جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از نظر عملی ساختارهای مالی اتحادیه اروپا نشان داد که این اتحادیه قادر نیست به عنوان یک تصمیم‌گیر مستقل ظاهر شود.

به گزارش مشرق، سایت یورونیوز خبر داد اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با خبرنگار این شبکه در تهران گفتگو کرده است.

در این گزارش می‌خوانیم: معاون اول رئیس جمهوری ایران در پاسخ به پرسشی در مورد قرابت احتمالی جنبش جلیقه‌زردهای فرانسه با اعتراضات کارگری اخیر در ایران گفت: «اینها یک سری مطالبات صنفی است، تلاش برخی از مخالفین جمهوری اسلامی ایران و مخالفین دولت در این مسیر بوده است که این مطالبات صنفی را به مطالبات سیاسی تبدیل کنند. این مطالبات، یک اعتراض عمومی که به دنبال یک اقدام انقلابی نظیر اعتراضات جلیقه‌زردهای فرانسه باشند، نبوده و نیست.»

بیشتر بخوانید:

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم وزارت اطلاعات ایران

نظر جهانگیری درباره منشأ اعتراض‌ها در ایران

خبرنگار یورونیوز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در ایران از معاون اول رئیس جمهوری می‌پرسد که آیا شعارهای اول انقلاب در این کشور همچنان کارآیی پیشین خود را دارد یا نه. آقای جهانگیری در پاسخ به این پرسش گفت: «بدون تردید با آن آرمان‌هایی که برای جمهوری اسلامی در ابتدا ترسیم کرده بودیم، فاصله داریم ولی فکر می‌کنیم که نسل جوان تحصیلکرده‌ای که در ایران هستند با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد روش دیگری جز اینکه باید با اصلاحات، اشکالات را برطرف کرده و به نقطه آرمانی نزدیک شد، روش دیگری را انتخاب نمی‌کند.»

آقای جهانگیری همچنین از از عملکرد اتحادیه اروپا در برابر ایران انتقاد کرد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار یورونیوز در مورد «اراده» و «توانایی» اتحادیه اروپا برای ایستادگی در برابر سیاست ضد ایرانی ترامپ گفت: «تصور ما این بود که اتحادیه اروپا چنین توانی‌ای را دارد. از نظر رویکرد و مسائل نظری هم تا الان خوب عمل کرده، ولی از نظر عملی ساختارهای مالی اتحادیه اروپا مخصوصاً نظام بانکی آن نشان داد که این تحادیه قادر نیست به عنوان یک تصمیم‌گیر مستقل و یک مجموعه قدرتمند برای حفظ دستاوردهای اتحادیه اروپا و تعهدات این اتحادیه در فضای جهانی ظاهر شود.»

آقای جهانگیری ضمن تاکید بر حفظ توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی گفت: «ما هیچ چیزی فراتر از برجام را قبول نمی‌کنیم و آنچه فعلاً برای ما اهمیت دارد موضوع همین توافق است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • SE ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    18 1
    خوب حالا اینها که گفتی یعنی چی؟ برجام را دفن میکنید یا با جنازه اش زندگی میکنید
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      0 0
      در انتظار سیب و گلابی قلابی
  • FR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    24 5
    خسته نباشی حضرت اقا چقدر بهتون بگه ؟ خیلی سخته گوش کنید ؟ حتما باید مسیر رو برید تا به حرف های ایشون برسید ؟ قیامتی هم هست اقای جهانگیری !
    • سید US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      1 1
      یک نفر فردای تعریف یک لطیفه تازه متوجه طنز آن شده بود و می خندید! مشکلش این بود که از دیگران برای فهمیدن بیشتر زمان می خواست!!!!!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    28 1
    ننه جون منم میدونست اروپا کاری از دستش بر نمیاد! مسخره کردی ملت را؟
    • دیدگا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      3 0
      یعنی اندازه یه هویج پخته غیرت و شعور سیاسی ندارن این جماعت! جالب اینکه هنوز هم به اشتباه احمقانه خودشون سخت پایبند هستن بعد از اینکه چهار پنج سال مردم رو سر کار گذاشتن!
  • مهماندار هواپیما IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    23 1
    اروپا هم دندان شما ا را شمرده
  • میثم IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    18 2
    داستان این اصلاح طلبان شده مثل داستان بچه هایی که میخوان همه چیز را خودشون تجربه کنند مملکت شده بازیچه دست این آقایون بچه صفت
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    13 1
    مگه شما هم تصور می‌کنین به فکر اخوی باش داداش مردم بیدارن
  • US ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    17 1
    اقا جهانگیزی یکی از مشکلات دولت شما این است کا اصلا معتقد به نیروی داخلی نیستید و همیشه مرغ همسایه را غاز می دانبد. و خیلی جالب است که غاز دموکراسی لژیونی فرانسوی شما تخم طلا گذاشه . معذرت میخواهم تخم جلقه زرد گذاشته! اقای جهنگیری شماها با این همه مشاور یکی بشما نگفت که ( آزموده را ازمودن خطا است) اگر شما یک کلاس اکابری در جمع مشاوران بود حتما این را بشما گوش زد می کرد تا 6 سال ازگار مملکت را در کما نمی گذاشتید وقتی دوزاری نمی افتد دلیلش این است که سکه کج است یا تلفن خراب
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    15 4
    دیگه بسه دیگه حالمونو گرفتین اللهم عجل لولیک الفرج
  • hhhh IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    2 0
    اینقد که به اروپا اعتماد کردین به رهبری اعتقاد نداشتین
  • حجت اله RU ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    0 0
    با این فکر ها و خیالهای دروغ و عبث تان کل مملکت و خون اینهمه شهید و جانباز را برباد فنا دادید بخدا اگر نظام شما را محاکمه نکند بخاطر .....علنی تان مردم خودشان اینکار را خواهند کرد ای خون فروشان زبردست
  • خخخخخ IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    0 0
    اله برکت اله
  • DE ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    5 0
    تو و ظریف اگر الفبای اقتصاد و سیاست را بلد بودید ، می دانستید که اروپا معاملات پرسود خود را با آمریکا فدای ایران نمی کند . اروپا مثل شما نیست که مصلحت کشور و مردمانش را فدای کشورهای دیگر بکند . در سیاست چیزی بنام« تصور » و خیال نداریم ، عقل و شعور و امکانات و مصلحت کشور و مردم ملاک عمل است . چیزی که شما از آن بی بهره اید !
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    1 0
    جهانگیری: تصور ما این بود اتحادیه اروپا توان ایستادگی در برابر ترامپ را دارد. آره جانم : خود غلط بود آنچه می پنداشتی.....
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    1 0
    خاک بر سر شما و تخیلاتتان
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    1 0
    آقای دکتر علت آن است که از مردم عقب تر هستید مردم اروپارا دراشغال آمریکا می دانند - اروپا از رژیم هیتلری به رژیم آمریکا تقدیم شده اروپا قمپوز در می کند اراده مستقل سیاسی ندارند آلمان که سری تو سرها داشت با جریان هیتلری نابود شد و تسلیم اشغال آمریکا شده اند بقیه اروپا اصلا بحساب نمی آیند
  • DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    0 0
    اقای جهانگیری بهترین کار اینه قید هردو رو بزنید و از توانمندی های داخلی با حداکثر توان و میزان بهره برداری بشه. کس نخوارد پشت من جز ناخن سرانگشت من! به اروپایی ها تا تاریخ ثابت داده و اتمام حجت را با انها تمام کنید. بعدش اگر باز سرکاری بودند. طبق توافق نامه مراکز نیروی هسته ای را دوباره راه اندازی بفرمائید.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    2 0
    واقعا اين قدر نادان و پرت بودي؟ خاك بر سر مملكتي كه تو معاون رئيس جمهوري اش هستي
  • سهیل بشردوست DE ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    0 0
    اتحادیه ی اروپا بر مبنای منافع مالی شکل گرفته و نه با ایدئولوژی خرافی آسمانی و فرهنگ با نارنجک زیر تانک رفتن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس