کد خبر 924843
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
برف

روز پنج‌شنبه آسمان تهران ابری، در برخی ساعات بارش باران و در اواخر وقت بارش برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما روز پنج‌شنبه در پایتخت به ترتیب ۶ و یک درجه خواهد بود.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های پیش‌یابی هواشناسی فردا سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور شده و به تدریج به غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی گسترش می‌یابد و موجب بارش باران و برف می‌شود.

روز پنج‌شنبه با تقویت سامانه بارشی دامنه فعالیت آن به شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، مرکز، برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور گسترش می‌یابد، همچنین در این روز با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش در سواحل خزر آغاز می‌شود، همچنین غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی: سرما و یخ‌بندان در راه است

فیلم / سرمای زمستانی در نیمه غربی ایران

روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، شمال فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، جنوب همدان و استان البرز پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور تضعیف شده و بارش باران و برف در شرق و شمال شرق، در گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و در بعدازظهر از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

با توجه به پیش‌بینی بارش باران، آبگرفتگی معابر و با توجه به پیش بینی بارش برف، اختلال در جاده‌های‌کوهستانی مناطق یاد شده، رخ می‌دهد.

آسمان تهران فردا کمی ابری، اوایل شب افزایش ابر و اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز پنج‌شنبه آسمان تهران ابری، در برخی ساعات بارش باران و در اواخر وقت بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود و روز پنج‌شنبه بیشینه و کمینه دما در تهران به ۶ و یک درجه خواهد رسید.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه و سنندج با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هشتم دی‌ماه سال جاری ۹۳.۵ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۹.۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۱۶.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۶۸.۱ میلی‌متر بوده است، بارش سال جاری ۳۷.۲ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهاردهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۹۳.۷ میلی‌متر بوده است.

در بازه زمانی مذکور میانگین گرم‌ترین منطقه نرماشیر در استان کرمان به میزان ۲۹.۲ درجه سلسیوس و سردترین منطقه شهرکرد در استان چهار محال و بختیاری به میزان ۱۳- درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    1 0
    خداوند را شکر می گوییم. مگر اینکه خدوش به داد مردم برسد. از مسئولین که رطوبتی غیر از عرق شرمساری بیرون نمی ریزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس