لواسان

در لواسان می‌شود از برخی ویلاها ایراد گرفت و گفت نزدیک خیابان است و ممکن است آرامش لازم را نداشته باشد. پاسخ می‌شنویم که "دیوارها، عایق حرارت و صوت با دانسیته ۱۲ است که تریدی پنل هم محسوب می‌شود»!

به گزارش سرویس جامعه مشرق، حالا مرکز خبری ایران، لواسان است و کلکسیونی از اتفاقات عجیب، غریب و تلخ در این منطقه کوچک نزدیک به پایتخت رقم می‌خورد که هر طرف آن، با پنجه اندازی مواجه است؛ یک بار دختری کوچک قربانی سگ های تیزدندان و قوی پنجه می شود و روزی دیگر، کوهها، زیر پنجه های لودرها شکافته می شوند تا مامن و ویترینی برای تازه به دوران رسیده هایی باشند که کوه خواری را راهی برای نمایش ثروت خود و خوار شمردن طبقات محروم می دانند؛ گویی این عجایب شهر، فقط یک لواسان را کم داشت که حالا هر روز، ورقی از آن رو می‌شود.

این روزها کمتر کسی است که خبری از لواسان نشنیده باشد. انگار لاکچری ها و بچه پولدارها، هر کجا که می روند حاشیه را نیز به دنبال خود می برند. روزگاری شهرک غرب و خیابان گلستان و پاساژها و مغازه های برند و مارک دارش محل دور دور این افراد بود، بعدها اندرزگو و محله های زعفرانیه. این روزها هم ویلاهای میلیاردی با استخر رو باز، ماشین های خاص و سگ بازی، شده است تفریح پولدارهایی که تعدادشان اگرچه هنوز قابل شمارش با انگشت است اما برای شمردن تخلفاتشان انگشت کم می آوریم.

لواسان کجاست و چرا اینقدر لاکچری شده است؟

شهرستان شمیرانات در نقطه شمالی استان تهران قرار گرفته، از شمال به استان مازندران، از جنوب به شهرستان تهران، از شرق به شهرستان های دماوند و پردیس و از غرب به استان البرز محدود می شود. شهرستان شمیرانات با مساحت حدود ۱۱۸۸ کیلومتر مربع و اشغال ۷/۸ درصد از مساحت استان تهران، در بین ۱۶ شهرستان استان، مقام ششم را از نظر مساحت داراست و آب و هوای خاص این منطقه باعث شده تا برخی افراد متمول و علاقمند به زندگی خاص به سمت این منطقه خاص گرایش پیدا کنند.

حضور این قشر خاص باعث شده حتی مراکز خرید، پاساژها و برند های مختلف نیز به این منطقه روی بیاورند. حتی نمایندگی خودروهای این محل نیز با بقیه تهران و حتی ایران متفاوت است تا چه در افتتاح و چه در طراحی شکل و شمایل متفاوتی داشته باشند.

هجوم سالهای اخیر و ظرفیت محدود منطقه و در عین حال سودآور بودن ساخت و سازهای آن باعث شده تا تخلفات گسترده ای در این منطقه شاهد باشیم. از ساخت هتل در یک قدمی رودخانه گرفته تا ویلای فلان مسئول و فلان آقای فوتبالیست. انتشار عکس ساخت ویلایی لوکس و مجلل در دامنه کوه در منطقه اوشان (رودبار قصران) که چندی پیش در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد از همان تخلفاتی است که تراشیدن کوه و ساختن قصر مجلل را عیان کرد؛ آنهم با کمک خلاهای قانونی و اندکی پول؛ تنها اندکی پول...

جالب آنکه در مورد این ویلای خاص علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تاکید کرده بود که شخص مالک این ساختمان، ۴هزار و خرده‌ای متر سند دارد و بر اساس آن سند، ساخت‌وساز انجام داده، اما بر اساس بررسیهای همکاران منابع طبیعی و طبق نقشه‌های ما، حدود ۳هزار متر از این بنا جزو منابع طبیعی است. بر این اساس، پرونده‌هایی برای این زمین تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده، اما با توجه به اینکه منابع طبیعی هنوز برای این زمین سندی ندارد و تنها برگه تشخیص دارد، دادگاه با در نظر گرفتن اینکه فرد مالک، سند نیز در اختیار داشته، در مرحله بدوی او را تبرئه کرده است!

کم کاری هایی که گفته می شود شاید برخی از آنها عمدی بوده و به قول امام جمعه لواسان فشار بالادستی ها در آن کاملاً مشهود است و شاید سراغ دیگران هم برویم، همین خلأهای قانونی و مشکلات اداری، راه را برای کسب درآمدها و زندگی های دهها میلیاردی شان هموار کرده است.

مسئولان خاص و سفارش برای زمین خواری نورچشمی ها

تخلفات آشکار برخی افراد در لواسان آنقدر علنی و حساس شده است که امام جمعه این منطقه مجبور به بیان علنی و رسانه ای آن برای جلب نظر و توجه مسئولان و افکار عمومی شد. حجت الاسلام سید سعید لواسانی با انتقاد از ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری در این منطقه می گوید: برخی مسئولین به جای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، سفارش برای زمین‌خواری توسط نورچشمی‌ها می‌کنند.

وی می افزاید: ما در این منطقه با چند پدیده مواجه هستیم. یکی پدیده زمین خواری که امروز به تپه خواری و کوه خواری نیز رسیده است، که جزئیات آن را به مراجع قانونی گفته ام و خبر دارند و در حال پیگیری برای برخورد با این مساله زشت هستیم. مساله دوم ساخت و سازهای غیرقانونی و بسیار غیرمنطقی است، که در سطح لواسان و رودبار قصران انجام می شود. این ساخت و سازها در خارج از شهرها و نوک قله ها در حال انجام است و تنها به شهر لواسان منحصر نمی شود، ساخت ویلا در کوه ها ضربه های زیادی به منابع آبی و نیز کوه ها می زند، مشکل جدی ما این موضوع است.

امام جمعه لواسان تاکید می کند: این معضلات متاسفانه به ۳ یا ۴ نمونه ختم نمی شود، بلکه روز به روز در حال افزایش است و هرکس که دستش می رسد، بدون توجه به آینده خود، فرزندان و نسل های آینده در حال انجام این تصرفات غیرقانونی است.

وی مشکلات قانونی را نیز به مسئولان یادآور می شود و می گوید: در خصوص ساخت و سازها نیز با چند مطلب مواجه هستیم، اولاً قانونی که به عنوان قانون شهرداری ها به ویژه کمیسیون ماده ۱۰۰ داریم، قوانینی بسیار قدیمی و برای سال ۱۳۳۴ بوده و به هیچ وجه با مقتضیات زمان متناسب نیست و فاصله جدی داریم و مجلس باید قانون جدیدی با توجه به نیازهای امروز مصوب کند. از طرف دیگر مواردی که کمیسیون ماده ۱۰۰ یا ۹۹ وارد می شود و تخلف را عمده دیده و دستور تخریب می دهد، متاسفانه دیوان عدالت اداری حکم را بر می گرداند و علی رغم تخلف جدی، دستور پرداخت جریمه را به جای تخریب صادر می کند.

نکته جالب در صحبت های امام جمعه لواسان این است که وی تاکید می کند که حتی از وزارتخانه های خاص تماس می گیرند و تاکید می کنند که جلوی فلان شخص را نگیرید و بگذارید بسازد!

قیمت ویلاهایی که سر به فلک می کشد!

وقتی دیگر کل کل پول و پارتی و ژن خوب به خانه بالاشهر و ماشین های میلیاردی و لباس های مارک دار افاقه نمی کند، باید با خرید یک ویلا با قیمت و امکانات نجومی و قرار دادن عکس های آن در شبکه های اجتماعی و حتی اگهی کردن قیمت آن، به نوعی خودت را به رخ بکشی. کافیست سری به بنگاه های منطقه لواسان بزنید. آنقدر ویلای لوکس و میلیاردی به شما نشان می دهند که خودتان هم می مانید که اصلاً سازندگان کی وقت کرده اند تا این منطقه را اینقدر آباد! کنند.

" ۲۸۰۰ متر با جواز در لواسان کوچک: ۴۲ میلیارد تومان. ۵ اتاق خواب و ۳۰۰ متر بنای دوبلکس؛ یا دیگری ۳۰۰۰ متر مشرف به رودخانه با متریال لوکس، استخر سونا و جکوزی: ۲۵ میلیارد تومان. ویلای تریپلکس هزار متر، فول امکانات: ۳۵ میلیارد تومان." البته اگر نخواهید متراژ بالا بخرید اما امکانات بیشتر برایتان مهم باشد هم حتماً گزینه هایی برای بیشتر خاص بودنتان وجود دارد. ۲۷۰ متر کاملاً مبله با سیستم روشنایی هوشمند و طبقه آخر سالن ورزشی و بازی، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یا ۴۴۰ متر دارای کوچه اختصاصی و درخت های آلبالو، انار، گلابی و … دو میلیارد تومان.

اگر باز هم می خواهید خاص باشید و هیچکدام از این ویلاها شما را راضی نمی کند کافیست کمی سیبیل آقای بنگاه دار را چربتر کنید تا کیس های خاص را داخل گاو صندوق بیرون بیاورد. تلفنی جواب نمی دهد و باید حضوری خدمت برسید. تاکید می کنند که این کیس ها را به هر کسی معرفی نمی کنند چون آقای … شما را معرفی کرده است فایل ها را برایتان باز می کنم. ۱۰۰۰ متر بنای سوپر لوکس و برند منطقه، ٤ خواب، ٢ خواب مستر، استخر سرباز، جکوزی و سونا داخل واحد، دارای نگهبانی ٢٤ ساعته و سیستم امنیتی فوق العاده قوی ۶۰ میلیارد تومان.

اگر تلاشتان برای بی تفاوت نشان دادن به قیمت های بیان شده، افاقه کند، موارد دیگری هم وجود دارد که باعث می شود در صورت خرید و اقامت در آن، به قول آقای مشاور املاک، کاملاً "فِرِش" شوید. ۸۵۰ متر پنت هاوس سوپر لوکس فول امکانات متریال ژورنالی با چشمه جاری دور ملک،
استخر سرپوشیده و روباز، رست روم و پرشین روم، جیم و بیلیارد و روف گاردن ۷۰ میلیارد تومان
. اما تاکید می کند این یکی پول لازم است و تخفیف خوبی هم می دهد!

البته حتی می شود از برخی ویلاها ایراد هم گرفت و گفت نزدیک خیابان است و ممکن است آرامش لازم را نداشته باشد. پاسخ می شنویم که " دیوارها، عایق حرارت و صوت با دانسیته ۱۲ است که تریدی پنل هم محسوب می شود؛ خیالتان راحت". خوشبختانه با این جملات بخصوص تریدی پنل بودن دیوارها، خیالمان کاملاً راحت شد!

سگ های خاص، غذاهای خاص و تفریحات خاص در لواسان

جمعه ۲۳ آذرماه، خانواده ای برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان می روند و مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند که در این حادثه دختر ١٠ ساله خانواده از ناحیه دست و پا، دچار جراحت سنگین شده. یکی از سگ‌های این حادثه، سگ پیتبول است. سگی با نژاد آمریکایی که در خود کشور آمریکا هم با وجود عادی بودن حضور سگ‌ها پرورش و نگهداری آن حتی برای نگهبانی هم ممنوع است اما متأسفانه در کشور ما به آسانی پرورش، نگهداری و حتی به فروش می‌رسد که تعداد آنها در شهرهای همجوار پایتخت زیاد است.

شاید اگر خرید و قدم زدن با شیر و پلنگ هم در کشورمان امکانپذیر باشد، حتماً در لواسان می توان سراغی از آن گرفت چراکه اینجا برای هر کاری که لاکچری و متفاوت محسوب شود، بازار خوبی فراهم است. اینجا می توان همبرگر ۲۵۰ هزار تومانی خورد که مشتریان باید از یک روز قبل وقت بگیرند و سفارش بدهند.

طبیعی است که وقتی ساندویچ شما با ۱۲ گرم خاویار بلوگا (مخصوص فیل ماهی) و پنیر بلوچیز (پرورده شده با کپک آبی)، پنیر شیرین برولون (محصول لهستان)، جوانه شبدر و چندین قلم با کلاس دیگر تزیین می شود، قیمت آن همین می شود و خوراک آن بیش از آنکه معده باشد، اینستاگرام است...

اصطلک؛ عسل خوران منطقه لواسان

"اصطلک" یا "عسلک" یکی از مشهورترین محله های شهر لواسان است که به عنوان یکی از بهترین و گرانترین مناطق این شهر شناخته می شود. این محله در امتداد دامنه کوه ورجین قرار گرفته و از جمله مرتفع‌ترین محله های لواسان است که حدوداً در ارتفاع بالای دو هزار متر از سطح دریا قرار دارد.

سال های سال است مشاوران املاک برای تبلیغات خود، این منطقه را با نام سوییس تهران معرفی می کنند. به این لقب می شناسند چون ویلاسازی اش خاص و منحصر به فرد است؛ آن هم با قیمت های باورنکردنی و نجومی در متراژهای بالا و به شدت روی بورس. در همه شرایط اقتصادی و فصول سال، طرفداران و خریدارانش نیز دست به نقد آماده خرید و فروش هستند.

مواردی که گفته شد تنها دلیل شهرت عسلک نیست، در اینجا صاحبان ویلاها و ساختمان ها عمدتاً افراد معروف، مطرح و شناخته شده اند که مانند دهکده های کوچک، تمام آنها را در آخر هفته دور هم جمع می کند؛ آنهایی که بارها و بارها نام شان را شنیده ایم.

عسلک منطقه ای است که چشم انداز خوبی دارد؛ آب و هوای آن هم بی نظیر است و از قدیم هم به خاطر همین دو ویژگی مشهور بوده. البته مناطق اطراف آن مثل توک مزرعه، چنارین، گلندوک و … قیمت هایشان با این منطقه قابل مقایسه نیست.

فاصله مرکز تهران تا لواسان در یک روز نسبتاً خلوت، کمتر از یک ساعت است اما همین فاصله کم، فرسنگ ها اختلاف را با خود رقم زده و اینجا کم کم تبدیل به جزیره ای شده که برای خاص بودن و نشان دادن نشانه هایی که دیگران باید در ارتباط با مرفهین ایرانی بدانند، باید به آن مهاجرت کرد. چند سال پیش بود که شهردار وقت لواسان خبر داد که "تعدادی از مسئولان سیاسی کشور در این شهر زندگی می‌کنند و در کنار آن نیز باید از چهره‌های مختلف هنری و ورزشی نام برد که ساکن لواسان هستند".

روزنامه هفت صبح هم نام این افراد را اینطور بیان می کند: مهران مدیری، فرامرز قریبیان، علی کریمی، علی دایی، یکی از بزرگان اتحادیه طلا و جواهر، دختر هاشمی رفسنجانی و...

شهردار وقت، البته اسامی این مسئولان اجرایی را که در شهر گران قیمت و خوش آب و هوای لواسان رحل اقامت گزیده‌اند، اعلام نکرد اما چندی بعد، رسانه‌هایی همچون روزنامه کیهان، از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به عنوان یکی از مسئولان دولتی نام بردند که در این شهر ویلای وسیعی دارد.همچنین در این باره نام وزیر سابق آموزش و پرورش (فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی) نیز به میان آمد که بخشی از ویلای او ظاهراً به انبار واردات پوشاک خارجی توسط دخترش اختصاص یافته بود. وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت (محمدرضا نعمت‌زاده) نیز دیگر وزیر دولت اول روحانی بود که در منطقه لواسانات شهر تهران ساکن می شدند.

چنین ترکیبی از سلبریتی ها، مسئولان سیاسی و اقتصادی و برخی دارندگان ثروت های مشکوک، نمی تواند معنا و پیام مثبتی برای عموم جامعه داشته باشد و علامتی برای بهبود تلقی شود؛ گویی که مردم شهری چون تهران و حاشیه نشین های صدها هزار نفری اش، قرار است در انواع مشکلات روزمره و مزمن دست و پا بزنند اما لواسان نشینان، از آب و هوای خوب و امکانات رفاهی فراوان و آرامش لبریز باشند. حالا دیگر لواسان نشینی، توصیف یک منطقه برای مردم نیست؛ نماد یک فرهنگ است.

برچسب‌ها

نظر شما درباره این جزیره لاکچری‌نشین‌ها چیست؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 119
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    خانه ابدی جای دیگر است
    • FR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      104 7
      اره خانه ... تدبير و خانه ٧٠ ميلياردي اوست ! از كجا اورده ؟
    • بهداد IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      خدایا جمع خانواده های مارو جمع کن جمعیت خانواده ها رو زیاد کن باران رحمتت را مثل قدیم که بر انسانهایی که سواد چندانی نداشتن و بی ریا ساده و با اعتقاد کن و دار خانه های گلی زندگی می کردن برای ما نازل کن چقدر قدیم توی خانه های کاه گلی صلح سفایی بود ولی الان ویلاهای انچنانی ماشینهای انچنانی کلا زندگی لاکچری ولی نه از برف بارون خبریست نه از پدر بزرگ مادر بزرگ و نه از بچه خدایا ما را به صراط المستقیم آدمهای قدیم دعوت کن
    • به تو چه NL ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      خانه دنيوي رو عشقه ، تا بتركه چشم حسود ، همين ديروز 350 خرج تيون اس پونصدم كردم ، شتابش محشر شده ، فقط حيف كه كيفيت بنزينا آشغال شده ، ميخوام بزنم تو كار واردات بنزين اصل اروپايي .
    • GB ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      56 11
      تریدی پنل، متریال ژورنالی، جهان سوم و مردمی که با همچین چرندیاتی دلشون خوشه. با تمام این تفاسیر عکس ها رو که نگاه میکنم همچنان شبیه جهان سوم و بمبئی هستش.
    • میثم CN ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      94 2
      در جواب" به تو چه" چشم همه یک روز در گور خواهد ترکید چه حسود و چه نا حسود، مهم اعتقادات ماست، شما که اعتقادی نداری به دزدی ات ادامه بده باشد که روزی همین دنیا چشمانت را بترکاند و اثری از وجودت باقی نماند که بیایی و فخر بفروشی. ببین ترکیب یک تخمک و اسپرم برای دنیا شاخ و شانه می کشد غافل از اینکه فرعون با آن همه ثروت و قدرت هیچ شد و حداقل اسمی از خودش به جا گذاشت شما همان اسم را هم به خود به گور خواهید برد همانند میلیاردها آدم دیگر. باز هم فخر بفروش.
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      81 3
      مال حروم رو حروم لقمه سر جای خودش خرج میکنه
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      94 24
      لواسان با بذل و بخشش در دوره هاشمی و خاتمی به افسادای ها بود که به چنین وضعیتی رسید
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      85 1
      روزي گذشت پادشهي از گذرگهي فرياد شوق بر سر هر کوي و بام خاست پرسيد زان ميانه يکي کودک يتيم کاين تابناک چيست که بر تاج پادشاست آن يک جواب داد چه دانيم ما که چيست پيداست آنقدر که متاعي گرانبهاست نزديک رفت پيرزني کوژپشت و گفت اين اشک ديده من و خون دل شماست ما را به رخت و چوب شباني فريفته است اين گرگ سالهاست که با گله آشناست آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است آن پادشا که مال رعيت خورد گداست بر قطره سرشک يتيمان نظاره کن تا بنگري که روشني گوهر از کجاست پروين، به کجروان سخن از راستي چه سود کو آنچنان کسي که نرنجد ز حرف راست
    • سعید IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      38 2
      مالیات فقط از حقوق بگیران بصورت واقعی کسر می شود و بس اگه گفتی چرا بقیه مالیات نمی دهند و اگر میدهند غیر واقعی است؟
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      12 2
      ما مردم اميدواريم همين ها خانه ابدي باشد ثروت لابي ژن خوب هم اندازه دارد
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      29 12
      از اینکه شنیدم لواسان امام جمعه دارد تعجب کردم مگر اونجا نماز هم می خوانند
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      28 1
      پوست کارگرها با حقوق ماهی یک میلیون و پانصد هزارتومان بسیار کلفت شده است. قیمت یک ویلا = حقوق 1000 سال یک کارگر
    • صفا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      12 19
      این کسایی که همه فحش ناسزا به این کسایی که این زندگی ها رو واسه خودشون درست کردن میدن مطمئن باشند اگه جای اون هم بودند همین کارها رو میکردند الکی پز انسانهای مثبت رو به خودتون نچسبونید
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      16 5
      آقای به تو چه... اس پونصد دیگه چیه؟ سامانه جدید موشکی روسیه است؟
    • محمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      20 2
      ما توی باغ ۱۰ هزار متری که تو شهرستان ارزان قبمتی مثل نهاوند داشتیم که کل قیمت باغ ۱۰۰ میلیون نمید یه خونه کارگری تا متراژ ۷۰ متر ساختیم جهاد کشاورزی گیر داد باید تخریب بشه کجاست عدالت و انسانیت آهای مسئولین بی شرف غرب زده و دنیا زده
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    و کسانی که طلا و نقره می اندوزند و آن را در راه خدا انفاق نمی کنند، پس آنان را به عذابی دردناک، بشارت بده (سوره توبه/ آیه 34)
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      این همه شاه !!! یک شاه رفت چند هزار شاه مستقر شد .... میدانم منتشر نمی فرمایید ولی واقعیت همینه فقط حضرت آقا ساده زیست هستند
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      26 49
      جناب ۰۷۳۶ اون موقع یه شاه بود و هزار فامیل، پس نفرمایید یک شاه رفت
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      22 4
      دوست عزیز اطرافم خیلیا رو می بینم که ازراه رانت ورشوه وکم فروشی ودلالی به زندگیهای آنچنانی رسیدند مسافرتهای خارج از کشور ووسایل تفریح وبازی آنچنانی برای بچه هاشون .پس این عدالت خدا کی باید اجرا بشه .چرا یکی مثل من باید شرمنده این باشم که نتونم همسرم وتنها فرزندم رو که هوس زیارت مشهد کردن رو به یک مسافرت معمولی ببرم در صورتیکه از تک تک اون آدمها باسوادتر وکاربلدترم اما نخواستم راه کج برم.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
      9 1
      آقای 12:56 حالا یکی خیلی باهوش و باسوادو کاربلد نباشه باید بره بمیره؟؟ تویه جامعه ی خوب همه مردمش باید آسایش ورفاه وبیمه وآموزش و درمان وقدرت خرید بالا داشته باشن. افرادی هم که خیلی باهوش وباسواد وکاربلد هستن.سطح زندگیشون از افراد معمولی بالاتر باشه.نه اینکه معمولی ها زیر خط فقر باشن.چون معمولی ان
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    112 5
    پول ملت رو چه طوری میخورن خدا از شما نگذرد ما که زورمان نمی رسد جمهوری اسلامی هم که با خلاف کارها رودربایستی دارد ان شالله فرج امام زمان (ع)
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      4 55
      پول خودشه
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      24 2
      رانتخوار پول خودشه یا پول دزدی و چپاول ؟ آخه کدوم خری ۷۰ میلیارد پول زحمت کشیده و از آب و آتش در رفته و عمری جون کندن رو بابت یک خونه میده ؟ این خریت مال پول بادآورده و این قیمتها حاصل رانت دولتیها و سیاستمدارهاس . آره بخیال تو هم پول خودشون نمیتونه باشه
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    148 5
    انقلاب شد و اینهمه خون رفت که اینها نباشه ....
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    76 4
    برای عمر دو روزه تو قصر و باغ میسازی / خبر نبود تو را ای بی خبر با مار و موران چه میسازی
  • نظام آبادی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    هفتاد میلیارد نوش جونش... داره ، خرج میکنه
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      53 2
      خاک بر سرش دزد بی شرف
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      21 1
      سگ تو روحش
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    70 34
    فعلا که دارن حال میکنن اینجا بهشتشون است جهنم هم خداکریمه
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      19 20
      در مکتب حسن آقامیری...
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      5 2
      باید منفی میدادم. اشتباه شد
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    17 43
    دمشون گرم... یه حالی به لواسون دادن
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    68 7
    خدا رو شاکرم. که مرگ هست. و اون دقیقه خواهد رسید و زمان متوقف خواهد شد. و تمام. و تو میمانی با پارچه ای و سنگینی اعمالت.
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      3 28
      امیدوارم زودتر سراغ دودمانت بیاد
  • بی نشان IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    81 6
    انقلاب ما انفجار نور بود...
  • US ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    90 8
    تو منطقه لواسون ارتش و سپاه میتون رزمایش اونجا برگزار کنند مخصوصا اگه رزمایش موشکی باشه، اطلاعات بسیار زیادی از دقت اصابت ها حجم تخریب و ... میتونن بدست بیارن حتی اون منطقه برای بالا بردن برد توپخانه کشور هم مفیده، واقعا نمیدونم چرا دست به کار نمیشن!!
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      15 2
      چون ویلای هم در همان منطقه است!
  • تمشکال IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    122 2
    چطور است خانه پدری ما در یکی از شهرهای غرب گیلان که 30سال پیش فرو ریخت امروز اجازه ساخت بنا روی آن ویرنه را نمی دهند با اینکه متصل به این ویرانه یک منزل مسکونی وجود دارد آن را خارج از ( طرح هادی ) اعلام کرده اند . آن وقت کوههای اطراف شمیران همه کاربری مسکونی دارند ؟!! یعنی هیچکس روی کار این مشاوران نظارت نمی کند ؟ معلوم است هم پول و هم قدرت معجزه می کند
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      17 2
      جن خوبه دیگه ، ما و شما از این حن ها نداریم ،
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      14 1
      مجید جان دقت کن !! ژن نه جن !!!!
  • US ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    86 2
    کوخ نشینها را کاخ نشین کردند...
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 10
    ای جان ...
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    20 1
    جالب اینکه اکثر ویلا ها جواز ندارن به چ دلیل چون سیستم اداری دو حالت بیشتر نداره برای کله گندها زیر میزی و رشوه قربانی کردن مراجعین قشر متوسط و ضعیف جامعه برای لابوشانی تخلفات موفق باشن کی به کیه
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    22 1
    کل دارایی طایفه و آبا و اجدادم به صد میلیونم نمیرسه
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    20 0
    دست مریزاد به خبرنگار گرچه میشد جزئی تر و تحقیقی تر هم نوشت درباره این ماجرای پرحاشیه
  • CA ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    22 6
    جالبه که همشون هم از اصلاح طلب ها و چپ های طرفداران مارکسیسم فرانکفورتی هستند و بیشترشان هم از استانهای محروم جنوب هستند که تنها کاری که اصلاح طلبان کردند افزایش فقر بیشتر در این استانها بوده و با پولهای رانتی این همه ویلا و زندگی لوکس برای خودشان ساخته اند و تمامی اقتصاد کشور در دست این افراد تقریبا هست. یعنی همان کسانی که مدعی دفاع از کارگر هستند ولی با آن سازمان خصوصی سازی و آن بانک مرکزی چنان بلایی سر شرکت ها آوردند که در تاریخ ایران سابقه نداشته!
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 2
    قسنگه... امیدوارم از راه حلال به دست اومده باشه اما خداییش آدم واسه مسافرخونه ش این قدر خرج نمیکنه! چه فایده که تهش مرگ تو رو از خوشی هات دور میکنه
  • US ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    54 0
    یادش بخیر، اول انقلاب به اینها میگفتند طاغوتی، کاخ نشین و مستکبر. مردم انقلاب کردند که جلوی این اشرافیگریها گرفته بشه.
  • RO ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    22 3
    هرگز فکر نکرده ام چرا اینها اینهمه پول دارند . همیشه فکر می کنم خدا که اینقدر کریمه ، شاید یک روزی به من هم این ثروت را بدهد .
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    14 0
    تبعیض و پول های نجومی و رانت های دولتی همه محصول افرادی است در سایه بی حساب و کتابی مملکت این طور پول بی زبان را خرج ظواهری می کنند که خود ندارند و به صورت ظاهر به دنبال آنند . دنیا هیچ وقت روی یک پاشنه نمی گردد و به قول قدیمی ها دنیا گرد است پس بگرد تا بگردیم.
  • PL ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    26 4
    پول دار بودن بد نیست مهم اینه که از چه راهی به دست اومده بعد از انقلاب قدرت و ثروت دست قشر ضعیف جامعه رسید که البته در ظاهر اتفاق خوبی افتاد اما اکثر اون قشر ضعیف کم سواد و کم ظرفیت بودند و مدیریت این همه قدرت و ثروت براشون مفسده ساز شد
    • دامغانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      19 11
      ا قا و یا خانم 7/13 شما یه کم فقط یه کم تحقیق میکردی متوجه می شدی . که انها که در انقلاب از خود گذشتند. وبا جان خود ایثار کردند. بدنبال دنیا نبودند. اینها را که میبینی نفوذیهایی هستند که خود را جا زدن . انشاالله با تجربه ای که پیدا کردند به تدریج ریشه اینها خشکانده میشود.ان زمان خیلی دور نیست.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    23 9
    شاه ملعون رفت و شاهکهای بی اعتقاد به دین و مذهب و ظاهرا مسلمان در لواسان جایگزین شدند
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 0
    بعد الان قوه قضائیه چیکار می کنه ؟ مجازات یک فردی که زمین خواری می کنه واقعاً باید تخریب ویلا باشه یا تخریب ویلا ،زندان و شلاق ؟ قانون از کجا آورده ای برای مسئولان و بچه هایشان کی اجاره میشود ؟ آیا اگر این قانون اجرامیشود؟ اینگونه ویلاها در لواسان و .... ساخته میشد؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    25 0
    انقلاب کردیم...آیا این بود آنچه ما میخواستیم...آیا مرام اسلام همین است که دوستان را تنها گذارد و دست بسته و دشمنان را مجهز کند و آزاد که هرچه میخواهد مشت برسروروی دوستان بزند....نه یقینا اینچنین نیست ...ایراد کار از جای دیگر است..ایراد در نفوذ عده ای دشمن در لباس دوست به نام اصلاح طلبی و از این قبیل است ...باید هوشیار باشیم و دیگر این فرصت را به منافقین عصرجدید ندهیم ..دیگربس است ..باور کنید همه ما از سوی خداوند بازخواست خواهیم شد که با خون جوانان چه کردیم
  • ناشناس IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    6 25
    اقا هرکسی عرضشو داره دزدی میکنه ویلا میسازه ما که نداریم .خخخخخخ
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    8 3
    وقتی در یک جامعه دنیا طلبی غلبه میکند این یعنی اون جامعه به سمت جاهلیت حرکت میکنه...
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 0
    حاجی من اون 70 تومنی رو بدجور چشم گرفته.شمارشو چطور میتونم گیر بیارم یه زنگ بزنم.ها؟؟؟
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 3
    خب شرف داشته باشيد بگوئيد چقدر اصولگرا آنجا زندگي مي كنند؟
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    17 2
    ساخت وسازه خونه های لاکچری تو هیچ جای دنیا غیرقانونی نیست چون همه صاحبانشون مشخصه که چه کاره هستن ولی توایران ماشالله تمام اختلاصها سوپرتیلیاردی شده وهرکس از این خونه ها داشته باشه معلومه یا سیاستمداره یا ورزشکاره یا دکتر
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    18 0
    به این میگن ضریب جینی ،یعنی توضیع ثروت یکسان بین مردم .یعنی عدالت و...
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 5
    این خنه هارا دیدم کیف کردم حسودم نیستم دمشون گرم که تونستن بازدو بند اداری ودزدی خونه های بهشتی بسازند
  • مونسی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    27 0
    اگه از حلال صاحب این اموال شدن ، نوش جونشون در غیر اینصورت صد رحمت به شاهان و سلاطین گذشته که حداقل یکیشون شاه میشد و میخورد به بقیه هم نون میداد الان دسته جمعی میخورن و همه شون شاهن
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      19 1
      چی از خودت فتوی میدهی..کدام نوش جون...مگه حکومت اسلامی نیست...مگه حکومت مستضعفین شعارمان نیست...مگر مردم همه در رفاه نسبی هستند که این قصرها برایشان تفاوتی نکند...مگر ما انقلاب کردیم تا شاهد این کاخ ها باشیم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 0
    پرشین روم دیگه چیه؟ اتاق ایرانی!!!!!!!!
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    19 1
    اینجا جایی در حکومت جمهوری اسلامی است.
  • محمد US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    19 1
    باسلام. شاهنامه اخرش خوش است.کمی صبرو حوصله..... این نیز میگذرد.......
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    14 3
    به خودتون و مدعیان ولایتمداری و انقلابی بودن نگاه کنید، اینا یادتون میره.
  • زارع IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    10 3
    این کارا چه سود در آخر هممون چه فقیر چه غنی یه وجب جاخاکمون میکنن کاش یکم به آخرت فکر می کردن در عجبم از مردمی که سرای آخرت را نابود ودنیای فانی را آباد میکنن متاسفم
  • ترسو US ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    8 0
    طرف گفت خدعه کردم - - منهم دیر فهمیدم گول خوردم !!!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    9 0
    کی مبارزه با فساد به صورت ریشه ای در مملکت ما شروع می شود.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    17 0
    اگر قرار بود که نظام شاهنشاهی را که مروج چنین نگرش هایی بود که البته اعتقاد مسئولان نظام است بیرون کنیم ودوباره در نظام اسلامی مروج خیلی بدتر از آن باشیم چه دلیلی برای این انقلاب وصرف هزینه های انسانی ومالی بود؟این نشان از بی لیاقتی مسئولان نظام در اداره آن است که مملکت به این فساد وگند رسیده است .لطفا مسئولان بفرمایند به کدامین آرمان اول انقلابشان رسیده اند تا مردم مستضعف وکوخ نشین هم بفهمند؟پس وای به روز این کارنابلدان از یوم القیامه که گند بی تدبیری وبی لیاقتیشان در آید.
  • مهدی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 1
    تمام اینها را با ید با توپخانه وبمب اتمی نابود کرد
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      6 0
      این خانه ها همین الان هم ویران هستند.
  • سمیه IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    14 0
    این طبیعی که کسی قدرت و پول داشته باشه میتونه ازش استفاده کنه ولی یه سوال با حجم بی اعتمادی مردم به نظام سرمایه داری و اختلاس های زیاد امکان شفاف سازی هست؟؟؟؟ و بعد مسئله محیط زیست آیا اداره محیط زیست با تمام امکانات روبروی این افراد است یا پشت سرشان؟ من واقعا متوجه نمیشوم ما چرا به آن دنیا رجوع میکنیم. همین دنیا خودش دارمکافات است البته با این تفاوت که ترو خشک باهم میسوزند. مگر نبودند قوم لوط و عاد؟ وقتی قومی ظالم به توازن الهی و طبیعت صدمه میزدند خداوند آنهارا با عذاب الهی نابود میکند خداوند در این مسیر دستور مهاجرت به مومنین میدهد. حالا فرار مغزها یا هرچی.... فقط به تمام افراد متکبر و مغرور خداوند قدرت مطلق این جهان است. اگر قدرتی دارید و ثروتی در راه خدا انفاق کنید .راه خدا چیست؟ خداوند به مخلوقاتش ارزش قائل است حتی اگر درخت باشد. اگر درختی میبرید یکی بکارید. نظام الهی را رعایت کنید. این زمین میتواند نابود شود. اگر اینقدر ثروت دارید که میخواهید در کاخ بشینید و پز اموالتون و به بقیه افراد جامعه بدید و این شمارو راضیتر میکند مشکلی نیست ما نه به این ساختمون ها نه به دارایی شما چشم ندونختیم ولی زمین خدارو نابود نکنید بذارید طبیعت زیبای زمین دست نخورده و برای نسل های بعد ما باقی بمونه. زمین نباشد اشرف مخلوقات هم نیست.
  • علی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 16
    دارندگی و برازندگی تا چیز ما هم بسوزه
  • همشهری IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    24 1
    این همه ثروت معمولا نمیتونه از راه حلال بدست بیاد خیلی درصدشون کم هست کسانیکه با زحمت خودشون ثروتهای این چنینی داشته باشند. تجارت چه چیزی (اسلحه،مواد مخدر ،تجارت انسان ) میتونه اینهمه سود آور باشه ؟؟؟؟ وقتی اصالت و فرهنگ و دانش نباشه لوکس ترین و مرفه ترین مکان دنیا هم تبدیل میشه به خرابه و طویله. انسانهای جاهل آگاه بشید و به هر تازه به دوران رسیده هایی کولی ندیدو دولا راست نشید ....
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    2 14
    مشرق احمق یعنی این همه ثروت میبردند خارج کشور بهتر بود...؟؟؟؟؟/ نامه تمام
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      4 1
      کاربر احمق: بیرون هم بردن.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    4 1
    تا خان است خانه هم است تا پول است دزد هم هست. تا...
  • مهراب IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    6 4
    سلام ؛ سایت مشرق با گذاشتن این گزارشها نمک بر زخم مردم رنجدیده و مظلوم می پاشید !! مردمی که از طبقه فوق پایین جامعه هستند و نان شب ندارند !! بگذارید نبینند و نفهمند و نشوند !!! اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    17 1
    یه زمونی فقط یه دونه کاخ توی این کشور بود مردم دهنشو سرویس کردند. الان تعداد کاخ نشین های بسیار زیاد شده و این نشانه پیشرفت ماست.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    11 2
    روحانی به ثروت خوبی رسید در انقلاب
  • علی قاسمی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    11 4
    یک موی گودنشیان به همه کاخ نشینان ارزش دارد این کلام امام خمینی رحمه الله علیه و تفکر ایشان اتوجه به مردم محروم به فراموشی سپرده شده است و دوری از آرمان های این مرد بزرگ که با چنین زندگانی کاخ نشینی مخالف بود
  • برزابادی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 4
    بچه سوسول فاسد اعدام باید گردد خون شهید مظلوم احقاق باید گردد
  • مریم IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 0
    پولش که معلوم نیست باچه فرمولی بدست اومده چون اکثریت مردم قانونمند وحلال خور فقط میتونن زدگیشون رو به سختی بگذرونن/پدر منابع طبیعی ومحیط زیست وقوانین ساخت و ساز رو هم درآوردن/کلی خلاف کردن و کلی رشوه دادن/واز همه مهمتر نماد تبعیض و بیعدالتی واعتقادسوزی ساختن/البته کسانی که چنین میکنند امیدی بهشون نیست / من در عجبم از حافظان قانون وناظران براجرای درست قانون/ماشالله کم دستگاه واداره و قوه ووزارتخونه ونهاد نظارتی نداریم!!!!!
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    6 0
    حتما زلزله میاد .حتما.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    18 0
    با تفریح مخالف نیستم ولی اگه اگه از راه حلال اس نوش جان چشم حسود بترکه اما نه اگه راه حرام اس مثلا کسی که تا چن سال پیش آه در بساط نداشت با اختلاس و رشوه و وام های چن میلیاردی که مال مردم بوده رو بالا کشیده حرام اس
  • RO ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 0
    تو همچین ویلا هایی زندگی می کنند که درد مردم را نمی فهمن. وقتی سگهاشون به دختر بچه حمله کرد ککشان هم نگزید!!!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    14 0
    خدایا باعث و بانیشو نیست و نابود بفرما. العجل العجل العجل آمین
  • وحید IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 0
    ای خاکِ دو عالَم بر سرِ ما مثلاً جامعۀ بی طبقۀ توحیدی میخواستیم درست کنیم!!!
  • حسین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    7 2
    بالاخره یه عده ثروتمند در کل دنیا وجود دارن، ایران هم روی هم اون میلیاردرهای دنیا. با این تفاوت که توی ایران خیلیها یک شبه اینطوری پولدار میشن از طریق همین نواسانات اقتصادی و افزایش قیمتهای بی رویه.
  • سلیم IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 0
    این همه اشرافیگری و ثروت باد آورده و حمایت دولت از تخلفات این کاخ نشینها دل صاحبان اصلی انقلاب و اقشار ضعیف و متوسط را سوزانده است حالا این همه ثروت از کجا قطعآ با زحمت و عرق جبین نیست همه اش مکیدن خون مردم و رانت و رانمت و فساد است.
  • مهری IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 1
    در کنار کاخی کوخی است با مکیدن خون مردم و مال نامشروع چنین ثروتی میسر میشود و حمایت و شراکت دولتهای مدعی اصلاحات و بستگان و آقازادها و حامیان ایشان و دور زدن قانون مرگ بر لیبرالهای دولتی و وطنی .
  • حسين DK ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 2
    اينها به تمام خون شهداى انقلاب و جنگ خيانت كردن ....يا على مدد
  • زی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    8 0
    کجایی که کانادا .امارات وترکیه رو آباد کردن لواسون پیشکش.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    11 0
    آقا خوب به نحوی پول دار شده اند. یا از راه اختلاس یا کلاهبرداری و یا علم و صنعت و کار و کوشش. اگر از راه حلال باشد، چه اشکالی داره که تهران هم سوئیس بشه و ثروت و شکوه و جلال داشته باشه. چرا باید چیزی که مایه آسایش دیگرانه برای ما مایه ملال بشه. دائی و علی کریمی که برای مملکت افتخار آفریده اند با رونالدو و مسی ثروتشون از زمین تا آسمانه. اقلا دیگه نذارید اینها هم فرار کنند و پولشونو ببرند ترکیه و فرانسه. اصولا ثروت آفرینی خیلی خوبه و باید تبلیغ بشه که ثروت چیز خوبی است ولی مقدس نیست و این که دزدی و اختلاس و اعمال خلاف قانون و حرام بده. تبلیغ بر فقر و گرسنگی و ژنده پوشی و بدبختی چه فایده ای داره..به امید این که روزی ایران ما حتی از سوئیس هم بهتر بشه و آوازه ثروت و جلال و شکوه آن چشم های جهانیان را خیره کنه.
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 0
    چه ویلاهای محکم و قرصی ساختند اینطوری خوبه اصلا مرگ سراغشون نمیاد چون تمام درو پنجره ها با لوازم الکترونیکی پیشرفته کنترل میشوند که کسی داخل نشه.
  • LB ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 1
    شاه می خواست لواسان را شهرک دیپلماتیک بکند. اعتراض شد و به سرانجام نرسید. اما هاشمی چی ها و لیبرالها و سرمایه دارها کاری کردند که شهرک دیپلکاتیک شاه بهتر بود! همه چی رو برای مردم لواسان خراب کردند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    9 0
    ویلای عباس اخوندی کدومه ؟
  • سید حبیب IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    15 0
    ما باید اول مجلس رو شفاف کنیم که شروعش با شفافیت آرای نمایندگان است بعد شروع کنیم قانونهامون رو محکم کنیم و تمام رویه ها رو چکش کاری کنیم و بعد هم یک رئیس قویه قضایه نترس و شیر بذاریم بر مسند تا همه رو صاف کنه و تمام مال و اموال مردم رو به بیت المال برگردونه و همه ی این زمین خواران و حرام خواران و ویژه خوران رو به سزای اعمالشون برساند باید مجلس رو شفاف کرد تا قانون درست حسابی نوشته بشه همه ی این مسئولین حروم لقمه رو باید به سزای اعمالشون رسوند هرچند اموال مردم رو کابین زنانشون کرده باشند شفافیت آرای نمایندگان مطالبه همگی باید باشد
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    7 0
    یادش بخیر ما بچه جنگ بودیم خیلیا یادشون نیست یا خیلی ها ندیدند. ما با وجود تمام مشکلات اختلاف طبقاتی به این وحشتناکی الان نبود همه تقریبا در یک سطح بودیم. اگر کسی هم اندوخته ای داشت به دلیل فضای مقدس دوران جنگ حس همدلی موج میزد. مردم اونروزا اگر گرسنه هم بودند افتخار میکردند چون شهدای ما در میدون جنگ شرایط سخت تری و میگذروندن و به پاس همدلی با عزیزامون. ادمه اونروزا زمستوناش با چراغ علاالدین و کرسی ها سپری میشد. الان چی؟ شهیدان ما برادرای عزیزمون که بی ریا جونشون و گذاشتن کف دستشون و به ما این اعتماد و دادند که نمیذارن حتی یه ذره خاکمون دست دشمن بیوفته یا ناموسمون.. برادرای شهیدما الان حالشون خوب نیست..
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    16 0
    لواسان نمادی میشه از اختلاف شدید اقتصادی و فرهنگی در کشور که در گذشته شروع و متاسفانه الان میوه داده حالا بعضی ها برند مسئول جمهوری اسلامی چه به این جاها؟؟
  • سید رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 0
    این دنیا محل آزمایش آدماست ! هر کی تو شغل خودش ! این دو روز دنیا هم می گذره و روسیاهی برای اونایی می مونه که آخرتشونو به بهای اندکی ، به دنیای دون فروختن ! البته این دلیل نمی شه که مسئولین به وظیفه شون ، در برابر مفسدین عمل نکنن !!!
  • سید رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    10 1
    این دنیا محل آزمایش آدماست ! هر کی تو شغل خودش ! این دو روز دنیا هم می گذره و روسیاهی برای اونایی می مونه که آخرتشونو به بهای اندکی ، به دنیای دون فروختن ! البته این دلیل نمی شه که مسئولین به وظیفه شون ، در برابر مفسدین عمل نکنن !!!
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    17 1
    برای آزمایش موشکهای جدید اهداف خوبین
  • خمینی عزیز یادت بخیر IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 1
    خداییش زمانه بدی شده
  • حقوقدان US ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    12 0
    سفره انقلاب را در لواسان پهن کرده اند. ارمانهای یک انقلاب کفر این بود
  • آریو IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    22 2
    این آقایون مواظب باشن که مثل کره جنوبی ۱۹۹۸ و آرژانتین ۲۰۴ نشه که در اولی مردم عصبانی ۱۱ پزشک را به تیر چراغ برق آویزون کردن و در دومی مردم خانه ها و خودروهای لوکس را آتش زدند و سوپرمرکتهای اشراف را غارت کردند.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 2
    جالبه یارانه هم میگیرند مالیات رو از اینها بگیرید
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    6 2
    به نام پابرهنگان به کام تازه به دوران رسیدگان ...
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    2 5
    البته اصل قضیه که مال اندوزی و ثرو ت اندوزیست غلط است ولی توجه کنید دوستان چقدر زیبا ساخته شده چقدر لواسان اروپایی و شیک ساخته شده تا کی می خواهید تو معماری بساز و بفروشی زندگی کنیم مگه ما چه مشکلی داریم که نباید شیک زندگی کنیم
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    2 3
    دستشون درد نکنه خیلی شیک ساخته شده فقط یه خواهشی ازشون دارم هر چن وقت یه بار محل تفریحشونو جابجا کنند تا کل کشور مثل سوئیس بشه ثروتشونو صرف ابادی وابروی مملکت کنند حالشونو هم ببرن ما 96 درصدی هم.کیف میکنیم
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    3 4
    با خدا دادگان در نیفت که خدا داده را خدا داده
  • رضا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    4 0
    سلام باتوجه به شرح فوق این لاکچری نشین ها در شعب ابوطالب ودر محاصره اقتصادی بسر میبرند. خداوند رحمشان کند. در چه شرایط مشقت باری زندگی میکنند.
  • م IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    به نظر شما خارجیها هم لواسان دارند؟ مسئولین استرالیا و دانمارک هم لواسان نشینی دارند ؟ و در پایان (برای سوال علم بهتر است یا ثروت ؟)پاسخی یافته اید؟ اگر ممکنه راهنمایی کنید بنده یک ایرانی هستم که تا کنون از منطقه ۱۵ خارج نشده ام
  • دکتر قره FR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    به مدد عزیزان مسئول ...الان ویلای 70میلیاردی شده 1700میلیارد .
  • بچه ایران ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مردم یا برید این خونه هارو آتیش بزنید یا دیگه حرف از مشکلات اقتصادی و عدالت نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس