دیدار تیم ملی ایران و یمن

تیم ملی فوتبال ایران که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیاست، در نخستین دیدار خود در این دوره از مسابقات برابر یمن به میدان رفت.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و یمن در گروه چهارم هفدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز دوشنبه به وقت تهران در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی آغاز شد. نیمه اول این دیدار با برتری ۳ بر صفر ایران به پایان رسید. مهدی طارمی (۱۲ و ۲۵) و اشکان دژاگه (۲۳) برای ایران گل زدند.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون به میدان رفت.

* دقیقه ۲: تیم ملی فوتبال ایران نخستین حمله جدی خود را روی دروازه یمن پی ریزی کرد که ارسال وحید امیری از جناح چپ با پرواز بلند دروازه بان حریف اجازه ایجاد موقعیت برای شاگردان کی روش را نداد.

* دقیقه ۵: تیم ملی ایران که برای رسیدن به گل نخست تلاش زیادی می‌کرد دقایق ابتدایی را با کمی خشونت پیگیری کردند و چندین بار روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شدند.

*دقیقه ۷: احمد السروری حرکت سریعی بین مدافعان ایران انجام داد که شوت خطرناک او از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۰: تیم ملی ایران صاحب فرصت مناسبی برای رسیدن به گل برتری قرار داشت اما ضربه زمینی مهدی طارمی را دروازه بان یمن به کرنر فرستاد. این توپ در برگشت به یک ضد حمله تبدیل شد که دو اشتباه مدافعان کشورمان دروازه بیرانوند را با خطر مواجه کرد

* دقیقه ۱۲: شوت سردار آزمون در پشت محوطه جریمه را دروازه بان یمن ناقص دفع کرد که مهدی طارمی با تعقیب درست توپ توانست نخستین گل را وارد دروازه یمن کند.

*دقیقه ۲۰: پاس در عرض مهدی ترابی را محمد بارویس در میانه راه قطع کرد ولی مجدداً طارمی به توپ رسید که پاس در عمق او را آزمون با یک سر توپ به سمت دروازه یمن شوت زد، اما توپ در صحنه مشکوک به خطای هند، پس از برخورد به علاء الصاصی دفع شد.

* دقیقه ۲۳: برخورد توپ به دست بازیکن یمن پشت محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی برای ایران به همراه داشت که این ضربه را اشکان دژاگه به گل دوم تبدیل کرد. در این دقیقه برخورد سردار آزمون با مدافع حریف توقف کوتاهی در بازی ایجاد کرد.

*دقیقه ۲۴: ارسال خطرناک حاج‌صفی از جناح چپ زمین را مدافعان یمن سراسیمه برگشت دادند.

* دقیقه ۲۵: ارسال رامین رضاییان از سمت راست روی سر مهدی طارمی فرود آمد تا ضربه زیبای این بازیکن به گل سوم ایران تبدیل شود.

دقیقه ۲۷: احسان حاج‌صفی در صحنه مشکوک به خطای پنالتیِ عماد منصور در محوطه جریمه یمن روی زمین افتاد که داور ژاپنی دستور به ادامه مسابقه داد.

* دقیقه ۳۷: شاگردان کی روش در دقایق بعد از گل هم تیم برتر میدان بودند و به دنبال تحت فشار قرار دادن تیم حریف بودند. در این دقیقه امید ابراهیمی شوتی را به سمت دروازه حریف شلیک کرد که توپ پس از برخورد با دست دروازه بان یمن به کرنر رفت.

* دقیقه ۳۸: رامین رضاییان به خاطر خطا روی بازیکن یمن در منطقه‌ای که نیاز به خطا نبود از داور مسابقه کارت زرد گرفت تا نخستین بازیکن اخطاری تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات باشد.

* دقیقه ۴۵: ملی پوشان ایران که در نیمه اول تیم برتر میدان بودند، در دقایق پایانی نیمه اول هم همین روال را حفظ کردند و با پاس‌های پرتعداد سعی در کنترل بازی و استفاده از حملات داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس