علی علیزاده نمایه

علی علیزاده تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی فارسی در صفحه توییتری خود، کارکنان این شبکه را به چالش دعوت کرد.

به گزارش مشرق، علی علیزاده، تحلیلگر سابق شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی، با انتشار پست‌هایی در صفحه توئیتر خود، کارکنان و کارمندان این شبکه را به یک چالش دعوت کرد.

علیزاده در صفحه شخصی خود با انتشار یک ویدئو و با اشاره به اینکه سال‌ها شبکه فارسی زبان BBC با او مصاحبه کرده، حالا او کارکنان این شبکه را دعوت به یک مناظره کرد.

علیزاده در صفحه شخصی خود نوشت:

"من، علی علیزاده، این چهل ثانیه ویدئو را به چالش می‌طلبم و هر یک از اعضای بی‌بی‌سی که اعلام آمادگی کند را به مناظره می‌خوانم. امکاناتش هم با من. از همین اینستاگرام هم پخشش می‌کنیم. بین سال‌های هشتاد و هشت و نود و چهار، بی‌بی‌سی بیش از صد یار با من مصاحبه کرده. پس دعوت به یک ساعت مناظره تقاضای عجیبی نیست. ویدئو به سیاق این دهسال مکارانه میگویند: «همه گروه‌ها و جناح‌ها به بی‌بی‌سی حمله می‌کنند و این نشان می‌دهد بی‌بی‌سی منصفانه و بیطرفانه قدم برمیدارد».

من اما ادعا می‌کنم بی‌بی‌سی فارسی یک دستگاه پروپاگاندا و یک ماشین تبلیغاتی هوشمند و بخشی از قدرت نرم حکومتی بریتانیا و بخشی از جنگ نرم علیه ایران است. ادعا می‌کنم آنها با پوشش سریع و حرفه‌ای از مسائل داخلی ایران و با زبانی قابل فهم و جذاب برای طبقه متوسط ایرانی، به آنها این حس را می‌دهد که تریبون و صدای این طبقه است. طبقه‌ای که احساس می‌کند صدایش در در رسانه رسمی و حکومتی منعکس نمی‌شود. اما این تنها مقدمه ماجرا است.

ادعا می‌کنم جهت کلی پوشش بی‌بی‌سی از سیاست بین‌الملل و مسائل خاورمیانه و حقوق امنیتی و دفاعی و منطقه‌ای ایران «دقیقا» منطبق بر سیاستهای رسمی دولت بریتانیا در این مسائل است و بی‌بی‌سی فارسی دقیقاً این سیاستها را با تکنیک‌های رسانه‌ای زرورق و با زبانی پذیرفتنی به افکار عمومی طبقه متوسط ایران تزریق می‌کند. آیا تا به حال شنیده‌اید مهمانی در بی‌بی‌سی بگوید ایران «حق» آزمایش‌های موشکی یا قدرت هسته‌ای دارد؟ و در پایان ادعا می‌کنم پوشش بی‌بی‌سی از مسائل داخلی ایران هم به شدت انتخابی و یکسویه است و همواره بر شکست و کاستی و ناکارامدی و فساد تمرکز می‌کند تا از مسائل ایران «استثنایی سازی» کند. ایرانی که در داخل استثنایی است و در منطقه و مسائل بین‌الملل استثنایی است پس لابد مستحق تحریم است.

ادعا می‌کنم خروجی بی‌بی‌سی، این حرفه‌ای ترین رسانه فارسی در حال حاضر، چیزی نیست جز افزایش حس نفرت از خود، نفرت از ملیت خود، نفرت از تاریخ خود، چیزی نیست جز احساس حقارت و کوچکی و ناتوانی کردن. اینها به معنای تطهیر تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی و وضعیت داخل نیست. من می‌ترسم ازینکه می‌بینم استعماری که سال پنجاه و هفت با لگد از در بیرون انداختیم بواسطه همین یک قلم بی‌بی‌سی از پنجره‌های چشم و گوش و ذهن ما برگشته و از داخل مغزهای بخش وسیعی از ایرانیان را مسخ و از خود-بیگانه می‌کند. امروز رسانه استعماری دولت فخمیه بریتانیا صراحتاً افیون توده‌های تحصیل کرده طبقه متوسط ایرانی است. توده‌هایی که مغرورانه خود را دارای ذهنی نقاد و به روزهم می‌دانند."

در ادامه می‌توانید ویدئوی مذکور را مشاهده کنید.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • Gholamreza Sarkarzadeh IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    35 60
    درود بر جنابعالی : امیدوارم هم میهنان ایرانی عزیزمان مستحضر باشند که عزت نفس و تقبل شخصیت ما عناصریست که مورد هجوم رقبای جهانی و منطقه ای ماست ‌فریب نخوریم دیدگاههای ایشان بسیار به اندیشه های اینجانب نزدیک و همسان میباشد. پاینده ایران زمین و ایرانیان سرافراز
  • سید دکتر محمود IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    30 12
    از مسیح علینژاد که دوست جون جونیته چه خبر آقای علیزاده؟
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      9 41
      هنوز ندیدی اش!؟ چون خیلی وقت است که آمد به طرف تو! دکتر جان!
    • سعید ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
      3 48
      سید دکتر محمود خدا شما را شفا دهد، انگار روشنگری های جناب علیزاده بدجوری باعث سوزش شما شده است که به ورطه هذیان گویی افتاده اید، بهتره هر چه زودتر خودتان را به یک دکتر واقعی ( نه مثال خودتان تقلبی) نشان دهید.
  • FR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    4 37
    درود بر هموطنان عزیزم آقایان علیزاده وغلامرضا ....حق پیروز است !
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    5 20
    بی بی سی فارسی تمام موفقیتش را مدیون همکاری نیروهای روزنامه نگار و سیاسی داخلی است. این هم یک پالش که اگر نبود این همکاری بی بی سی از فرط بیات بودن اخبار و تحلیلهاش تبدیل میشد به یکی از تلویزیون های لس انجلسی که به خاطر دور بودن اتمسفرشون از فضای واقعی ایران تبدیل به مضحکه شدن. ولی در بی بی سی اخبار همیشه تازست چون مویرگ که چه عرض کنم شاهرگهایی از داخل براش خبر، تحلیل، هدف و ... تعیین میکنند.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    2 33
    . امروز رسانه استعماری دولت فخمیه بریتانیا صراحتاً افیون توده‌های تحصیل کرده طبقه متوسط ایرانی است. +++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    26 1
    جناب سعید الدوله فک کنم تو حتی کیلیپ های علیزاده را هم ندیده باشی که دم از روشنفکریش میزنی البته تقصری ندارین بیشتر از همین کشش ندارین!!!!!
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    29 1
    جناب سعید خدا شما را بدجوری شفا دهد که بدجوری وحشتناک به سوز وگداز افتادی!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس