کد خبر 929437
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
ترامپ و فقر در آمریکا

ترامپ گفت: اگر [این پرتاب] شکست نمی‌خورد، اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار می‌داد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی به فضا واکنش نشان داد و مانند دیگر مقام‌های دولتش برنامه فضایی ایران را برنامه‌ای در راستای ساخت موشک‌های قاره‌پیما توصیف کرد.

بیشتر بخوانید

واکنش ادعایی پمپئو به پرتاب ماهواره پیام

چرا پروژه پرتاب ماهواره پیام ناکام ماند؟

دو پیام متفاوت و مهم از پرتاب «پیام»

مروری بر مهمترین خطاهای ماهواره‌ای دنیا +عکس

وی که در مراسم رونمایی از سند بازنگری دفاع موشکی در ساختمان وزارت دفاع آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «سه‌شنبه‌ای که گذشت، رژیم ایران یک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد، که شکست خورد. اگر [این پرتاب] شکست نمی‌خورد، اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار می‌داد، که می‌توانستند از آن برای دنبال کردن توانمندی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده کنند. توانمندی رسیدن به ایالات متحده، که البته اتفاق نخواهد افتاد.»

وی افزود: «آنچه از زمانی که من به ریاست‌جمهوری رسیده‌ام با ایران انجام داده‌ایم، واقعا معجزه‌آسا است. من به آن توافق هسته‌ای وحشتناک و ضعیف پایان دادم. و به شما می‌گویم که ایران امروز کشوری بسیار متفاوت از آن چیزی است که دو سال پیش بود. این همان [کشور] نیست و همان نخواهد بود. من معتقدم که آن‌ها می‌خواهند گفت‌وگو کنند.»

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در ادعایی که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» جامعه نظامی و اطلاعاتی آمریکا آن را نادرست می‌دانند، مدعی شده بود که ایران تلاش می‌کند در پوشش برنامه فضایی، به سمت فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما حرکت کند.

در سندی که ترامپ امروز رونمایی کرد، بر خلاف معاهدات بین‌المللی که بر لزوم ممانعت از نظامی شدن فضا تأکید دارند، آمریکا رسما اعلام کرد که قصد دارد در فضا سامانه‌های «دفاع موشکی» مستقر کند. ترامپ در سخنرانی‌اش گفت این سامانه‌ها علاوه بر دفاع، قابلیت‌های تهاجمی نیز خواهند داشت.

وی علاوه بر این، از برنامه پنتاگون برای استقرار چندین سامانه دفاع موشکی خشکی و دریاپایه در سرتاسر آمریکا خبر داد و گفت این سامانه‌ها باید شلیک موشک به سمت آمریکا را در هر زمان و از هر مکانی که رخ دهند، رصد کرده و با آن‌ها مقابله کنند.

در سند بازنگری دفاع موشکی آمریکا برنامه موشکی چین و روسیه مهم‌ترین تهدیدات پیش روی آمریکا توصیف شده و از برنامه موشکی ایران و کره شمالی هم به عنوان «نگرانی‌های قابل توجه» یاد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمـّ؁د IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    29 47
    این آزمایش آخر ایران نبوده و نیست. داستان ادامه داره آقای ترامپ؛ ایران متفاوت رو هم خواهید دیدید! خخخ
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    20 31
    اگر [این پرتاب] شکست نمی خورد ، اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار می داد....!!؟ همین شکلی هم بدون ماهواره اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار دارد....مگ خود آمریکا که دارنده پیشرفترین امکانات پرتاب های ماهواره دارد و پرتاب میکند کدوم اطلاعات مهمش در باره ای ایران درست از آب در آمده.....
  • وطن دوست BE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    40 17
    شتر در خواب بیند پنبه دانه ! یکی ایادی داخلی براش ترجمه کنه!
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    7 104
    :)))))ااز وقتی آتش و خشم رو خوندم این حرفای ترامپ اصلا برام تعجب آور نیست چون این آدم دروغ و تملق شیه اش هست
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    اتفاق خواهد افتاد
  • ایرانی AE ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    2 0
    یعنی جمهوری اسلامی نمی توانه دروغ بگه
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    15 44
    من احساس می کنم اونها ماهواره ایران رو زدن و ایرانم از ترس چیزی نمی گه . چون خیلی بعید به نظر می رسه که نتونیم جایی که قبلا ماهواره فرستادیم بازم بفرستیم و این که بعضیا الان هشت ساله می گن ما می خوایم ماهواره بفرستیم و برجام نمی ذاره . بعد چطور چیزی که هشت سال روش فکر شده و این همه ادعا پشتش بوده شکست خورده ؟
    • نصیر IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
      8 81
      از سال 91 که مراحل دوم پرتابگر سفیر دچار اشکالات پی در پی میشد تعدادی از متخصصین احتمال نوعی حمله ای ام پی برای شات دان کردن بردها یا حتی حمله لیزری رو مطرح کردن...
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
      4 80
      ما تا حالا این چنین ماهواره نفرستاده بودیم.این مدار 500کیلومتری از زمین . واقعا برای مردم کشورم متاسف هستم که خیلی بدبین هستن
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    51 17
    دمش گرم به حرفی که میزنه عمل میکنه دقیقا برعکس حکام ما که دائماً در حال تکذیب کردن هستند.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    20 47
    یه عده عوضی انقد پالس گفتگو به این گاو وحشی دادن دور برداشت یکی نیست دهن این نفوذی ها احمق ها و خائن هارا ببنده تا به این هفت خط پالس نفرستن این عوضی هارا چرا یه بار برای همیشه جمع نمیکند هشتاد هشت که کشور به اشوب کشیدن باید جمعشون می کردید
  • مهندس IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    18 13
    رسما داره میگه ما با ماهواره های ایران هم مشکل داریم نه ماهواره بر ها.....
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    25 48
    ترامپ می داند اگر دست ازپا خطا کند اسراییل نابود شده .وتمام پایگاه هایش درمنطقه همرا ه کشوری که به آنها پایگاه داده باخاک یکسان خواهد شد.
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    18 16
    ترامپ می داند اگر دست ازپا خطا کند اسراییل نابود شده .وتمام پایگاه هایش درمنطقه همرا ه کشوری که به آنها پایگاه داده باخاک یکسان خواهد شد.
  • قریشی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    قضایای داخلی ایران به یک قـــــــــــــــــمارباز فـــــــــــــــــاسد امریکائی هیچ ربطی نداره . گم شو به درک
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    اما شکست هم اطلاعات مهمی برای تست های بعدی ارایه میکنه.
  • وطنم IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    48 13
    چرا دولت مردان ما مردم را سیر نمیکنن وعدالت را اجرا نمیکنن تا ماهم تو این شبکهای مجازی دلمون رقبت کنه از کشورمون در برابر حرفهای آمد نیوز ترامپ لعنتی دفاع کنیم بخدا گرانی وبی عدالتی بیداد میکنه دلسرد شدیم از اینهمه بدبختی که سرمان میاد
  • DE ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    به همین خیال ها دلت رو خوش کن! ببین سرنوشت اسف بار تو در دوسال اینده چه خواهد شد! خیلی هارت و پورت نکن. راست میگی برو 40 میلیون مردم فقیر ،خیابان نشین ات روکه سقف و نان ندارند جمع وجور کن. اینقدر هم تو امور کشورهای دیگه فضولی نکن! به کوری چشم تو کشور ما فعالیت های علمی و صنعتی اش رو چند برابر خواهد کرد. کورشود انکه نتواند ببیند!
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    مسؤلیت نظام فکر نمی کنید ترامپ این اطلاعات داخل ایران را از طریق نفوذی هایش در دولت و وزارت خارجه بدست می آره که ایران آماده مذاکره‌ با آمریکا است؟ چه کس یا کسانی این اطلاعات را به دولت آمریکا می دهند ، وزارت اطلاعات برای فیلم افشاگرانه خاینان وطنی قلاده های طلا اطلاعیه می دهد کجاست وقت بگذاره شناسایی بکنه؟
  • مرگ بر ایالات متحده آمریکاو نوکرش اسراییل IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    8 45
    این آزمایش ماهواره موفقیت آمیز بوده ایران در مراحل اول آزمایش موشک به هدف خود رسیده حالا بزار بقیه فکر کنند که این آزمایش ناموفق بوده بنده به عنوان یک ایرانی این موفقیت بزرگ رو به ایران و ایرانی تبریک میجویم.
  • علی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 1
    این رای منفی ها بدانید ایرانی نیستند .اینها سک های هستند ازطرف دشمنان ایران,فقط برای پارس کردن خریداری شده اند...
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 1
    چقدرررررررررر سگ های کاسه لیییییییسسسسس اینجا زیاده که دارن منفی میدن ! بپایید گاز نگیرند این هااااااااارررررررهااا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس