به گزارش مشرق، علی علیزاده در اینستاگرام خود با انتشار فیلمی از صحبت‌های محمدباقر قالیباف درباره عملیات کربلای ۴ و حواشی ایجاد شده در فضای مجازی پیرامون این عملیات دفاع مقدس نوشت:

کربلای چهار ی ها هر از گاهی ما را به «بهانه‌ای» احضار می‌کنند. غواص‌هایشان بعد از بیست و نه سال دستهای بسته را باز می‌کنند و بیرون می‌آیند و وسط شهر رژه می‌روند تا ما که زیر لایه‌لایه خاک مصرف‌گرایی و سرمایه‌سالاری و جناحی‌-زدگی و هویت-طلبی و شهوت برای زندگی نمایشی، سنگ شده‌ایم و له شده‌ایم و جسد شده‌ایم، را کمی زنده کنند و حافظه‌هایمان را کمی به حرکت وادارند و به ارواح نیمه جان مان تنفس مصنوعی بدهند و به یادمان بیاورند آنچه اصلی است و انچه ما را ما کرده. و حالا از دیشب هم دوباره برگشته‌اند.

به بهانه توییتی غیرمصلحت آمیز از محسن رضایی که با زبانی که سرد و ابزاری به نظر می‌آید گفته «‫کربلای چهار‬ برای فریب دشمن انجام شد.» از دیشب برگشته‌اند و خلسه فراموشی ما را دوباره آشفته‌اند. و صدایشان و صورتهایشان رهایمان نمی‌کند. و چه اهمیتی دارد حتی اگر پشت پرده این دعوا هم، دست‌هایی جناحی و قدرت-محوری پنهان باشد؟ صداهای بازگشته وحضور آنها واقعی‌تر از هر واقعیتی است.

دیشب تصادفی به این فیلم برخوردم. روایت برادر یکی از شهیدان غواص. با هزار پیش فرض و گارد دفاعی شروع به دیدن کردم. و خیلی زود فراموش کردم همیشه منتقد مفهوم «رضاخان اسلامی» بوده‌ام. نقدهای جناحیم، عناصری فرعی شد و در مقابل تکان دهندگی همان چند صحنه‌ای که تعریف کرد فرو ریخت و مرا اول متواضع و شرمنده کرد. فیلم را دوباره میبینم. و تا صبح، بی‌خواب برمیگردم و فیلم را میبینم و احساس خردی وکوچکی می‌کنم. و میپرسم چگونه بخشی از نسل من توانست تاریخ جزئیات زندگی روشنفکران پاریسی و رقاصان کالیفرنیایی را بیشتر از این پرابهت‌ترین لحظات تاریخ خودش بداند؟ وچطور توانستیم این اوجهای تاریخ خود را ان قدر که باید نخوانیم و ندانیم و در زیستمان نیاوریم؟

لینک دانلود

والبته بواسطه بازگشت کربلای چهاریها میپرسم:
آقایان فرماندهان جنگ! پیشاپیش قضاوتی نداریم. اما سی و دو سال گذشته. صدامی هم در کار نیست و پوشاندن اسناد هم دیگر ضرورتی امنیتی ندارد. آیا تاریخنگاری و حقیقت_یابی کربلای چهار کمترین حق آن زیباترین فرزندان این تاریخ نیست؟ و حق بازمانده‌هایشان؟ که هنوز اینگونه دلتنگشان هستند؟

و مطمئن باشید اگر در داخل به شبهه‌ها درباره جنگ پاسخ داده نشود، زودتر از آنکه فکر کنید بی‌بی‌سی فارسی و منوتو با پاسخ‌های شبه-واقعی و روایتهای استعماری، تاریخ جنگ را هم از ان خود می‌کنند. مطمین باشید شبهه-نوردان حرفه‌ای سازمان پروپاگاندایی دولت بریتانیا همین الان ساخت مستند بعدی بی‌بی‌سی با محوریت # کربلای_چهار را شروع کرده‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    29 42
    آفرین. مرسی از شهدای غواص که به تو توی لندن یکم تنفس مصنوعی دادن. وگرنه خدا میدونه چقدر تو خفقان و کابوس معذب هستی. مرسی که بخاطر شهدا انگلیس و لندنو تحمل می کنی.
  • سید محمد مصطفوی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    54 5
    شهداااااااااااااااااااااااااااااااااا به مادر پهلوشکسته ام حضرت زهرا قسم واقعاشرمنده ایم. این خاک به دست حرومیان نخواهد افتاد قول!
    • ناشناس IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
      5 29
      شرمنده و متاسف نباش در باغ شهادت بازه . پاشو برو عراق و سوریه و یمن شهید شو و مستقیم برو بهشت . پاشو تنبل
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    16 2
    . فیلم را دوباره میبینم. و تا صبح، بی‌خواب برمیگردم و فیلم را میبینم و احساس خردی وکوچکی می‌کنم. و میپرسم چگونه بخشی از نسل من توانست تاریخ جزئیات زندگی روشنفکران پاریسی و رقاصان کالیفرنیایی را بیشتر از این پرابهت‌ترین لحظات تاریخ خودش بداند؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    22 3
    مطمئن باشید اگر در داخل به شبهه‌ها درباره جنگ پاسخ داده نشود، زودتر از آنکه فکر کنید بی‌بی‌سی فارسی و منوتو با پاسخ‌های شبه-واقعی و روایتهای استعماری، تاریخ جنگ را هم از ان خود می‌کنند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    11 4
    . مطمین باشید شبهه-نوردان حرفه‌ای سازمان پروپاگاندایی دولت بریتانیا همین الان ساخت مستند بعدی بی‌بی‌سی با محوریت # کربلای_چهار را شروع کرده‌اند
  • محمد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    25 78
    علیزاده درود وصددرود
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    33 5
    درود بر قالیباف
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    17 3
    محسن عزیز حرف زدن بلد نیستی... با احترام و جسارتا حرف نزدن هم بلد نیستی...
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    34 5
    حرفهات قشنگ وزیباست برادر کاری ندارم که کجازندگی میکنی وکی هستی وکی بودی الان داری حق میگی شاید خیلیها به تمسخر بگیرن حرفهاتو همونهایی که گوششون تاب شنیدن توعوض شدی اماخیلیها نمیخوان باور کنن تو حق گو شدی اماخیلیها نمیخوان بشنون توراه راست روپیدا کردی خیلیها نمیخوان ببینن فقط دردشون اینه که لندن نشینی همین
  • AE ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    1 5
    آفرین. مرسی از شهدای غواص که به تو توی لندن یکم تنفس مصنوعی دادن. وگرنه خدا میدونه چقدر تو خفقان و کابوس معذب هستی. مرسی که بخاطر شهدا انگلیس و لندنو تحمل می کنی. سید محمد مصطفوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس