کُردهای سوریه

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در بیانیه‌ای به طور رسمی اعلام کردند که برای رسیدن به یک راه‌حل با ترکیه و ایجاد منطقه امن تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ارائه هر کمکی برای ایجاد منطقه امن با ضمانت‌های بین‌المللی در جهت حمایت از اقلیت‌ها و منع دخالت خارجی، دریغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

موضع وزیر خارجه آمریکا درباره ترکیه و کُردهای سوریه

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، نیروهای دموکراتیک سوریه که عمده آن‌ها را نیروهای کرد تشکیل می‌دهند، در بیانیه‌ای ضمن تمجید از خود در خصوص مبارزه با داعش و گروههای تروریستی تأکید کرد: ما هیچ زمانی عاملی برای تهدید کشورهای همسایه به خصوص ترکیه نبوده‌ایم و امیدواریم که با این کشور به تفاهم و راه‌حلی که ثبات و امنیت را در مناطق مرزی ایجاد کند، برسیم.

در پایان این بیانیه، آمده است: ما به عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه، تمامی حمایت و کمک خود را برای ایجاد منطقه امن در شمال و شمال شرق سوریه ارائه می‌کنیم. منطقه امنی که بتواند امنیت تمامی اقلیت‌ها را با ضمانت‌های بین‌المللی تأمین کند و مانع از دخالت خارجی شود.

این بیانیه زمانی منتشر می‌شود که ترکیه خود را آماده عملیات نظامی علیه یگان‌های مدافع خلق ( ypg ) می‌کند. نیروهایی که ستون فقرات «نیروهای دموکراتیک سوریه» را تشکیل می‌دهند. در همین حال آمریکا نیز در ۱۹ دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند اما بارها نیز تأکید کرده که اجازه هدف قرار دادن هم‌پیمانانش در سوریه را به ترکیه نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    4 3
    این طرح کردها همان طرح تجزیه سوریه است که کردها می خواهند اول شرق سوریه با موفقت ترکها تجزیه و در مرحله بعد کشور کردی در همین شرق فرات ایجاد شود
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    8 9
    هیچ فایده ای ندارد ترکیه حمله خواهد کرد و نیروهای دموکراتیک نابود خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس