کد خبر 925651
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
طبیعت زیبای پارک جنگلی گیسوم

سازمان برنامه و بودجه گزارش داد در سال 96 درآمد دولت از پرداخت جرائم و جبران خسارت وارده به جنگل‌ها و مراتع کشور بیش از 8 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش مشرق، بر اساس بررسی عملکرد برنامه ششم توسعه در سال ۹۶ توسط سازمان برنامه و بودجه، با توجه به طرح توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور در برنامه ششم توسعه که با اختصاص مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای با موضوع هزینه‌های توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور در قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور آمده است، هر گونه بهره‌برداری از جنگل ممنوع و عملیات بهره‌برداری متوقف گردیده است.

بیشتر بخوانید:

پشت تصرف منابع ملی به کجا گرم است؟ +عکس

در راستای بهره‌برداری مراتع بر اساس توان اکولوژیک در سال ۹۶ اقدامات زیر انجام شده است. انجام عملیات ممیزی و تنسیق مراتع به میزان ۶۹۱ هزار و ۴۶۴ هکتار، کنترل پروانه و مدیریت چرای دام در سطح ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۸۱۸ هکتار، تهیه طرح مرتع‌داری به میزان ۵۲۲ هزار و ۱۱۹ هکتار، فعال‌سازی طرح‌های مرتع‌داری راکد به میزان ۱۱۵ هزار و ۳۵ هکتار، نظارت کارگاهی بر اجرای طرح‌های مرتع‌داری به میزان ۷۰۵ هزار و ۷۱۴ هکتار انجام شده است.

در خصوص پرداخت جرائم و جبران خسارت وارده به جنگل‌ها و مراتع کشور در سال ۹۶ به میزان ۸.۱۲۳ میلیارد ریال درآمد در سطح کشور اخذ شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس