پژمانفر

درویش: امروز همراهان و معارضان دولت سوریه بالاتفاق معتقدند که ایران تنها کشوری است که برای مطامع خود وارد سوریه نشد و این وفاداری ملت و دولت ایران و در رأس آن رهبری آیت الله خامنه ای به خط مقاومت بود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -آقای ولید درویش کارگردان و نماینده مجلس سوریه که به عنوان میهمان ویژه جشنواره عمار وارد ایران شده است روز گذشته در برنامه‌های از پیش تعیین شده حضور یافت.وی در نخستین دیدار به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفت و پس از آنکه مورد استقبال قرار گرفت با حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دیدار و گفتگو کرد.ولید درویش در این دیدار با بیان اینکه من از مردمسالاری در ایران شنیده بودم، گفت: امروز من این مردمسالاری را به چشم دیدم و این دمکراسی را باید بیش از دوستان دشمنان ببینند که ایران یکی از بزرگترین دمکراسی‌ها در منطقه است.وی با اشاره به ۸ سال بحران در سوریه افزود: روابط فرهنگی بین ایران و سوریه عمیق است و ما از ایران نه به عنوان دولت دوست یا دولت برادر بلکه فراتر از آن یاد می‌کنیم.

درویش با تاکید بر همکاری فرهنگی دو کشور در عرصه‌های دوجانبه و بین المللی تصریح کرد: امروز همراهان و معارضان دولت سوریه بالاتفاق معتقدند که ایران تنها کشوری است که برای مطامع خود وارد سوریه نشد و این وفاداری ملت و دولت ایران و در رأس آن رهبری آیت الله خامنه ای به خط مقاومت بود. حجت الاسلام پژمانفر نیز با اشاره به گذشت ۴ دهه از پبروزی انقلاب گفت: در این چهل سال کشورهای زیادی در کنار ما ایستادند اما ما خاطره ایستادگی مردم سوریه و حافظ اسد و بعد از او بشار اسد را فراموش نمی‌کنیم.وی با بیان اینکه برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی باید در همه عرصه‌ها وحدت داشته باشیم افزود: دشمنان ما امروز بعد از شکست در عرصه نظامی به دنبال تهاجم فرهنگی هستند و برای همین باید در فضاهای مشترک مرقب تلاش‌ها برای انحراف فکری و عقائدی در جوانان و نوجوانان باشیم. عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به تجربیات آقای ولید درویش در حوزه سینما ادامه داد: ما باید در مقابله با این هجمه فرهنگی از ظرفیت هنر استفاده کنیم و کارهای مشترک در حوزه سینما بین ایران و سوریه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

داوران بخش‌های داستانی و مستند نهمین جشنواره عمار اعلام شد

ولید درویش نیز با استقبال از ساخت تولیدات بین دو کشور گفت: امروز فضا در سوریه باز است و هزینه‌های تولید در سوریه از دیگر کشورها چون لبنان پایین‌تر است. در ادامه برنامه‌ها آقای ولید درویش با آقای صیفی رئیس کانال عربی شبکه آی فیلم دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر ضرورت همکاری برای بهتر دیده شدن شبکه آی فیلم در جهان عرب و به ویژه سوریه تاکید کردند. ولید درویش در این دیدار بر ایجاد امکانات لازم برای دوبلاژ بهتر آثار ایرانی به زبان عربی و همچنین تبلیغ شبکه آی فیلم در رسانه‌ها و امکانات تبلیغی تاکید کرد. رئیس بخش عربی آی فیلم همچنی درباره جشنواره عمار بر ضرورت معرفی جهانی این جشنواره تاکید کرد و برای پوشش این جشنواره از جمله اختتامیه آن از این شبکه اعلام آمادگی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس