کد خبر 936197
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
ظریف  نمایه

ظریف: راه‌حل در سوریه باید توسط مردم این کشور تعیین شود نه دیگران.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در بیروت به سر می‌برد در نشست خبری مشترک با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان و در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در سالروز انقلاب اسلامی ایران که ما را به مردم خودمان متکی کرد از کشور لبنان که یک دموکراسی در این منطقه و توانسته متکی به مردم لبنان افتخار آفریند، بازدید می‌کنم.

بیشتر بخوانید

دیدار ظریف با رئیس پارلمان لبنان

وی از مهمان‌نوازی دولت و مردم لبنان و جبران باسیل سپاسگزاری کرد و گفت: من به دولت و مردم و رهبران لبنانی تشکیل دولت مبتنی بر آرای مردم در لبنان را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این دولت باعث رشد و شکوفایی بیشتر مردم لبنان شود.

ظریف همچنین در پاسخ به سؤالی گفت: دیگران با ایجاد خطرات تصنعی خطر واقعی را از منطقه ما به فراموشی بسپارند.

وی درباره راه‌حل بحران سوریه نیز تصریح کرد: معتقدیم راه‌حل در سوریه باید توسط مردم این کشور تعیین شود و نه توسط دیگران.هر طرحی باید متضمن تمامیت ارضی سوریه باشد و خروج همه نیروهای خارجی که بدون اجازه دولت سوریه در آنجا هستند.

ظریف با اشاره به اظهارات وزیر خارجه لبنان نیز عنوان کرد: بازگشت شرافتمندانه و امن آوارگان سوری در کمترین و کوتاهترین مدت، یکی از روش‌های مهم تضمین امنیت و آرامش در سوریه است.

ظریف دیروز (یکشنبه) به منظور اعلام همبستگی و همچنین اعلام آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در حوزه‌های مختلف و پس از تشکیل دولت جدید لبنان وارد بیروت شد و طی دیروز و امروز رایزنی‌هایی را با گروه‌های مختلف لبنانی و مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیر خارجه این کشور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس