13434546 (3).jpg

نیروهای یمنی در ادامه عملیات در شمال و شمال شرق استان البیضاء موفق شدند چندین منطقه را از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج کنند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی شمال استان البیضاء یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با پشتیبانی یگان موشکی، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای مزدور سعودی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات به سمت مواضع نیروهای مزدور سعودی در بخش قانیه هجوم آوردند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان در درهم بشکنند.

بیشتر بخوانید:

مانور قدرت نیروهای یمنی در خاک عربستان / ضربات مهلک به نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند ۳ پایگاه نظامی و ایستگاه دفاعی را از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج و به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در ادامه این عملیات توانستند چند ارتفاع را در بخش قانیه از وجود نیروهای مزدور سعودی پاکسازی کنند و به کنترل درآورند؛ حدود ۶۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند.

بخش قانیه در شمال استان البیضاء و جنوب استان مآرب واقع شده است؛ نیروهای یمنی اگر بتوانند این بخش مهم را به کنترل دربیاورند وارد استان مآرب می‌شوند و این یک نقطه شروع برای پاکسازی نقاط آلوده در این محور است.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله همزمان با عملیات در بخش قانیه، به سمت مواضع نیروهای مزدور سعودی در بخش ناطع در شمال شرق استان البیضاء حمله کردند و موفق به پیشروی در این محور شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان عملیات در بخش ناطع موفق شدند چند ایستگاه دفاعی را به کنترل درآورند؛ حدود ۳۵ تن از نیروهای مزدور سعودی در این درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از منطقه «ناطع» از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج شده است؛ نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل این بخش، نیروهای مزدور سعودی را به سمت استان شبوه عقب برانند.

به گزارش مشرق، بخش ناطع دروازه جنوبی برای ورود به استان شبوه محسوب می‌شود؛ ۷۵ درصد از مناطق شمال شرق و شمال استان البیضاء به کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله درآمده است و تلاش‌ها برای پاکسازی سایر مناطق اشغالی ادامه دارد.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن در تلاش هستند با پاکسازی کامل بخش‌های «ناطع و قانیه»، امنیت را در کمربند شمالی و شمال شرقی استان البیضاء تأمین کنند و مانع از نفوذ مزدوران سعودی در این محور شوند.

در حال حاضر، ۸۰ درصد از استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و …» تحت کنترل ارتش و رزمندگان انصارالله است.

بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۷ درصد از مساحت کل استان است ازجمله «عقبه القنذع، نعمان، صومعه و الظاهر» تحت اشغال نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف رژیم‌های سعودی و اماراتی است؛ حدود ۳ درصد از استان شامل مناطق شمال غربی استان ازجمله حومه الرداع و قیفه تحت اشغال گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    17 95
    مبروک یااهل الیمن ! عربستان دیریازود شاهدشورش مردم استانهایی خواهدبودکه اکثراانصارالله خودازآنهاخارج شد . بازگشت انصارالله به دفاع بعداز حمله غافلگیرانه آل سعود تابحال هم جزمعجره چیزی نیست آنهم درجنگی که آمریکاوانگلیس ورژیم صهیونیستی بهمراه کشورهای کوچک وبزرگ مستقیم درآن مشارکت دارند . بایدمنتظر تاجرکاخ سباه واشنگتن برای دست کشیدن ازجنگ برعلیه یمن هم بود؛ یمنی که نفت ندارد وترامپ تاجردلیلی برای بی آبرویی بیشترکاخ سفیددرکنار دید مغازه دارش ندارد بازگشت تا بازپس گیری تمام مناطق اشغالی ادامه خواهدیافت ودرست دراین نقطه آل سعود یمنی قدرتمند وترسناک را درمرزهای جنوبی خود خواهددید . وقتی حزب الله ارتش صهیونی را به ذلت نشاند یمنی که ازنظرنیروی انسانی ازعربستان سرهست باتولیدودریافت سلاحهای پیشرفته آل سعودرا ازدرون وبرون به اضمحلال میکشاند . مسئله فقط زمان و بازکردن راههای بیشتری برای شکست محاصره است . به انصارالله وارتش یمن تبریک میگویم وبه آنهامیگویم طوفان شما نسیم مضحک بن سلمان جنایتکاررا درهم شکسته ودنیا درست ازیمن شروع به بازگشت به دروازه های کرامت اخلاقی وانسانی وانقلاب جهانی برعلیه مستکبرین عالم بخصوص آمریکا شروع خواهدشد . گویی فرشتگانی نورانی رامیبینم که درساحل بسوی عدن وسایر شهرهای یمن شتافته اند که تنزل الملائکه وروح فیها باذن ربهم من کل امر !!! که ویکیدون کیدا واکیدکیدا ! که ایرانیان هم برای مسلمان کردن خط آل سعودوسفیانی آنهارابه زورمسلمان خواهند کرد ! الیس صبح بقریب ؟!!
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    13 59
    الیمانیون قادمون حدیث شریف نبوی: الحکمة يمان و الايمان يمان و انا يماني حکمت یمانی است ایمان یمانی است و من هم یمانی هستم و اصحاب الميمنة ما اصحاب الميمنة و یاران راست رو و تو چه میدانی یاران اهل راستی کیستند؟ به راستي که شیر مردان انصارالله حقشان است متعلق مضمون روایات مدح یمن قرار گیرند و به راستی بر این آیه شریفه صدق میکنند. (یا ایها الذین آمنوا کونوا انصارالله...) (نصر من الله و فتح قریب) وجه تسمیه یمن : خوش یمن، با برکت، راست
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    15 71
    ونریدانمن علی المستضعفین.....
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    17 70
    پیروزی با دست خالی بسیار ارزشمند است درود بر رزمندگان یمنی
  • احمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    19 78
    درود خدا بر رزمندگان راه حق، خدا ال سعود ملعون و پشتیبانانش رو سرنگون کنه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    2 0
    پس کو نقشه میدانی
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    2 0
    خوب انصارالله باید مرتب با حملات شبانه مرتب و که حالت ایذایی دارند مانع پیشروی سعودی ها شوند ما پیشروی نمی خواهیم
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    ایران وروسیه باید دراین جنگ نابرابرتسلیحات پیشرفته را در اختیار نیروهای یمنی بگذارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس