سرطان نمایه

نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه پن استیت آمریکا نشان می دهد خطر خودکشی در افراد مبتلا به سرطان تا چهار برابر بیشتر از افرادی است که به این بیماری مرگبار مبتلا نیستند.

به گزارش مشرق به نقل از یوروکلارت، نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه پن استیت آمریکا نشان می‌دهد خطر خودکشی در افراد مبتلا به سرطان تا چهار برابر بیشتر از افرادی است که به این بیماری مرگبار مبتلا نیستند.

بررسی یادشده با مطالعه داده‌های مربوط به بیش از هشت میلیون نفر بیمار مختلف در آمریکا انجام شده و نشان می‌دهد در میان سرطانی‌ها مردان سفیدپوست بیشتر از دیگر گروه‌های نژادی و همین طور بیش از زنان خودکشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۹ خاصیت جادویی خرمالو برای بدن

از سوی دیگر احتمال دست زدن به خودکشی در میان بیمارانی که در سن پایین‌تر به سرطان مبتلا شده‌اند، بیشتر است. علاوه بر این، کسانی که به سرطان‌های ریه، سر و گردن، بیضه و غذذ لنفاوی مبتلا می‌شوند بیشتر از مبتلایان به سایر انواع سرطان با خطر خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

پژوهشگران می‌گویند اگر چه سرطان یکی از کشنده‌ترین بیماری‌ها در جهان است، اما بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری به خاطر ابتلاء به سرطان نمی‌میرند، بلکه عوامل دیگری مانند خودکشی، استرس و افسردگی عامل مرگ آنهاست. بنابراین وقتی بحث مداوای بیماری سرطان پیش می‌آید باید یک رویکرد جامع و همه جانبه نگر را در این زمینه در پیش گرفت.

داده‌های این تحقیق با بررسی اطلاعات مربوط به ۸.۶ میلیون بیمار مبتلا به سرطان بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۴ جمع آوری شده است. نکته جالب این تحقیق اینکه تا قبل از سال ۲۰۰۲ ابتلاء به سرطان خطر خودکشی افراد را در مقایسه با افراد عادی دو برابر می‌کرد. اما از آن زمان به بعد این رقم چهار برابر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس