کد خبر 925659
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
دستگیری نمایه

شرور سابقه‌دار که 15 بار به اتهام جرایم مختلف به زندان افتاده بود وقتی برای آخرین بار آزاد شد این بار به شکار کودکان و زنان رفت. این مرد با ورود به خانه 12 زن و کودک آنها را مورد آزار قرار داده بود.

به گزارش مشرق، ۷ دی مأموران کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد در جریان آزار و اذیت دختر ۸ ساله‌ای در خانه‌اش قرار گرفتند. باتوجه به حساسیت موضوع پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.دختر کوچولو در تحقیقات گفت: در حال تماشای تلویزیون بودم که چندین بار زنگ خانه به صدا درآمد. کسی خانه نبود. وقتی دیدم زنگ‌ها ادامه دارد آیفون را جواب دادم. مرد ناشناسی پشت در از من سراغ پدرم را گرفت. به او گفتم که پدرم خانه نیست. بعد از آن سراغ مادرم را گرفت که گفتم او هم نیست.

بیشتر بخوانید:

پس از چند دقیقه دوباره زنگ خانه به صدا درآمد همان مرد ناشناس بود. گفت دوست پدرم است و مقداری پول برای پدرم آورده است. او از من خواست در را باز کنم تا پول را داخل آسانسور بگذارد. من هم همان کاری که او خواست انجام دادم بعد مقابل در آسانسور رفتم تا پول‌ها را بردارم. اما به محض این‌که در آسانسور باز شد همان مرد با چاقو به من حمله کرد و از من خواست حرفی نزنم. بعد مرا آزار و اذیت کرد و بعد از آن دست و پای مرا با طناب بست و داخل اتاق برد. بعد از آن هم حدود ۲۰ میلیون تومان طلاها و پول‌هایی که در خانه‌مان بود را به سرقت برد.
 

شکایت‌های سریالی

به دنبال اعلام این خبر تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در ادامه کارآگاهان با شکایت‌های مشابه در مناطق خانی‌آباد، نازی‌آباد، منیریه، فلاح و مولوی مواجه شدند. شکایت‌هایی که در تمامی آنها مرد ناشناسی با معرفی خود به عنوان یکی از دوستان خانوادگی به سراغ کودکان ۵ تا ۱۳ ساله‌ای که در خانه تنها بوده رفته و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و بعد از بستن دست و پای کودکان از خانه آنها سرقت کرده بود.

اما در بین شاکی‌ها دو زن ۲۵ و ۳۰ ساله نیز بودند که توسط مرد ناشناس به همان شیوه و شگرد مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند.

با توجه به حساسیت پرونده، تیم ویژه‌ای تشکیل شد و با بازبینی دوربین مداربسته اطراف خانه‌های قربانیان آنها موفق شدند چند تصویر از متهم بدست آورند.

مجرم سابقه‌دار

کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، انجام چهره‌نگاری و استفاده از بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار سرانجام موفق به شناسایی هویت متهم شدند. عارف، ۳۲ ساله یکی از متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی بود.

در بررسی سوابق عارف مشخص شد که وی از سال ۸۰ بیش از ۱۵ بار به اتهام ارتکاب جرایمی از جمله سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری ومصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد (چاقو) دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار اوایل امسال از زندان آزاد شده بود. همچنین در بررسی سوابق دیگر اعضای خانواده عارف نیز مشخص شد که پدر وی در حدود ۳۰ سال پیش هنگام ارتکاب سرقت و تلاش برای فرار از دست مأموران پلیس هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. این درحالی بود که عارف پس از آزادی از زندان اعتیاد شدیدی به شیشه پیدا کرده بود.
 

دستگیری در مخفیگاه

با شناسایی دقیق مخفیگاه متهم درمنطقه جوادیه راه‌آهن، کفتار سیاه ساعت ۱۰ شب چهارشنبه ۱۲ دی دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش طلاهای مسروقه به همراه سلاح سرد مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد.
سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: وی در همان تحقیقات اولیه در اداره شانزدهم آگاهی به آزار و اذیت ۱۰ کودک و نوجوان ۵ تا ۱۳ ساله و همچنین آزار و اذیت دو خانم جوان و سرقت از خانه‌ها اعتراف کرد. بنابراین طی هماهنگی با سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ تهران و با قرار قانونی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    اگر مهناز افشار ناراحت نمیشه لطففا اعدامش کنید
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      54 1
      گل گفتي
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      50 1
      گل گفتي
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      16 1
      :))) خیلی خوب بود
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      17 2
      خدايا مارا از دست سلبريتي هاي احمق نجات بده
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      5 4
      اگر شما جانی های معتاد اعدام ناراحت نمیشید اعدام باید کلا حذف شه
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      24 0
      تا حالا به خاطر مهناز افشار ولش میکردن؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    116 8
    مردم میپرسند چرا اراذل و اوباش و قاچاقچی و دزد و متجاوز باید راست راست بگردند و با حبس های 6 ماه آزاد بشن اما هر کس سوال کند میشه اقدام علیه امنیت ملی و جرم سیاسی و زندان طویل المدت و ....
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    72 1
    دست ننه ات درد نکنه با این توله ای که تحویل اجتماع داده
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    79 4
    باید ایشان را در میدان انقلاب به صلیب کشیده شود تا قبل از مردن زجر بکشد
    • پسرخاله IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      5 23
      زجر کش کردن به معنی خالی کردن کینه و تنفر ما به صورت فیزیکی و اون هم با بدترین شکل ممکنه که نه از جنبه حقوقی توجیه داره و نه از جنبه الهی. به نظر من، در عین برائت از این شرور و امثال اون، فقط جنبه حقوقی این ماجرا دست ما انسانها ست و بقیه ش باید به خدا سپرده بشه. من به این دلیل منفی دادم.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      3 0
      چنین مجازاتی در اسلام وجود ندارد.
    • ایرانی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      6 1
      به تعداد دفعاتی که تجاوز کرده بهش تجاوز بشه
  • ناشناس آذری IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    47 2
    فقط اعدام
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    54 1
    یش از ۱۵ بار به اتهام ارتکاب جرایمی از جمله سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری ومصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد (چاقو) دستگیر و روانه زندان شده و آزاد شده بود چرا؟
  • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    7 3
    کتاب درسی ازهخامنشی نگوازبی فرهنگی افرادبگوتاهمه یادبگیریم عدم تجاوز وعدم مال دزدیوغیره کاش مسولیین جدی بگیرند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    13 9
    مجددا آزادش کنید
  • محمد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    85 2
    خواهشاً اگر کسی میفهمه به من توضیح بده لطفا وقتی در طول 17 سال فقط پانزده بار دستگیر شده حالا بماند کل جنایت هاش چقدر بوده . . . "وی از سال ۸۰ بیش از ۱۵ بار به اتهام ارتکاب جرایمی از جمله سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری ومصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد (چاقو) دستگیر و روانه زندان شده" چرا مسئولین قضایی فکر نکردن ممکنه دفعه شانزدهم برای جنایتی دستگیر بشه که قابل جبران نیست اون بچه های معصوم 5 و 6 و 7 و 8 و . . . ساله ای که تا آخر عمرشون بیچاره شدن و کابوس این اتفاق لحظه ای اونها رو رها نمیکنه چوب ندانم کاری کدام مسئول را خوردند!!!!؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      27 1
      قانونگذاران ایران ضعیفن فقط دَکُ پُزدارن مثل معاون... شهری که هستم در عجبم کسی که زنش لخته چطور حق الله و حق الناس هم می گیره
    • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      41 0
      آیا نباید قاضی پرونده این آقا محاکمه بشود.مردم تاوان چه جرمی را بدهند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    20 1
    یک دولتمرد برود با او مذاکره کند/
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    68 1
    یعنی هیچ نهادی به چنین پیشینه ای از این مجرم حساس نشده بود، یه بازپروری یه مشاوره ی روانشناسانه ای، هیچ! شما دیدید تربیت خانوادگیش مفت نمی ارزه بعد ولش کردید تا راست راست تو جامعه بگرده اینطور جنایت کنه. بهتر نبود تا یک سال هر هفته زیر نظر پلیس و روانپزشک قرار میگرفت؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      31 1
      اخه بحث سیاسی و لیبرالیستی و اظهار نظر سلبریتی نمیکرد!!! میفهمی!!!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    33 1
    با عرض سلام برای خودم و دیگر جوانان این مملکت تاسف میخورم که ما پشتمون رو به کیا گرم کردیم 15بار دستگیری بعدشم ازادی خداییش اینجا بهشت جنایت کارا و دزدا نیس!!!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    15 0
    مقصر قاضی ها هستند که حکم بلند مدت به اینها نمی دهند با توجه به این همه سابقه حداقل باید 30 - 40 سال براش زندان می بریدند که این اتفاق ها نیفتد
    • AE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      8 12
      مملکت پول اداره زندانیان را ندارد .... می فهمیییید.... وثیقه می گیره و خلاص
  • م.م IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    8 0
    خانواده ها وظيفه سنگيني در آگاه سازي فرزندانشان دارند.در نقط مقابل اگر هم بدلايلي يک متهم سابقه دار آزاد مي شود ولي بايد مرتب از سوي پليس تحت نظر باشد.قضات مواظب باشند.ترحم بر پلنگ تيز دندان..ستم کاري بود بر گوسفندان
  • قفل ضد دیلم IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    2 6
    برای پیشگیری از این روش که راهی غیر از آموزش بچه ها وجود نداره ولی برای روشهایی که سارقین بدون توجه به اینکه کسی خونه هست یا نه با یک پیچگوشتی ساده یا دیلم وارد میشن و رفتارها مجرمانه و غیر قابل پیشبینی است، بهترین روش اینه که قفل ضد دیلم روی درب منزل نصب کنند که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه که حداقل اطمینان داشته باشند سارقین بدون هیچ اما و اگری و به هیچ وجه امکان ورود به منزل از طریق باز کردن یا تخریب قفل را ندارند
  • پرواز IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    3 26
    از مهناز جون و لیلا جون و باران جون و ترانه جون اول اجازه بگیرید اگر اجازه دادند طرف رو اعدام کنید اگر اجازه ندادند خیرین یه آپارتمان نقلی براشون تهیه کنند هر پنجتاشون برن باهم زیر یه سقف ادامه حیات
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 0
    جامعه به همچین آدمایی نیاز داره چند روز تو هتل زندان ازشون پذیرایی کنید خستگیشون که در رفت دوباره آزادشون کنید به بقیه امورات مردم رسیدگی کنن
  • محنا ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    1 0
    من موندم چرااین کفتارحروم زاده آزاد بوده دشمن ناموس مال مردم شده اگر مهناز جون وسایرسلبرتی های بی قانون بی وجدان اجازه بدن اعدام بشن البته اعدام هم باشون کمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس