عکس/ حاشیه های بازی تیم ملی ایران و ویتنام

‌رقابت های جام ملت‌های آسیا به میزبانی امارات بازتاب وسیعی در رسانه‌های آسیایی داشته اما این تورنمنت بزرگ در رسانه‌های ورزشی و حتی غیر ورزشی اروپا نیز بازتاب داشته است.

سرویس ورزش مشرق رقابت ۲۴ تیم آسیایی در خاک امارات به عنوان میزبانی ثروتمند و بین المللی، زیر ذره بین رسانه‌های جهان قرار گرفته است، امارات کشور کوچکی است که دست به کارهای بزرگ می‌زند و در عرصه ورزش بسیار موفق عمل کرده است، هویت سازی از سوی اماراتی‌ها در عرصه ورزش به خوبی و به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود و تقریباً هیچ گردشگر اروپایی نیست که به بهانه فرمول یک، اوپن تنیس، والیبال ساحلی یا بازی‌های دوستانه ملی بزرگ برای سفر به این کشور وسوسه نشده باشد.

جام ملت‌های آسیا کلید خورده و تکلیف بیشتر بزرگان درباره حضور در مرحله حذفی روشن شده است، رسانه‌های آسیایی این رقابت‌ها را به خوبی تحت پوشش خود دارند اما جالب اینجاست که رسانه‌های اروپایی نیز به اندازه بضاعت خود این بازی‌های بزرگ را زیر ذره بین دارند.

بیشتر بخوانید:

هشدار کاپیتان ژاپن درمورد ایران

 

کنایه روزنامه اماراتی: رقابت بازیکنان ایران در گل نزدن!

یکی از این روزنامه‌ها گاردین است که در بخش ورزشی خود ستونی نسبتاً ثابت را به این موضوع اختصاص داده است. نویسنده این گزارش‌های آسیایی، استفان اسکات به عنوان یک انگلیسی، نگاهش بیشتر به سمت استرالیا است و از ابتدا به این موضوع اشاره می‌کند که استرالیا حق ندارد مدعی جدی قهرمانی باشد اما به هر حال می‌تواند در جمع ۴ تیم برتر آسیا باشد.

گاردین در گزارش یازدهم ژانویه خود به پیروزی ۳ بر صفر استرالیا برابر فلسطین اشاره می‌کند و می‌نویسد: سطح بازی‌ها نزدیک است، می‌شود گفت که فوتبال در قاره کهن پوست اندازی کرده است، سطح فوتبال بالا است و تیم‌ها واقعاً با انگیزه و حرفه‌ای بازی می‌کنند، حتی فلسطین یک تیم خوب بود و منسجم بازی می‌کرد.

مک اینتینیوس دیگر نویسنده گاردین با اشاره به دو بازی برگزار شده در مرحله گروهی می‌نویسد: ایران، تیم خوبی است و خیلی مشخص است که برای حضور در فینال مصمم بوده و برنامه ریزی دارد. امارات هم از امتیاز میزبانی خود استفاده می‌کند و ژاپن انصافاً تیم قدرتمندی ساخته است. مدعیان یکی دو تا نیستند و باید منتظر بود تا تکلیف چهار تیم برتر آسیا روشن شود، بازی‌های نیمه نهایی بسیار دیدنی است.

گازتا دلو اسپورت ایتالیا نیز در تنها گزارش خود از رقابت‌های فوتبال آسیا آورده است: مرحله گروهی منظم بود، تیم‌ها نزدیک به هم بازی کردند، ایران و قطر بازی خوبی ارائه کردند و به نظر می‌رسد، مدعیان جدی قهرمانی در مرحله حذفی محک خواهند خورد نه در این مرحله.

سیدنی مورنینگ تایمز چاپ استرالیا نیز مشخصاً بازی‌های تیم ملی این کشور را تحت پوشش قرار داده اما در یکی از گزارشات مفصل خود از فوتبال ایران به عنوان یک رقیب قدیمی و تاریخی آورده است: مردان کی روش مصمم برای قهرمانی هستند و حتی حضور در فینال این رقابت‌ها برای مردم ایران چندان جذاب و کافی نیست.

مارکا اسپانیا نیز پس از پیروزی ایران برابر ویتنام در گزارشی از نتایج این رقابت‌ها به قدرت فوتبال ایران اشاره کرد و نوشت: کی‌روش، سرمربی پیشین تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با تیم ملی ایران خوب عمل کرده و نشان داده که می‌تواند با این تیم به اوج برسد، او البته در حال مذاکره با کلمبیا نیز به سر می‌برد. اما این شایعه هنوز تأیید نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    5 2
    زنده باد کارلوس کیروش
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    2 7
    انقدر پول کشور را در شکم ایا بازیکن ها نریزید
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    0 8
    دوران افول فوتبال ایران شروع د. تبریک به عقب مونده های وطنی. دوباره میریم که هی جمله چیزی از شایستگی های فوتبال ما کم نمیشه بعد باخت به قطر و بحرین و عربستان رو شاهد باشیم و البته رقص سعودیا تو ازادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس