کد خبر 927882
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

در روزهای اخیر در بازار آزاد قیمت هر دلار برای فروش ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت، این در حالی است که در نیمه نخست سال جاری دلار، واحد پول آمریکایی‌ها نیز از مرز ۱۵ هزار تومان گذشت.

به گزارش تجارت نیوز، در نیمه دوم سال جاری به دلیل مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز و کاهش میزان تقاضا، قیمت دلار به طور چشم گیری کاهش یافت. اما با گذشت ۸ ماه از ابتدای سال ۹۷ برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت دلار باید کمتر از ۱۰ هزار تومان باشد.

روز سه‌شنبه (۱۱ دی ۱۳۹۷) با آغاز سال نوی میلادی صرافی ملی، قیمت دلار امروز را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۰،۵۵۰ تومان و ۱۰،۶۰۰ تومان اعلام کرده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده؛ این در حالی است که یک روز بعد از آن یعنی چهارشنبه (۱۲ دی ۱۳۹۷) صرافی ملی، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۰،۴۰۰ تومان و ۱۰،۴۵۰ تومان اعلام کرده است.

افزایش نرخ ارز در اولین روز از سال جاری نشان می‌دهد که حجم تقاضا برای خرید این پول خارجی افزایش یافته که در این روز به تبع ورود مردم برای خرید دلار قیمت آن حدود ۲۰۰ تومان در بازار آزاد افزایش یافت.

حالا رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران معتقد است که قیمت واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است. مهدی پورقاضی بر این باور است که عدم ثبات نرخ دلار و افزایش آن با واقعیت اقتصاد ایران همخوانی ندارد، همچنین نرخ دلار اگر روند کاهشی داشته باشد قیمت سایر کالاهای ضروری قطعاً با کاهش باید روبرو شود.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس