کد خبر 929113
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
دستگیری دزدانی با لباس پلیس

رئیس پلیس آگاهی ناجا با انتقاد از ارائه القابی همچون سلطان به مجرمان گفت: برخی از مردم منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفتند و اکنون عمده سرقت‌های منازل مربوط به طلا، ارز و وجوه نقد است.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین مقیمی صبح امروز در حاشیه نشست رؤسای و معاونان اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران با انتقاد از عناوینی همچون "سلطان" که به برخی از مجرمان داده می‌شود گفت: مجرمان با این عناوین نسبت به جرم ترغیب می‌شوند و نباید با این عناوین کاری کنیم که مجرمان بزرگ جلوه داده شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در بسیاری از موارد از مجرمان دستگیر شده در محل سکونت‌شان فایل‌هایی به دست آمد که بعضی از این فایل‌ها برای مجرمان به نوعی کلاس آموزشی به حساب می‌آمد و قاعدتاً نباید شیوه، شگرد و روش نوع سرقت در فیلم‌های تلویزیونی آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه برخورد با بزهکار فقط مربوط به نیروی انتظامی نیست، گفت: در سال ۹۱ و ۹۲ شاهد افزایش شدید وقوع سرقت بودیم که در سالهای ۹۴ و ۹۵ توانستیم آن را کنترل کرده و حتی روند کاهشی داشته باشیم، اما در سال گذشته شاهد افزایش وقوع سرقت بودیم که با به کارگیری تمام رده‌ها، در ۶ ماهه دوم سال گذشته وضعیت مساعدتری درباره وقوع سرقت به وجود آمد، اما از ابتدای امسال و مخصوصاً از مردادماه مجدداً وقوع سرقت افزایش پیدا کرد.

مقیمی با بیان اینکه برای کاهش وقوع سرقت نیازمند این هستیم که سایر سازمانها نیز پای کار بیایند، گفت: سعی بر این است با ارائه طرح‌های جدید شاهد کاهش وقوع سرقت باشیم، در طرح جدیدی نسخه‌ای برای هر استان طراحی شده که با توجه به جغرافیای آن استان اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه فراوانی سرقت منزل نزدیک به ۹ درصد مجموع سرقت‌های کل کشور را تشکیل می‌دهد گفت: در ۹ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی سرقت منزل بوده‌ایم اما کشفیات در این زمینه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، سرقت اتومبیل، اماکن، احشام و قطعات خودرو نیز در رده‌های بعدی سرقت قرار دارند.

وی با بیان اینکه موضوع حفاظت از منازل را جدی نگرفته‌ایم، متذکر کرد: برخی از مردم منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه می‌گیرند، میزان اموال با ارزش نگهداری شده در منازل قابل توجه است، زمانی فقط اساس منزل به سرقت می‌رفت اما اکنون عمده سرقت‌های منزل مربوط به طلا، ارز و وجوه نقد است، فراوان گزارش شده که اموال با ارزش از داخل منزل سرقت نشده و اموالی مانند طلا و پول نقد به سرقت رفته است، زیرا طلا، پول نقد و ارز سرعت نقدشوندگی بالاتری دارند و هیچ مشخصه‌ای برای صاحب آن وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قفل ضد دیلم IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    1 0
    قفل ضد دیلم که روی درب ورودی نصب بشه، دزد تحت هیچ شرایطی از در نمیتونه وارد بشه، حفاظ ضد دیلم هم برای پنجره و نورگیر و پاسیو و بالکن نصب کنند دیگه خونه میشه مثل قلعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس