کد خبر 928914
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
باغچه‌لی

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در واکنش به تهدید ترامپ اعلام کرد: هیچ تهدیدی علیه ما کارساز نیست و ما تسلیم آمریکا نمی‌شویم.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، دولت باغچه لی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه طی سخنانی در نشست هفتگی نمایندگان این حزب در پارلمان در واکنش به توئیت تهدیدآمیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر آنها دلار دارند، ما هم ایمان و مردم خودمان را داریم.

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در این نشست افزود: اگر باندهای تبهکار و قاتلان اقتصادی منتظر دستور حمله به ترکیه هستند، بدانند که هیچ تهدیدی علیه ملت ما کارساز نیست. ما تسلیم فشارهای اقتصادی ایالات متحده آمریکا نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: با روحانی و پوتین دیدار دارم

این در حالیست که دو شب رئیس جمهوری آمریکا به مقامات آنکارا هشدار داد «که چنانچه جرأت کرده و به متحدان کُرد واشنگتن در سوریه حمله کنند؛ از فشار اقتصادی ویرانگری که آمریکا بر ترکیه اعمال خواهد کرد، در امان نخواهند ماند».

ترامپ در یک پیام توئیتری با ترغیب مقامات آنکارا به ایجاد یک منطقه حائل ۲۰ مایلی، نوشت: اگر ترکیه به کردها حمله کند، ما به لحاظ اقتصادی نابودشان می‌کنیم!

در همین رابطه «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز دیروز با انتشار پیامی در توئیتر به تهدید رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

کالین در این پیام که در توئیتر منتشر شده ضمن خواستار شدن احترام آمریکا به روابط استراتژیک خود با ترکیه نوشت: آقای دونالد ترامپ این یک اشتباه کشنده است که کردهای سوری را با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد و همچنین شاخه‌های آن در سوریه یعنی PYD/YPG یکی بدانیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس