کد خبر 927156
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

یکی از تجهیزاتی که سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی زمینی سپاه طراحی و تولید کرده ؛ "بمب هواپایه هدایت شونده جمرات " است که در دو کلاس "جی وان" و "جی اس" قابلیت انهدام انواع اهداف زمینی را دارد.

به گزارش مشرق، سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی زمینی سپاه در زمینه طراحی و تولید محدود انواع تجهیزات و ادوات مورد نیاز نزسا نقش مهمی را ایفا کرده و کارشناسان این سازمان با هزاران ساعت کار کارشناسی؛ انواع ادوات زمینی، هوایی، مخابراتی و … مورد نیاز یگان های عملیاتی نزسا را طراحی و در سطح محدود تولید می کنند.

سردار علی کوهستانی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی زمینی سپاه می گوید: وظیفه این سازمان تولید محدود ادوات، پس از گذراندن انواع تست های محصولات دفاعی مورد نظر است. در حقیقت سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی زمینی سپاه وظیفه تحقیقات در حوزه طراحی، بهینه سازی و ارتقاء عملیاتی تجهیزات نزسا را در سطح کلان بر عهده دارد.

یکی از آخرین دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی زمینی سپاه؛ "سامانه بمب هواپایه هدایت شونده جمرات " است. این سامانه در دو کلاس جی وان و جی اس قابلیت انهدام انواع اهداف زمینی را دارد. سردار کوهستانی درباره طراحی و تولید "سامانه بمب هواپایه هدایت شونده جمرات" عنوان داشت: "جمرات" در دو کلاس قادر است انواع اهداف زمینی را با نسبت گلایدر بیش از یک به چهار منهدم کند.

وی افزود: کلاس "جی وان" این سامانه با مشخص نمودن مختصات دقیق اهداف ثابت با توجه به ارتفاع پرنده حامل، اجازه رها سازی از فاصله چهار برابر ارتفاع پرنده را می دهد و پس از رها سازی امکان تغییر یا اصلاح مسیر را ندارد ولی در کلاس "جی اس" با نزدیک شدن بمب به هدف، افزایش دقت آن توسط ایستگاه مقدور می باشد.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نیروی زمینی سپاه یادآور شد: این بمب در حال حاضر برای نصب روی پرنده های فوق سبک (جایروپلن) موجود در نزسا طراحی و ساخته شده و قابلیت نصب روی بالگردها و پهپادها را نیز دارد.

مشخصات بمب هواسر هدایت شونده جمرات:

وزن کل: ۱۷ کیلوگرم

وزن خالی: ۱۲ کیلو گرم

وزن سرجنگی: ۵ کیلوگرم

نوع هدایت: اینرسی

حداقل سرعت رهاسازی: ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

پرنده حامل: بالگرد و جایروپلن

حداکثر سرعت برخورد: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

نوع ناریه: به انتخاب کاربر

میزان انحراف در رها سازی: مثبت / منفی ۱۰ درجه

طول: ۱ متر

برد: ۶ تا ۸ کیلومتر

منبع: روابط عمومی نیروی زمینی سپاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    53 6
    یاشاسین سپاه و ارتش و انتظامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس