بیماری نمایه

ویروس آنفولانزای خوکی در کشور آمریکا به شدت شیوع پیدا کرده و ۱۹ ایالت این کشور از ابتلای بسیاری از افراد و مرگ کودکان بر اثر این عامل خبر داده اند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، آمار ابتلای مردم ایالت متحده آمریکا به بیماری آنفولانزا و مرگ بر اثر آن در طول چند هفته اخیر به شدت افزایش یافته است.

بنابر اعلام سازمان پیشیگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، در حال حاضر ۱۹ ایالت کشور آمریکا از سطح بسیار بالای انتشار این ویروس خبر داده‌اند. آمار افراد مبتلا شده به این ویروس در ایالات این کشور نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید:

آمارهای رسمی از ۴۱ میلیون شهروند گرسنه در آمریکا +نمودار

بر اساس اعلام این سازمان، سال گذشته ۱۸۵ کودک بر اثر ابتلاء به آنفولانزا جان خود را از دست داده اما طی هفته‌های اخیر شمار کودکانی که بر اثر ابتلاء به این ویروس جان باخته‌اند، به شدت افزایش یافته است.

در هفته گذشته نیز ۲ کودک بر اثر ابتلاء به این ویروس جان باخته‌اند.

یک پروفسور پیشگیری از بیماری‌ها در دانشگاه دارویی وندربیلت می‌گوید: این نوع ویروس مربوط به آنفولانزای خوکی (H۱N۱) است که بر روی کودکان و بزرگسالان زیر ۵۰ سال تأثیر گذار است.

هرچند که فصل ابتلاء به آنفولانزا روبه اتمام است اما ویروس این بیماری همچنان فعال است و سازمان پیشیگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا واکسیناسیون برای تمام رده‌های سنی به غیر از نوزادان زیر ۶ ماه را توصیه کرده است.

هرچند تزریق واکسن به طور قطعی و کلی مانع ابتلاء به بیماری نمی‌شود اما علائم و طول مدت دوران بیماری را کاهش می‌دهد.

به علاوه احتمال مرگ و میر میان افرادی که واکسن آنفولانزا را تزریق کرده‌اند کم‌تر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس