کد خبر 923569
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
واکنش ائتلاف آمریکایی به تحولات شهر منبج در شمال سوریه

ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا به حوادث منبج واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا به حوادث منبج واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش؛ ائتلاف بین المللی مدعی شد که شواهدی مبنی بر تغییر اوضاع نظامی در منبج مشاهده نمی‌شود و اینکه از ورود ارتش سوریه به منبج خبر داده شده است، نادرست است.

شایان ذکر است که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: با توجه به مسئولیت نیروهای مسلح برای تحت حمایت قرار دادن تمامی خاک این کشور و در پاسخ به درخواست اهالی منطقه منبج، نیروهای ارتش سوریه وارد این منطقه شده و پرچم سوریه را در آن به اهتزاز درآوردند. ما بر اهمیت تقویت تلاش‌های تمام مردم سوریه برای حمایت از کشور و مبارزه با تروریسم و اشغالگران و بیرون راندن آنها از خاک سوریه تاکید داریم.

این در حالیست که ساعاتی قبل، فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها از شهر منبج واقع در شمال شرق سوریه عقب نشینی می‌کنند و از دولت سوریه می‌خواهند با حضور در این مناطق حمایت لازم را از این نیروها در برابر حمله احتمالی ترکیه به عمل آورد.

از سوی دیگر ساعاتی قبل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران ورود ارتش سوریه به شهر منبج را در چارچوب یک جنگ روانی توصیف کرد.

وی در ادامه افزود: هنوز ورود ارتش به این شهر تأیید نشده است.

اردوغان هم چنین گفت: یک هیأت از سوی ترکیه فردا عازم روسیه می‌شود و در خصوص مسأله شهر منبج با طرف روسی رایزنی می‌کند و ممکن است من با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار داشته باشم.

وی افزود: ترکیه می‌خواهد به کردهای مسلح در سوریه درس بدهد. آنکارا با تجزیه سوریه مخالف است و هدف ما خروج گروه‌های تروریستی از آن است و در صورت تحقق این هدف هیچ کاری برای انجام دادن در این کشور نداریم.

وزارت دفاع ترکیه نیز قبلاً با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحرکات در شمال سوریه و بویژه در شهر منبج هشدار داد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه از همه گروه‌ها در شمال سوریه خواستار شده است تا از هراقدامی که موجب افزایش بی‌ثباتی در این منطقه شود، پرهیز کنند.

در این بیانیه گفته شده است که گروه‌های YPG/PKK حق ندارند که دیگر گروه‌ها و واحدها را به منطقه فرابخوانند و این اقدام آن‌ها غیرقانونی و به منزله تحریک بی‌ثباتی بیشتر در شمال سوریه است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    15 1
    يعني اخبار ورود به منبج دروغ بود!!!!!دروغ تا اين حد اخه.مردم رو چي فرض كردن اخه.عجب
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
      2 7
      ایران و سوریه را خدا اداره می کند والله اردوغان راست میگه ارتش سوریه وارد منبج نشده و کردها فقط با بلند کردن پرچم سوریه می خواهند بین ارتش سوریه و ترکیه جنگ ایجاد کنند سوریه را کردها قبلا نیز از این شهر بیرون انداختند و آمریکا و فرانسه وارد این شهر شد چرا اسد نمی خواهد کردها این شهر را تخلیه کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس