روشن ایرماتوف

داور سرشناس ازبکستانی که سابقه 7 قضاوت برای تیم ملی کشورمان را دارد، قاضی دیدار ایران و عراق شد.

سرویس ورزش مشرق - داور دیدار حساس ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ اعلام شد و مشخص شد روشن ایرماتوف داور ازبکستانی قضاوت این بازی را بر عهده خواهد داشت.

این داور سرشناس که بارها برای قضاوت تیم‌های ایرانی به کشورمان سفر کرده تا کنون ۷ بار برای تیم ملی کشورمان در میادین رسمی و دوستانه قضاوت کرده که ۳ برد و ۳ تساوی و تنها یک باخت برای ایران در این مسابقات رقم خورده است.

* ایرماتوف نخستین بار سال ۲۰۰۶ و در مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۰۷ دیدار ایران و سوریه را در استادیوم آزادی قضاوت کرد که دو تیم در پایان به تساوی ۱-۱ دست یافتند. گل ایران را جواد نکونام زد.

* دومین قضاوت ایرماتوف برای ایران ۳ سال بعد در سال ۲۰۰۹ و در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ بود که ایران موفق شد در ازادی تیم ملی امارات را با تک گل علی کریمی شکست دهد.

* ۳ ماه بعد از این دیدار، ایران در ازبکستان یک دیدار دوستانه انجام داد که با تساوی بدون گل به پایان رسید. ایرماتوف در این دیدار یک بازیکن از ایران (مجتبی زارعی) و یک بازیکن ازبک را از زمین مسابقه اخرا ج کرد.

* جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ ایران ۴ بازی انجام داد که دو بازی را ایرماتوف برای کشورمان قضاوت کرد؛ اولین دیدار مرحله گروهی با عراق که با گلزنی غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی با برتری ۲-۱ شاگردان قطبی به پایان رسید و آخرین دیدار هم شکست ۱-۰ ایران در وقت‌های اضافه مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی بود.

* در سال ۲۰۱۲ و در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ ایران و قطر با قضاوت ایرماتوف به تساوی ۲-۲ رسیدند. اشکان دژاگه زننده دو گل ایران در ان دیدار بود.

* آخرین باری که ایرماتوف برای ایران داوری کرد دقیقاً ۴ سال پیش بود؛ ۲۵ دی سال ۹۳، ایران در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ با تک گل سردار آزمون قطر را برد و صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    11 1
    خدائی اینقدرعراق روبزرگ نکنید.
    • سید محمد مصطفوی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      5 0
      خدایی تیم خوبیه ولی دیگه نه انقدرررر؛مگر اینکه خودمون وا بدیم و گند بزنیم مثل خیلی موقع ها.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    3 0
    عراق تيم خوبي بايد باشد ولي نه در حد ايران ....بايد ترس داشت اما ترس مثبت....ترس منفي باعث از بين رفتن توان مثبت ادمها ميشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس