کد خبر 925178
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
رئیسی

حدود یک ماه پیش هم، باغ بزرگی که در دوران تولیت قبلی آستان قدس درهای آن بکلی به روی مردم بسته بود، با تدبیر آقای رئیسی به مکانی برای تفریح اختصاصی و آرام بانوان تبدیل شد و «باغ خاتون» نام گرفت.

به گزارش مشرق، تقی دژاکام فعال رسانه ای و روزنامه نگار در کانال تلگرامی خود نوشت:

اگر قرار بود به سودآوری مالی و مادی فکر شود، حتماً بهتر این بود که باغ بزرگی که آستان قدس رضوی در مرغوب‌ترین نقطه غرب تهران دارد را همان‌طور که پیش از مدیریت جدید آستان تصمیم گرفته شده بود، به برج‌سازی اختصاص می‌دادند. بهانه‌های دهان‌بند خوبی هم می‌شد برای آن دست‌وپا کرد ازجمله اینکه از بودجه اجاره یا فروش واحدهای آن بخشی هم به مسائل فرهنگی و امور خیریه می‌دهیم. اما این اتفاق نیفتاد و با تصمیمی خردمندانه این باغ بزرگ کلاً به مرکزی فرهنگی، تربیتی و تفریحی تبدیل خواهد شد تا بدون آنکه درختان بعضاً پانصدساله آن بریده شود، اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در آن آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

روایت مادرانه از دو جانباز و یک شهید +عکس

عکس/ خواب فرانسوی‌ها برای دمشق در پاریس تعبیر شد

دلتنگی‌های یک روزنامه‌نگار برای «برادر حسن»

در حدود یک ماه پیش هم، باغ بزرگی که در دوران تولیت قبلی آستان قدس درهای آن بکلی به روی مردم بسته بود، با تدبیر آقای رئیسی به مکانی برای تفریح اختصاصی و آرام بانوان تبدیل شد و «باغ خاتون» نام گرفت.

پیشتر نیز درهای باغ ۱۸۰ هکتاری بیلدر در منطقه تفریحی طرقبه مشهد که سال تا سال فقط گاهی به روی مرحوم هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش باز می‌شد تا در سفر به مشهد، جای آرام و مفرحی داشته باشند، با همین هدف‌گذاری به روی مردم عادی باز شد تا از مواهب طبیعی آن فقط شهروندان درجه یک استفاده نکنند!

اگر اینها را بگذاریم کنار تصمیم راهبردی مهم و بزرگ واگذاری مرکز تجاری-مصرفی مشهدمال که ساخت آن در زمان تولیت قبلی آستان قدس آغاز شده بود، و اختصاص وقت و هزینه آن به ساخت زائرشهر معظمی که مسافران و زائران کم بضاعت و محروم امام هشتم را میزبانی و پذیرایی کند و ساخت و تکمیل ۷۰ درصد آزادراه مشهد-چناران که سالانه خطرات زیادی برای زائران آن‌مسیر به همراه داشت و نیز حمایت از فناوران و فعالان دانش‌بنیان، افق‌های بسیار امیدوارکننده‌ای را پیش روی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های آستان قدس رضوی و عمل به توصیه‌های مؤکد هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب به تولیت جدید مشاهده می‌کنیم. این رویکرد به جای گسترش مصرف‌گرایی و توجه به سود مادی و مالی سریع‌الوصول، به آرامش و آسایش شهروندان عادی، بانوان، دانش‌آموزان و دانشجویان، زائران محروم و مستضعف و مواردی از این دست نگاه می‌کند و رضایت خدا و امام زمان «علیه‌السلام» را در آن می‌بیند.

امیدواریم تولیت جدید آستان قدس که در این سه سال نشان داده است اهل برنامه‌ریزی برای افق‌های بلندتری در خدمت و خدمتگزاری به مردم و محرومان است، این اقدامات شوق‌آفرین را با قدرت و همت بیشتر ادامه دهد، هرچند رقیبان و زخم‌خوردگان را خوش نیاید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس