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 0
    یکی از بزرگان چند وقت پیش گفتن در قضیه هسته ای و برجام با خون شهدای هسته ای مثل شهریاری ها بازی شد و این خون دامن خواهد گرفت
  • قاسم IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 0
    میدانم نشرنمیدهیدولی ثابت شده برای مردم هیچ جریان سیاسی توکشورکارسازنیست چون ریانفاق خودبینی تفرعن درهمه تان نهادینه شده آرمانهای انقلاب فقط دستاویزی بودکه به هم بتازید وتفسیرهای خودتان رابکنیدمشرق شما تواین سایت به همه ایرادگرفتی ودم ازمسلک شهداومقام معظم رهبری دم میزنی شماچه نسخه عملیاتی برای برونرفت ازنابسامانیهااراےه دادی بیاییم صادق باشیم شایدخداعنایت کرد
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 7
    مشرق ! خدایی خوب بلدی خودتو بزنی به بیگناهی ! این سایت شماست که برای تخریب دولت منتخب ملت هر روز سیاه نمائی میکنی ! ویا اون اقایی که وقتی همه چیو به هم میریزه میگه من سبزوار بودم !
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س) IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 0
    اختلاف سیاسی اینکه حرف همو نمی فهمیم و هرکسی به نفع خودش یا گروهش حرف می زنه مثل این تحلیلی که از حرف های این آقا شده
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    10 0
    افساد طلبان روهانی نما ننگتان باد با این دولط تان
  • آشنای دیرین IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 14
    واقعا حق روحانی است که این همه ناروائی ها را ببیند و بشنود چون هیچ عقل سلیمی برای یک دولت ورشکست شده کاندید رئیس جمهور نمی شد روحانی زمانی رئیس جمهور شده که تمامی خودروسازی ها و صنایع و شرکت های نفتی در حال ورشکستگی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس