هتک حرمت تصاویر شهدا در چیذر

تناقض گویی این فرزند شهید که پدرش «شهید محمدرضا آقاشیخ حسن» در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۷ شهید شده یادآور این ضرب المثل است که «حرمت امامزاده با متولی است»...

گروه جهاد و مقاومت مشرق - اگر سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن نبود، شاید این عکس ها هم گرفته و منتشر نمی شد. تصاویری که نشان می دهد، حجم قابل توجهی از عکس ها و آثار شهدا در سطل بزرگ دیوار جنوبی آستان امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، رها شده است.

بیشتر بخوانیم:

تعطیلات آخر هفته البته انتشار و واکنش به این موضوع را با تاخیر مواجه کرد اما انتشار یک فیلم کوتاه از توضیحات محمدمحسن آقاشیخ حسن که فرزند شهید محمدرضا آقاشیخ حسن است و همچنین گفتگوی تلفنی یکی از خبرنگاران با او، نشان می دهد نامبرده نه تنها این اقدام را تکذیب نمی کند، بلکه آن را در پی نگهداری ۱۵ ساله از این تصاویر دانسته و شرایط نامناسب نگهداری آنها را دلیلی بر دور ریختنشان بیان می کند.

مشرق بابت انتشار این تصویر از خانواده معزز شهدا عذرخواهی می کند

آقاشیخ حسن در گفتگو با یکی از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس ابتدا می گوید: هیچ آثاری از آثار شهدا نبوده. چندین عکس از شهدا بوده که اشتباهاً توسط خدمه اینجا دور ریخته شده. من به او گفته بودم عکس ها را از آلبوم ها و قاب ها دربیاورد که از روی خستگی عکس ها را هم دور ریخته است.

محمدمحسن آقاشیخ حسن، مسئول موزه شهدای چیذر

این فرزند شهید که ادعا دارد جانباز است، ادامه می دهد: ما از هر کدام از عکس های شهدا ۱۰ تا داریم، این عکس ها در انبار بوده و متاسفانه با فضله کبوتر (!) آلوده شده که ما آنها را پاک کرده ایم و نمی دانیم چگونه این چند عکس از دست آن بنده خدا، در رفته است؟

مسئول خانه شهید چیذر در حالی ادعای نگهداری ۱۰ نسخه از هر عکس شهید را دارد که خبرنگاران و پژوهشگران دفاع مقدس برای گرفتن تصاویر شهدا از خانواده هایشان نیز با مشکل روبرو هستند و گاهی از یک شهید، فقط و فقط یک عکس در منزل شهید قابل رؤیت است.

مشرق بابت انتشار این تصویر از خانواده معزز شهدا عذرخواهی می کند

آقا شیخ حسن در بخش دیگری از سخنانش تاکید می کند این عکس ها در وضعیتی بوده اند که اگر خانواده شهید هم آنها را می دید، رغبت نمی کرد آن را برداشته و نگهداری کند (!) ۱۵ سال این عکس ها در انباری بوده و فرسوده شده است.

این فرزند شهید که به گفته خودش ۳۰ سال است در بنیاد شهید کار می کند و از اهالی چیذر است و مزار پدرش نیز در گلزار شهدای این امامزاده قرار دارد باید بهتر از هر کسی بداند برای امحاء اسناد و مدارک مهم و ارزشمندی چون تصاویر امام، رهبری و شهدا، راه های محترمانه و معقولانه ای وجود دارد که او نیز باید از این راه ها بهره می جست.

مشرق بابت انتشار این تصویر از خانواده معزز شهدا عذرخواهی می کند

سئوال مهم دیگری که از توضیحات این مسئول به ذهن متبادر می شود، اینکه چرا تصاویر و اسناد شهدا بعد از نسخه برداری رایانه ای بعد از ۱۵ سال به خانواده هایشان عودت داده نشده است؟ علت نگهداری نامناسب از آنها در فضای باز و در معرض فضولات حیوانات، چیست؟

آقا شیخ حسن در گفتگو با همکار رسانه ای مان می گوید: من مسئولیتی قبول نکرده ام و فقط آنجا را تحویل گرفته ام تا آنجا را تمیز کنم و مسئولیت خانه شهید شاید هنوز به پای آقای جوزی باشد. ایشان هم به مرخصی رفته و برمی گردد. من دو سه ماه است که دارم آنجا را تمیز می کنم. مسئولیت اینجا مدیریت کل و مسئولیت مهمی نیست که ما بخواهیم خودمان را بکشیم!

مشرق بابت انتشار این تصویر از خانواده معزز شهدا عذرخواهی می کند

این در حالی است که وی در فیلمی ضبط شده در این باره و در فضای موزه شهدای چیذر، خود را مسئول آنجا دانسته و انتشار تصاویر شهدا در کنار سطل زباله را ساختگی و در جهت منافع شخصی (!) می داند.

تناقض گویی این فرزند شهید که پدرش «شهید محمدرضا آقاشیخ حسن» در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۷ در اردوگاه قائم (شهرستان میاندوآب) به درجه رفیع شهادت نائل آمده و پیکرش در جوار امامزاده علی اکبر (ع) چیذر آرام گرفته، یادآور این ضرب المثل است که «حرمت امامزاده با متولی است»؛ حرمتی که حالا از چند جهت شکسته شده و باید منتظر اعلام پشیمانی و عذرخواهی مسئولین بنیاد شهید از خانواده معزز شاهد، بنشینیم.

*فایل صوتی گفتگو با مسئول موزه شهدای چیذر در دفتر مشرق، محفوظ است.

*میثم رشیدی مهرآبادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    42 6
    شهدای مظلوم اند این کار کاملا عمدی انجام گرفته والا همون دم در امام زاده این کار کثیف رو انجام نمیداند حواستون به fatf باشه.
  • نظر IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    32 0
    درود خدا بر شهدا ی بزرگوار
  • t NZ ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    27 0
    واقعأ این مردم تا اینجا رسیدن البته دنیا طلبان باورم نمی شود شما باید شکر گذار پایمردی این شهدا باشید نه اینکونه رفتار یک روزی جواب خواهید دیر نیست
  • t NZ ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    12 0
    مشرق چرا کامنت هایم را چاپ نمیکنید و درست پخش کنید ترس فقط از خدا داشت شجاع باش
    • فش نیوز IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      3 5
      چاپ؟ مهندس منظورتون تائید هستش
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      1 4
      پدر جان دوران چاپ روزنامه خیلی وقته که گذشته
  • امیر گلفرانی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 0
    باید به این اقا بگم اگر این بنده های خدا(شهیدان) نبودند چه بسا ما الان کنار اون سطل اشغال دنبال غذا بودیم خجالت نکشیدی لااقل از روح پدرت؟
    • Amir IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      2 0
      افرین برشما تو نظرات شما بهترین جواب رو دادی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس