کد خبر 907519
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
کاهش وزن

گروهی از محققان انگلیسی اظهار داشتند: پایین و بالا بودن شاخص توده بدنی (BMI) با خطر فزاینده مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف مرتبط است.

به گزارش مشرق، در این بررسی گروهی از محققان انگلیسی به ارزیابی چگونگی ارتباط شاخص توده بدنی با افزایش خطر مرگ به طور کلی و تحت تاثیر عوامل مختلف پرداختند. در این مطالعه مجموعا 3.6 میلیون نفر و 367 هزار و 512 مورد فوتی مورد بررسی قرار گرفت.

شاخص توده بدنی بر اساس میزان وزن و قد هر فرد بدست می‌آید. مقدار BMI بین 21 تا 25 کیلوگرم بر متر مربع با پایین‌ترین خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و سرطان همراه است. به طور کلی، پایین و بالا بودن این شاخص موجب افزایش خطر مرگ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پنج راهکار برای رسیدن به وزن سالم

در افراد مبتلا به چاقی که شاخص توده بدنی آنان 30 یا بالاتر است، طول عمر در مردان و زنان به ترتیب 4.2 و 3.5 سال کاهش پیدا کرده و خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی بیشتر است.

همچنین پایین بودن شاخص توده بدنی موجب افزایش خطر مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف از جمله بیماری قلبی - عروقی، تنفسی، زوال عقل، آلزایمر و خودکشی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یکی از محققان این مطالعه گفت: در این بررسی به ارتباط حائز اهمیتی بین شاخص توده بدنی و بیشترین عوامل مرگ و میر پی بردیم که تاکید کننده ارتباط این شاخص با انواع بیماری‌هاست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس