ظریف خطاب به آمریکا:تهدید،تهدید تولید می‌کند/قطعنامه ۱۹۲۹مرده است

ظریف غیر از برجام ماموریت‌های دیگری هم دارد؛ اصلاح‌طلبان نوید می‌دهند که وزارت خارجه پروژه‌های دیگری هم دارد که ظریف به دنبال آنهاست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«جریمه تولید زباله» زمزمه تازه حناچی برای تهرانی‌ها

«پیروز حناچی»، شهردار اصلاح‌طلب تهران به تازگی طی اظهاراتی در نشست اعضای کمیته اجتماعی مجمع نمایندگان استان تهران گفته است:

دولت باید شهرداری‌ها را در انجام ماموریت‌های حاکمیتی مانند توسعه حمل و نقل عمومی، دفع پسماند، رفع آلودگی هوا و منابع پایدار حمایت کند که البته شرایط شهرداری تهران در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر بهتر است.

او می‌افزاید: وقتی شهرداری در پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه می شود، نمی تواند به موضوعات زیست محیطی و مسائل دیگر بپردازد.

به گزارش ایرنا، حناچی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اگر زباله بخوبی تفکیک نشود شهروندان متحمل جریمه‌های سنگین می‌شوند، اظهار می‌کند:

استفاده از سازمان‌های مردم نهاد، افزایش حساسیت شهروندان نسبت به کاهش پسماند و «افزایش هزینه تولید زباله» سه راهکاری هستند که می‌توانیم برای کاهش تولید پسماند از آنها استفاده کنیم. [۱]

*جریمه شدن مردم بواسطه عدم تفکیک زباله مقوله‌ای است که در برخی از کشورهای اروپایی نیز انجام می‌شود.

اما نکته آنجاست که طرح این مقوله برای تهران بزرگ که تا همین چند وقت پیش تمامی امورات شهری آن با مدیریتی جهادی و بدون جریمه کردن مردم در حال پیشرفت بود؛ در گام اول مایه مذمت اصلاح‌طلبان شهرداری و شورای شهر است و در گام دوم نیز باید انتظار داشت که آقایان پیوست فرهنگسازی و عدالت‌پروری این‌گونه طرح‌ها را نیز ارائه کنند.

نه اینکه یکصدا و یک دل، چشم به کیسه مردم یا دولت دوخته باشند و انجام هر چیزی را فقط با «پول» ممکن بدانند.

قبل از حناچی، محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که قیمت واقعی بلیط مترو ۱۰ هزار تومان است و قیمت فعلی باید گران‌تر شود [۲]

دیگر عضو شورای شهر و البته رئیس در سایه شورای شهر تهران یعنی «مرتضی الویری» هم پیش از این افراد در سخنان مبسوطی خواستار دریافت «مالیات محلی» توسط شهرداری و شورای شهر از مردم تهران شده بود .[۳]

جالب است که این اظهارات حتی با واکنش برخی از اصلاح‌طلبان ستادی نیز مواجه شده و مثلاً عبدالله رمضان زاده چندی قبل در واکنش به صحبت‌های میرلوحی گفته بود: «به جای سخن گفتن از بلیط ۱۰ هزار تومانی مترو به اصلاح ساختار گَل و گشاد شهرداری بپردازید و شهرداری را هوشمند و چالاک بکنید .»[۴]

گفتنیست، اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران در انتخابات سال ۹۴ با رأی صد در صدی مردم تهران وارد بلدیه تهران شدند.

***

انتقاد یک چهره اهل سنت از هزینه‌های سیاست خارجی در عراق و سوریه!

«جلیل رحیمی جهان‌آبادی»، از نمایندگان اهل سنت و عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس به تازگی طی اظهاراتی در یک نطق میان دستور گفته است: ما در عرصه سیاست خارجی هزینه‌های زائد زیادی داریم. اگرچه نفوذ و حضور ما در منطقه مهم است. اما فراموش نکنیم تا تو از بغداد بیرق آوری، در کلاته کشت نگذارد کلاغ!

او می‌افزاید: بعضی وقت‌ها ممکن است هزینه‌های زائد، ما را در خیابان‌های تهران زمینگیر کند.

رحیمی جهان‌آبادی همچنین با اشاره به فروپاشی شوروی علیرغم امکاناتی که داشت تصریح می‌کند:

امروز مردم برای تأمین معیشت خودشان مشکل دارند. ما اگر نتوانیم هزینهای زائد سیاست خارجی و داخلی را درمان کنیم، آسیب به امنیت ملی ما در خیابان‌های شهرها رخ خواهد داد. بعنوان یک دانش‌آموخته علوم سیاسی و بعنوان یک وکیل مردم عرض می‌کنم که آنچه را که به خانه رواست، در خانه مصرف کنیم. ما به تنش‌زدایی و دوست‌یابی در منطقه نیاز داریم...

اظهارات او در برخی رسانه‌ها با سانسور منتشر شده است .[۵] صوت این بخش از صحبت های این نماینده را اینجا بشنوید:

*عقلانیت حکومتی اقتضا می‌کند که یک نظام سیاسی تلاش کند به تمام وظایف خود در قبال امنیت مردمش عمل کند و در عین حال از ارتکاب به اشتباهات بزرگ نیز مصون باشد.

و اشتباه حکومت سوسیالیستی شوروی نیز دقیقاً در عمل نکردن به قسمت دوم اقتضای فوق‌الاشاره بود.

به دیگر سخن اینکه اگر هم در داخل کشور به دلیل عملکرد دولت و اصلاح‌طلبان ضعفی عارض شده است؛ این مسئله رافع سایر وظایف دولت و نظام اسلامی مثل حمایت از متحدین استراتژیک و منطقه‌ای ایران، حمایت از فیلم‌های سینمایی، طرح‌های دانش‌بنیان، پروژه‌های اکتشافی و… نیست.

مشکلات معیشتی مردم نیز به دلیل عملکرد امثال آقای جهان‌آبادی و دوستان اصلاح‌طلب ایشان بوجود آمده نه به دلیل حضور ایران در عراق یا سوریه و لبنان.

از طرفی آقای رحیمی جهان‌آبادی اگرچه علم سیاست خوانده است اما گویا در جلسات مربوط به اهمیت امنیت برای مردم و اولین نیاز بودن آن غیبت داشته است!

نکته بعدی که چند قبل حتی در اظهارات ظریف نیز مورد اشاره قرار گرفت، هزینه کمی است که ایران در سیاست خارجی خود هزینه می‌کند.

در واقع راهبرد ایران در امر سیاست خارجی، پول‌پاشی در فرای مرزها نیست بلکه استفاده از ظرفیت‌های موجود، روابط دیپلماتیک و تبدیل متحد سیاسی به متحد اقتصادی است.

مقوله‌ای که به خودی خود موجب قوت اقتصادی بیشتر ایران اسلامی نیز شده و ما را به جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان رسانده است.

کما اینکه حتماً آقای رحیمی جهان‌آبادی در جریان هستند که سوریه و عراق پساداعش تا چه اندازه برکات بیشتری به لحاظ اقتصادی برای کشورمان داشته‌اند.

صحبت‌های این نماینده اهل سنت همچنین در حالی است که او باید بداند مسئله فعالیت در فرای مرزها، یک امر مختص به حکومت‌ها و اعصار جدید نیست و حکومت‌های بزرگ و مقتدر در تمام ازمنه تاریخ، به سرزمین‌های فرا مرزی خود نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و حتی گاهی عمده فعالیت‌های آنها اعم از مقولات اقتصادی و امنیتی نیز در خارج از مرزها تعریف می‌شده است.

چه اینکه آنها نیز این حقیقت ساده را می‌دانسته‌اند که فعالیت در گستره فرا مرزی به معنای قوت اقتصادی بیشتر و امنیتی بی‌خدشه‌تر است.

ما قضاوت درباره اظهارات رحیمی جهانی‌آبادی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

پیش از این، علی خرّم، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت نیز طی اظهاراتی در اشاره به روابط ایران و اروپا و اجرایی نشدن SPV گفته بود: ما باید دل اروپایی‌ها را به دست آوریم …[۶]

چندماه قبل و پیش از واقعه عظیم اربعین نیز برخی رسانه ها و شخصیت های داخل کشور نیز با بهانه های کمابیش مشابهی سعی در ایجاد کدورت میان دو ملت ایران و عراق داشتند که با هشیاری مردم و مسوولان و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ناکام ماند.

***

ظریف غیر از برجام پروژه‌های دیگری هم دارد!

«غلامرضا ظریفیان»، از فعالان اصلاح‌طلب، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان امروز با بیان اینکه استعفای قاضی‌زاده هاشمی به دلیل شکست طرح سلامت بوده است؛ در پاسخ به این سؤال که «چرا که آقای ظریف با توجه به اینکه در برخی از پروژه‌ها با شکست روبه‌رو شد اما همچنان پای کار دولت مانده است» می‌گوید:

«کاراکتر، میزان تحمل و نوع ظرفیت افراد با یکدیگر متفاوت است. آقای ظریف ماموریت خود را تنها در برجام قرار نداد، چرا که برجام یکی از پروژه‌های وزارت خارجه بود و پروژه‌های دیگری را هم در دست کار داشتند. آقای هاشمی اما ظاهراً تمام همتش را مصروف همین یک طرح کرد که به هر دلیلی موفق نبود و یا موفق نشد. »[۷]

*جالب‌ترین نکته جملات بالا این است که گفته می‌شود ظریف مأموریت‌های دیگری هم غیر از برجام داشته است!

بدیهیست که افکار عمومی مایلند اگر "وزیر خارجه ظریف" مأموریت کلان دیگری غیر از برجام نیز داشته است؛ وزارت خارجه، عنوان و دستاوردهای آن مأموریت را بصورت صریح و شفاف با مردم در میان بگذارد.

در اینجا همچنین لازم به اشاره است که از نظر ما دولت فعلی بعنوان ماحصل ازدواج اعتدال و اصلاحات نیز هیچ کارویژه کلانی غیر از برجام نداشته و برای خود متصوّر نبوده است.

و اگر چیزی غیر از این وجود دارد؛ حتماً بایستی مردم و افکار عمومی در جریان قرار بگیرند. زیرا پروژه‌های کلان هرگز در پشت پرده جا نمی‌گیرند...

***

۱_ http://www.irna.ir/fa/News/83161540

2_ http://aftabnews.ir/fa/news/564179

3_ mshrgh.ir/832585

4_ mshrgh.ir/922229

5_ http://fna.ir/bqt79m

6_ https://www.isna.ir/news/97101608139/

7_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/244357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 71
  • سید IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    البته اصلاح طلب تهوع آورند به جای خود، ولی امیدواریم اظهارات این نماینده محترم برادران اهل سنت ناخواسته برگرفته از ادبیات وهابیون برعلیه ایران نباشد! چرا که در این سخنان هیچ گونه اشاره به خطر تکفیری ها در صورت همسایه شدن با مرزهای ایران و یا خطر در صورت سلطه شان بر کشورهای منطقه نشده است و این غفلت از یک دانش آموخته سیاسی نمی تواند سهوی باشد!!!!!
    • fd IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      اون نماینده حرف درستی میزنه.تو یه کم گیج میزنی
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      افساد طلبان استفراغ آور
    • حسین IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      نماینده بی سواد نمی دونه که بودجه دفاعی جداست و ربطی به بودجه عمرانی و مسکن و شهرسازی و... نداره؟ اگه در این قسمتها مشکل هست برو یقه دولتیها را بگیر نه اینکه به نظامیها گیر بدی
    • سعید ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      65 16
      خطاب به fd ، اگر واقعاً معتقدی که نماینده اهل سنت حرف درستی می زنه، با دلایل علمی از حرفش دفاع کن، چرا به دیگران توهین می کنی؟!!!! در خود متن ، پاسخ بسیار صریحی به صحبت های غیر منطقی این نماینده مجلس داده شده است.
    • NL ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      60 67
      هرکسی حرف مردم را زد بی سواد و تهوع آور است.خیلی سخت نیست با یک رفراندم میتوان فهمید چه کسی تهوع آور است. ما میگوییم همه اصولگرایان با اصلاح طلبان تهوع آورند.
    • موسوی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      59 38
      چه احمق!!! این آقا نماینده ماست؟!! جای بسی تاسف و خجالت رای دهندگان محترم!! اگه مسکو از هم پاشید، بخاطر این نبود که روی علم و سیاست خارجی و قدرت نظامیش کار کرد. برو یه ذره مطالعه کن و از چیزهایی که اطلاع نداری حرف نزن «««««پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود!!!»»»»
    • حسینی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      31 13
      یکی راجع به رفراندوم نوشته بود. هر روز که رفراندوم نمی گیرن. اگه قرار باشه رفراندوم واقعی گرفته بشه ... چند درصد مردم دنیا به سرمایه داری رأی می دن؟ آیا کشورهایی مثل انگلیس یا حتی خود آمریکا چند تیکه نمی شن؟ چرا رفراندوم رو به شماها یاد دادن ولی خودشون عمل نمی کنن؟ تو رو بخدا یکم فکر کنین
    • احسان ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      22 11
      خطاب به 11:51، چرا خودت را با بقیه مردم جمع می بندی؟!!!! بگو این نماینده حرف دل منو زد. در ضمن در خود متن با دلیل ، حرفهای این نماینده نقد شده است، اما امثال شما هیچ استدلالی برای تایید حرفهای این نماینده ندارید و فقط کلی گویی می کنید.
    • تاری IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      9 11
      داداش عزیز بسیار تهوع آورتر از هر جزب وگروهی وجود آدمهای بسته ووابسته به فکر شماست .البته با تاسف این مطلب بیان شد ولی این واقعیت امروز کشور ماست چه شما ومشرق نیوز عزیز بپذیرد یا نپذیرد.
    • اکبر IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      13 15
      فوق العاده خوب گفته و بر چسب نزنید
    • سروش IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      25 14
      مگه عربستان سعودی با شیعیان چگونه برخورد می کند که ما اجازه دادیم این نماینده روی صندلی مجلس بشیند.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      17 6
      از این موجودات چندتا تو ایران باشن . ایران می شه فلسطین..
    • علی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      6 5
      جلیلی رحیمی نماینده اسرائیلی.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      5 6
      هکر های عراقی ریختن مثبت منفی ها رو اغییر میدن
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      9 6
      خوب کور است بودجه نظامی آمریکا 700 میلیارد دلار است بودجه دفاعی ایران با وجود کاهش ارزش ریال تازه نصف هم شده معلومه تو این مملکت اسرائیل دارد حکومت می کند یا انگلیس
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    مأموریتهای باقی مانده ظریف: نابودی باقی مانده هسته ای نابودی صنعت موشکی و فضایی برجام منطقه ای علی برکت الله...
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      3 10
      قدرت ایران الان 15 برابر زمان محموده.این دولت مثل محمود فقط فک نمیزنه
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      4 0
      در جواب کامنت ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ باید گفت برو بچه برو سایت کودکان تو توی این سایت چیکار می کنی دیگه نبینمت فهمیدی
  • حميد IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    15 7
    جناب جليل رحيمي دولت آبادي ...
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      95 40
      چه برنامه جالبی! جدیدا اقلیت ها در حال انتقاد از جمهوری اسلامی هستند! چه برنامه زیرکانه ای برای براندازی است!!!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    نماینده حق اظهار نطر و انتقاد هم دارد از جهان آبادی تا آقای مطهری .چرا اولین چیزی که به ذهنتون رسیده مذهب ایشان بوده .مذهب چه ارتباطی به اظهارنطر دارد واقعا جای تعجب داره !!!!!!!!!!
    • سید IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      یا خودت هالویی یا گمان کرده ای مردم هالو هستند!
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      60 7
      زیرا برای اینکه مردم بفهمن بعضی وقتا فتنه انگیزی از کجا داره صورت میگیره؟
    • دیاکو IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      35 9
      وقتی درقبال کوبانی موضعشون فرق میکنه پس بدون: مذهب و اظهار نظر نماینده کاملا به هم ربط داره
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    دمش گرم.باید نگاهمون به داخل باشه نه عراق و سوریه و لبنان. مردم خودمون محتاجند
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      چرند نگو
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      82 20
      هنوز نیومدن در خونه سر زن و بچه تو ببرن که این جوری حرف میزنی
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      52 20
      توجه به هراق و سوریه زمینه ی رسیدگی به مردم رو فراهم میکنه. انفاقا ما بخاطر مردم به عراق و سوریه رسیدگی میکنیم. اگر اونجا نباشیم اصلا ایران هم دچار ناامنی میشه و بجای اینکه وقت برای بهبود معیشت بگذاریم باید هزینه ها و وقت رو صرف تامین امنیت کنیم.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      21 14
      درآمد فقط پارس جنوبی چند برابر بودجه عمومی دولت با ارز 10000تومان است حالا می بینی مشکل در روابط نابجای شما نمایندگان و دولت است اگر هم سهمت کم است به لاریجانی بگو ولی غلط می کنی بخواهی به نفع آل سعود فرافکنی کنی ؟؟؟؟!!!!!
    • حسین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      27 9
      چطور به داخل نگاه کنیم؟ الان در بحث صادرات به کشورهای دنیا،رتبه اول صادرات ایران به کشور عراقه.خب اگه کاری به همسایه ت نداشتی،امروز داعش عوض اینکه از شما خرید کنه،موشک میفرستاد رو سر زن و بچه ت و صادرات که تعطیل بماند،صدها برابر قبل باید هزینه میکردی و جوون میدادی تا امنیت داشته باشی.این حرفا»تا نوک دماغ دیدنه فقط
    • یعقوب IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      31 13
      برای چندمین بار عرض می کنم که هزینه های اندک در سوریه و نه عراق از محل بودجه اندک دفاعی کشوره نه از محل بودجه های رفاهی , بزرگان اصلاحطلب یه زمانی برای رای آوری و از کمبود سواد رسانه ای مردم سواستفاده کرده و گفتند که چرا باید در بیرون هزینه کنیم وقتی خومون مشکل داریم اما حالا دیگه نمیگن چون مردم آگاه شدند مثل اینکه این نماینده عقب مونده یه کمی ضمنا ما از عراق بیرون اومدیم و دیگه اونجا نیرو نداریم و زمان دفاع از عراق آنلاین از عراق پول می گرفتیم اینا را نمیگن چون مردم عراق بدبین میشن و در مورد سوریه ما با اونها قرارداد دفاعی داریم و در قبال دفاع یک معدن پتاس به اضافه یک بندرگاه در اختیار ما قرار گرفته تا بابت هزینه ها برداشت و صادر کنیم اینم به خاطر دور زدن تحریم ها علنی نمیشه اصلا فرض کنیم اینا نباشه ما همینجوری هزینه کردیم این هزینه ها از بودجه دفاعی وزارت دفاعه که شما نماینده ها تصویب کردین و در اختیار وزارت دفاع گذاشتین تا امنیت کشور تامین بشه حالا چطور تامین بشه اون نظر و برنامه بخش نظامیه میخواد تو خارج هزینه کنه یا داخل ما فقط ازش امنیت می خواهیم پس اگر رفاه مردم تامین نمیشه یقه سایر وزارت خانه ها با بودجه های نجومی را بگیرید نه وزارت دفاع با بودجه اندکش ضمنا ترامپ گفت آمریکا 7000 میلیارد دلار تو منطقه هزینه کرده و عربستان هم بالغ بر 200 میلیارد اما ایران در کل این چند سال فقط 16 میلیارد دلار که اونم داره از راههایی برمی گرده اما منطقه دست ایرانه ,پس لطفا منصف باشید و اینقدر حافظان امنیت کشور را تخریب نکنید
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      11 2
      موافقیم
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      4 0
      نبابد نگاهمون به داخل باشه؟ بابا این که حرف خودتونه
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    علمای اهل سنت عراق باید این بیشعور رو تنبیه کنن
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      5 4
      عراقیا بیجا میکنن در مورد نماینده ملت ایران حرفی بزنن
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
      0 2
      خود ملت ایران حساب این نماینده را باید برسد.
  • علی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    نماینده آمریکا و داعش
  • زابلی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    اولا حمله نماینده احناف شرق با تحریک فتنه گران انجام گرفته است که می خواهد دربرابرشکست جناح اصلاحات ذهن مردم را از عامل اصلی حرامخواریها وغارت بیت المال منحرف کنند وثانیا مویه برشکست داعش حالا دیراست الان کارهای سوریه دارد اصلاح می شود وثالثا: همه این خون هارا ایرانیان دادند برای آزادی فلسطین اهل سنت درحالی که قطره ای اخون از دماغ امثال این آقا برای فلسطین ریخته نشد وما شیعیان با افتخارخون دادیم برای ازادی فلسطین ما برای رضای خداد خون دادیم وناراض نیسنتیم شما ها بروید با هواپیما آنتانیا تفریح کنید.همین محرومان جورجهادرا بردوش می کشند.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    32 3
    باید از قشر مستضعف حمایت اقتصادی بشه، قشر پولدار هم توجیه بشه که با منابع بعضا مفت این مردم پولدار شده است و توقع بیش از حد نداشته باشه و خدا رو شکر کنه که مثلا اروپا ازش مالیات گرفته نمیشه اونوقت کسی غلط میکنه از این حرفا بزنه. پاشنه آشیل ما هم از منظر رسانه ای هم در واقعیت عدم حمایت لازم از قشر ضعیف است
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    67 6
    همه برادر هستیم چه شیعه باشه یا سنی
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    25 83
    من از اصلاح طلبها بیزارم اما هرجا حرف حق باشهممیپذیرم در مورد زباله وتفکیک اون فکر میکنم یه وظیفه ملیه مشرق جان لطفا شما هم به عنوان یک حسنه ویک ضرورت برای کشور برای این مسئله تبلیغ بکن
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      46 5
      چرا این حسنه رو شب انتخابات نمی گفتن؟!
    • DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      0 0
      چرا این حسنه رو شب انتخابات نمیگفتند؟/بابا گفتند همه جا گفتند به حسنه رای بدید. تَـــــــــک رار کنید .
  • DE ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    10 15
    چرا منتشر نمی کنی؟ عمروعاص؟
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      21 47
      تا وقتی که مذهب وملیت باشه دمکراسی جایی ندارد میشود دیکتاتوری
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    62 10
    لطفا به این نماینده بگویید سازمان ملل برای ایران چکار کرده که میلیاردها پول مردم را به آنها می دهید .چرا این افرادی که نام خود را اصلاح طلب می گذارند هیچوقت زبان وقلم آنها در این مورد گشوده نشده است.
  • اصغر IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    57 4
    اقاي حناچي ومجموعه خدوم اگه به دوران پهلوي ياقاجاريه مي رويد كه دزدان درسرگردنه ها بودند مردم راچپاول مي كردند وحتي شلوارشان را درمي اوردند پس فرق شماها با انها درخرقه تان است وديگر انكه دراروپا تشويق عوارضي وخدمات به مردم مي دهند من چون شما وبقيه ميخواين بلونباني ...پول بيشتر بدم ...چون پول لنبانيدنتان كم است والا عجب رويي دارين
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    36 24
    سنی ،شیعه ،یا هر مذهبی ،کسی که به درد این مملکت بخوره مهمه والا شما هزار تا راه پیمایی اربعین برو هرشب نماز شب بخوان ،وقتی به بیت المال دست درازی کردی حاشا ،!
  • بهروز IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    41 7
    درعجبم ازكساني كه فقط نوك دماغ خودشون رو ميبينن داعش رو امريكا درسوريه وعراق مستقر كرده بودن كه چه كاربكنن خودشون رو باد بزنن يا پوست ايران رو بكنن تا زماني كه اين نوع نگاه ازجانب دولت ومجلس وجودداره مشكلات حل نميشه
  • احمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    چرا میگید نماینده اهل سنت ./ چرا نمیگید نماینده فلان شهر .. منظورتون از این تیترها چیه ... نکنه دنبال تفرقه اید . که مردمو بسنجید .. الحق که فتنه گذاران اصلی شمایید مشرق -- شعور خوب چیزیه که متاسفانه شما ندارید
    • - IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      7 12
      واقعا راست گفتی .مشرق هیچ منطق و شعوری نداره و فقط دنبال منافع خودشه
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    حرف حق جواب نداره!!!!!
    • حقجو IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      38 7
      کدوم حق ؟ در مورد تفکیک زباله میگی یا درباره نادیده گرفتن امنیت و تهدید امنیتی؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    9 136
    درود بر شرفت..
  • اسکندر IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    همه کشورها برای خودشان اهداف و منافعی تعریف کرده اند وبرای رسیدن به آنها هزینه هم میکنند نجات عراق و سوریه از اشغال داعش و تکفیری ها کم حاصلی نیست
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      64 3
      و البته نجات ایران از دست داعش
  • حسین IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    47 10
    فقط می توانم بگویم خیلی متاسفم برای این نماینده اصلاح طلب مجلس همین
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    بهتره از هر صحبتی زمینه های مثبتشو برداشت کنیم. تا کی میخوایم هر کسی حرفی بر خلاف تصورات ما زد، سریع بکوبیمش و حذفش کنیم. این نماینده اهل سنت حرف های درستی هم زده که بهتره به اونا توجه بشه.
    • SE ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      3 1
      حالا از نظر شما حرف های غلطش کدوم بود و حرف های درستش کدوم؟
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    7 35
    تا فیلتر در رسانه ها هست پیش بسوی کره شمالی
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    152 4
    دلم به مظلومیت شیعه میسوزد که هم دست دوستی دراز کند هم برای امنیت دیگران خون بدهد هم هرروز شاهد قاچاق و مشکلات ترروریستی از دیگران باشد ...هم تهمت از همانها بشنود
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    129 7
    ازپیوند اسب والاغ قاطر بوجود میآید از پیوند اصلاحات واعتدال چه دیوی بوجود آمده نمیدانم
  • مجید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    4 12
    موضوعات مهم کشور را گردن اصلاحطلب و اصولگرا انداختن و مسئولین را ربط به این دوجناح دادن جز اختلاف و ایجاد یاس و نا امیدی و دشمن شاد شدن ثمری ندارد
  • مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    46 10
    نماینده غلط کرده اینها در این 3 سال واندی چه کرده اند حالا میان فتنه انگیزی میکنند.و یکی نیست به این نماینده .. بگد پولهای که به سازمان ملل دادید تا ما را تحریم کنند چرا در این قضیه لال هستی .
  • رضا IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    0 1
    مشرق جان از تجربیات جهانی باید بهره برد اگر هزینه زباله اضافی از زباله سازان در اروپا گرفته میشود ایران هم باید همینکار را بکند تامین اینگونه هزینه ها در گذشته چه جهادی یا غیر این دلیل ندارد که همواره ادامه یابد کشور و شهرداری ها از نظر درآمدی تحت فشار شدید هستند
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    13 1
    اقای نماینده انچه مردم را زمین گیر می کند اقدامات دفاعی و پیشگیرانه امنیتی نیست بلکه حقوقهای نجومی و رانت های امثال شماست که هرگز حاضر نیستید به نفع ملت نظر دهید حتی در این مورد اخیر و توهین هم کیش شما به کارمند نمایندگان بازهم نفع خود را بر مصالح جامعه ترجیح دادند و با بسنده کردن به یک تذکر خشک و خالی زمینه را برای توهین های بیشتر فراهم کردند لذا الکی جوسازی نکنید اول خودسازی کنید بعد برید مجلس
  • بهنام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    12 0
    آقا اصلا اصلاح طلب و اصولگرا چه فیلمیه سر ملت درآوردین به فکر سفره مردم باشین ، مردم اکثرت تو تنگنا هستن همه گرفتار مشکلات اقتصادی هستن توروخدا به فکر مردم باشین مسولای محترم
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    4 1
    از زمانی که این یارو شهردار تهران شد، فکرم مشغول شده بود که یه چیزی تو قیافه اش غیرعادیه! الان که دقت کردم متوجه شدم. از مسئولی که مثل خانمها ریز ابروش برداشته است انتظاری بیش از این نمی توان داشت. واقعا دروه آخرالزمان فرا رسیده است. اللهم عجل لولیک الفرج.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    1 5
    کار اونجایی بیخ پیدا میکنه که غیر از هزینه های نظامی که اجتناب ناپذیر و لازمه انتظارات و توقعات کشورهای کمک شونده دایره وسیعی پیدا میکنه و همه چی رو در قالب کمک میخوان از جمله غذا و دارو و انرژی و غیره . انصافا پول دنیا رو هم داشته باشی بالاخره کم میاری . ضرب المثلی میگه گردو تو خونه قاضی زیاده اما به شماره
    • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      2 2
      بودجه واقعی نظامی ایران یک درصد کل بودجه است حالا با اون حقوق نظامی ها، تولید موشک و تانک و نفربرو..، امنیت مرزها باید انجام بدهند با بقیه اش امنیت فرامرزی راهم انجام میدهند . چطور هزینه غذا و دارو و.. با این بودجه امکان پذیره؟ این هزینه ها از خودشان و مدیریت ما انجام میشه
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    13 0
    بعضی ها می گویند که چرا ظریف باتوجه به این همه انتقاد و اتهام که به او زده میشود باز هم پای کار است واز دولت نمی رود لذا او را فرد متعهدی می دانند پس نگو که او ماموریت های مهمتری غیر از برجام برای نابودی دستاوردهای نظام دارد ، متعد است اما متعهد به ماموریت هایی که از طرف آمریکا و اروپاییان دارد انشاء الله اگر اینجوری است بحق خون شهدا رسوا و نابود شود.
  • یاسر IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    90 9
    امام علی علیه السلام: امتی که پشت دیوار خانه اش با دشمن درگیر بشه خار میشه. پیشگیری بهتر از درمان!
  • جانباز DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    14 0
    دوست عزیز همسایگانی بی نهایت نا مطمین داریم اگر حافظت از خودمان را از داخل خاک انها شروع نکنیم ناگهان یه شبه میشن دشمن وبا ارتششون میان سراعمون ،تنها درد شهادت و قربت مدافعانمونه !!
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    1 12
    یکی از وزیران محترم و کار امد اقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی یبود .او چون از فساد درونی بوجه و نوع تقسیم اگاه شد مثل یک مدیر ازاده عمل کرد و گفت من نمی توانم با این بودجه مدیریت کنم. ایا شما و شما مدیران نالایق حاضرید به همین اذعان کنیذ . تکان بدهند شما را داد می زنید اسلام رفت !
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    4 0
    به خوب وبد گوش فرا داد سیاست خارجی بر مبنای مشارکت نواوری های صنعتی و کشاورزی با شیو ه های امروزی بنا نها د مگر جنوب امریکا خشک نبود با جا بجایی خاک و اب شیرین کن به سر زمین های باز ده تبدیل شده اند
  • زاگروس IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    9 4
    جناب مشرق ازکی انتخابات ایران مذهبی شده که ایشان را نماینده اهل سنت معرفی میکنی،لابد شیوه آنتخابات عراق راپذیرفتی ومیخواهی در ایران پیاده کنی،پس بسم الله ،ازاین پس بگید نماینده شیعه سنی اشوری کرد ترک بلوچ عرب ترکمن فارس و ...تیترزدنتون کاملا اگاهانه وتفرقه اندازانه است،
  • احمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    5 6
    پروژه ای درکاره که افرادی به کمک ظریف وعربستان سعودی بیایند این نماینده انتظاردارند داعش واردایران شود وگرنه اگربه حوزه انتخابی خودنگاه کند میفهمداگر قاچاقچیان واشرار نباشند توسعه زودترشامل حوزه خودوی میشد متاسفانه ظریف وروحانی گویی میخواهندچندنفردیگرراهم به ته چاه ببرندکیست که نداند سفیرزن ازاجزای این پروژه است . من به محرمانه هامیگویم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خودمیبری وزحمت مامیداری / درموردمنطقه تاآمادگی خودرانشان ندهندچگونه میتوان رابطه داشت وقتی بحرین فسقلی اعلام جنگ میکندوعربستان تروریستهاراتغذیه میکند وحرفهای گنده ترازدهانش میزندویارغار رژیم صهیونیستی است چگونه تواین اوضاع خرتوخردنبال عقلانیت میگردند فقط خدامیداند . ماکه دولت رااهل فیلم بازی میدانیم و وی را !
  • DE ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    12 5
    خیلی راحت شده در ایران . وهابی و تجزیه طلب و جاسوس و کسانیکه پتانسیل بسیار بالایی در خیانت دارند ، خیلی راحت میگن ما اصلاح طلبیم و همه جا راه پیدا میکنند و کارشون رو میکنند و حرفشون رو میزنند . در و پیکر که نداره مملکت .
  • گلی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    11 9
    آخر شما مشرقی ها از دست اصلاح طلبان دق خواهید کرد ...
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      1 5
      همیشه تویه خانواده یه سربه هواهست که اینقدرسرش به سنگ میخوره که توسن بالاترمیگه من چقدرپرت بودم ببخش مامان ببخش باباببخش داداش !! ! مانگرانیم بیشترازاین فریب نخورن وصدمه نبینن !
  • گلی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    4 12
    آخر شما مشرقی ها از دست اصلاح طلبان دق خواهید کرد ...
    • حسین. IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      11 5
      همه جا رو بتن گرفتن آقایون،دق کردن هم داره دوست عزیز.آقایون اصلاح طلب اصلا نمیدونن با خودشون چند چند هستن؟
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    14 13
    وقعا این نماینده بعضی سخنانش واقعیت دارد اخه چه نیازی به این همه هزینه در ساخت ان همه صحن و سرا اونم در کشوری که هیچ حساب و کتابی ندارد ملت جانشان را فدای امام حسین می کنند ولی انهمه مخارج اضافه معنی ندارد باید مقتدر شد و ذدر بین کشورهتا جایگاه پیدا کرد
    • اسکندر IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      4 7
      صحن و سرا رو مردم با نذورات خودشان میسازند اینکه به وزارت خارجه ربطی ندارداتفاقانظرنماینده،موارد دفاعی ما بوده
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      1 1
      باید فکری به حال این نماینده شود تا راجع به مقدسات مذهب رسمی کشور و ساخت صحن و سرا ارائه نظر نفرماید.شما بفرمایید آثار باستانی را مرمت بفرمایید.
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    10 4
    بعضی وقت‌ها ممکن است هزینه‌های زائد، ما را در خیابان‌های تهران زمینگیر کند. راست میگه، خودرو سازی و حقوق نجومی و فساد مدیران لیبرال نتیجه اش در کف خیابان دیده میشود. ما خادمان غیرت مند و وطن پرست سپاه قدس را فراموش نمی کنیم
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    3 6
    وقتی شطرنج حرفه ای بلد نباشی تو تیم ملی راهت نمیدن قبلش امتحانت میکنند و وارد تیم میشی ولی دولتمردان ما اصلا نمی دونن شطرنج چیه ولی عضو تیم ملی (دولت) هستند دولتمردی که نمیدونه اقتصاد یعنی چه ولی میره سمت پست ومقام شما ها شطرنج باز مبتدی هم نیستی و رفتی شدی کاره مملکت بعد میگی بودجه کمه فلان و بمان
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    15 9
    نعوذ بالله... باز جای شکرش باقی هست که بهمون نگفت فلان خوردید رفتید سوریه و عراق از مردم مظلومشون دفاع کردیددددد....آقای علوم سیاسی دان، اگه پدر داعش رو تو عراق و سوریه در نمی آوردیم که الان باید جهاد نکاح... بزار بقیه اش رو نگم زشته... ضمن تشکر از سردار سلیمانی و سایر هم رزم هاش... به تو نماینده هم هشدار می دم در حد و اندازه خودت حرف بزن... چون اصالتا تربت جامی هستم دارم اینو بهت می گممممممم....
  • من IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    11 4
    جناب آقای نماینده شما که برای معیشت مردم دلسوزی می کنید . چرا 6 ماه در بی ثباتی بازار ارز و... سکوت کردید. ومجلس هیچگونه برنامه ای وفشاری به دولت وبانک مرکزی نداشت .تاما شاید این همه اختلاس وگر ا نی که در تاریخ انقلاب بی نظیر است نباشیم . ای کاش درموقعی که داعش به مجلس حمله کر د وضعیت شما را پخش می کردند . ویا اگر دفاع وایثاری نبود امروز شما نبودی که ......
  • حسین م IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    14 7
    این جمله امام رو باید با طلا نوشت و بر در و دیوار شهر زد:اگر سپاه نبود،کشور هم نبود
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    9 0
    نماینده محترم که ادعای تحصیلات علوم سیاسی داری بگو آمریکا از انطرف دنیا تو خلیج فارس و آسیا دنبال چی هست؟ توی این منطقه چکار میکند؟ بعد تو توقع داری ما بشینیم همسایه‌های ما مرکز داعش بشوند و بعد توی شهرهای خودمان با داعش بجنگیم. خاک تو سر تو با آن درس خواندنت.
  • m IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    8 2
    این نامردا نماینده و پیاده نظام دشمن در ایرانند. ان شاءالله هرچه سریعتر یا هدایت بشن یا آه و نفرین شهدا و خانواده هاشون این منافقین را زمین گیر کند. با یه صلوات بگید الهی آمین.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      7 0
      این جماعت منافق قابلیت اصلاح ندارند .ان شا الله توسط گروهکای تروریستی خودشون به درک واصل شن.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    6 2
    آین نماینده یا نفوذی است یا عقل سیاسی ندارد
  • SE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    8 2
    نماینده ای که بی بی سی و من و تو و العربیه زیاد نگاه میکنه تحلیلهای سیاست خارجی اش هم میشه در راستای اقائات همانها
    • SE ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      0 0
      القائات
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    12 2
    فعلا ضرب المثل ،اختلاف بینداز وحکومت کن خوب جواب داده...غارت کشور به هرنحوی ولو باجنگ
  • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    5 2
    اکثر اصلاح طلبان بلندگوی دشمن ، وطن فروش ، ترجیح منافع شخصی و هم حزبی به منافع کشور ، تفرقه افکن ، دشمن راضی کن و موضع تسلیم و لرزه را دارند. هیچ وقت به کشور ومقاومت توجه ندارند. و .....
  • محمود IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    7 5
    سلام چه قدر احساسی واهل افراط وتفریطیم که حتی حرمت یک هموطن را نگه نمی داریم . آقای دکتررحیمی فردی دلسوز وباسواد است .
  • Sin IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    12 3
    وقتی نتونستی وضعیت مردم رو بهبود بدی باید مردم رو سرگرم کنی، باید کشورو وارد یک جنگ کنی ، حداقل یک جنگ فرضی، کاری ک جمهوری اسلامی به بهترین نحو داره انجام میده
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    6 10
    آقای رحیمی جناب نماینده داریم به چهل سالگی انقلاب نزدیک میشیم و دشمنان و حسودان به تکاپو افتادند برای ساقط کردن این نظام حتما بوش به شماها هم رسیده ولی این بوی کباب نیست دارن پوست خر داغ میکنن. واقعا فکر میکنید همراهی با حرفهای دشمنان چه سودی براتون داره؟ چرا به جای عمل به وظایفتون به وظایف دیگران خرده میگیرید؟ سیاست خارجی ما تو سوریه و عراق ایراد داشت ولی تو ژنو و وین و ....ایراد نداشت؟ چرا ظریف رو به خاطر فاجعه برجام و اون همه دروغ و تدلیس استیضاح نمیکنید؟ چرا زنگنه رو بازخواست نمیکنید؟ پس کی قراره حرفهای مردمتون رو بشنوید و جلوی این خسران مبین رو بگیرید؟ ولی..... زمستون میره و روسیاهی به زغال میمونه.
  • یاسوج IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    2 4
    حرف خیلی خوبی گفته بعضیا مخشان آنتن نمیده هضمش کنن نمیدونم بعضیا که در سیاست و اقتصاد تاثیری ندارن چرا نظر میدن نیازی نیست به نماینده مذهب ها یاد بدین ما برادریم و برابر. از زیر پتو در میان زیر خبرها نظر میدن.
  • LB ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    4 3
    رقمی که ایران داره هزینه میکنه بسیار پایین هست و در مقابل هزینه های دشمنان صفره. ضمن اینکه این رقم ها داره واقعا هزینه میشه و کارامده که کلا 5 درصد بودجه کل کشور هم نیست. شما برو جاهای دیگه رو قطع کن نادان. یه عده از مردم هستن میگن هرجا خوب کار شد، بزنیم بترکونیم خوب کار نشه چون جاهای دیگه خوب کار نمیشه!
  • ایوب IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    1 4
    استاد ظریف از کار کشته ترین و والاترین فرد به دیپلماسی است وقتی در کشور ما هر کس سا ز خودش را میزند و وضعیت فردا و فرداها مشخص نیست تا بر اساس یک برنامه مدون پیش رفت نتیجه بهتر ازاین نمی شود باز آقای ظریف برای جهانیان شناخته شده و فرد باارزشی است وفعلا"از شخصیت سیاسی و ی بهره میبریم پس چشم بسته نظر ندهیم
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    3 3
    ایشان احتمالا نماینده اسرائیل هستند.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    1 1
    عالی
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    3 8
    اگر صحن سرایی ساخته شده ربطی به بودجه کشور ندارد واز کمک های مردمی ساخته شده شمایی که اینقدر بی اطلاع و نادان هستی بهتر است خاموش باشی و گزافه گویی نکنی
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    0 0
    اندر پس پرده گفتگوی منو دوست چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
  • قالوا سلاما IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام ,اقای نماینده ناراحته داعش تا بیخ گوشش اومدن ,ولی…
  • آرین IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    4 0
    نماینده محترم فراموش کرده اند این مملکت رهبر دارد .لزومی ندارد جناب نماینده وقت خود را صرف این موضوعات کند. به کار خودت برس جناب.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      0 5
      احمق.
  • ariapoormehdi IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    هجدهمین اقتصاد دنیا😲

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس