کد خبر 924825
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
رضا مهماندوست

حرف‌های مهماندوست چیز تازه‌ای ندارد. او بازهم بهانه‌هایی آورده که ناکامی‌هایش را توجیه کند.

به گزارش مشرق، حرف‌های مهماندوست چیز تازه‌ای ندارد. او بازهم بهانه‌هایی آورده که ناکامی‌هایش را توجیه کند. دلایلی که چندان تأثیر صد درصدی در روند نتیجه‌گیری یک تیم ندارد. رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم تکواندو آذربایجان در آخرین مصاحبه خود با رسانه‌ها از تداوم مشکلات مالی آذری‌ها صحبت کرده است. او همچنین در این مصاحبه از طلب ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلاری خود از این کشور صحبت و یکی از دلایل باقی ماندن خود در آذربایجان را دریافت مطالبات خود عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید:

مهماندوست: مقصرم چون برای آذربایجان مدال آوری کردم

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو بار دیگر در این مصاحبه از صحبت در خصوص تکواندو ایران غافل نشده است و شرایط مالی حاکم بر فدراسیون را برای حضور در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف چندان خوب توصیف نکرده است. این در حالی است که تیم ملی تکواندو ایران با وجود مشکلات مالی و گرانی نرخ ارز در سال ۲۰۱۸، هیچیک از رویدادهای معتبر را از دست نداد و در تمامی رده‌های سنی و تمامی مسابقات پومسه، کیوروگی و پاراتکواندو حضور پرقدرتی داشت.
این حضور نیز تنها مختص تیم ملی در رده بزرگسالان نبود و ما شاهد بودیم در تمامی مسابقات معتبر رده‌های سنی، نمایندگان کشورمان با وجود تمام مشکلات بدون دردسر اعزام شدند. گله‌های مهماندوست از شرایط مالی در حالی در ماه‌های اخیر بارها و بارها مطرح شده است که در سالیان گذشته او از نگاه حرفه‌ای کشور آذربایجان به ورزش و هزینه‌های آنها در ورزش قهرمانی صحبت کرده بود.
موضوعی که در برخی اظهارات سرمربی سابق تیم ملی تکواندو تلاش شد تا به عنوان چماقی بر سر ورزش و تکواندو ایران کوبیده شود اما گذشت زمان نشان داد آخر و عاقبت خرج کردن بی حساب و کتاب منابع مالی چه سرنوشتی را برای ورزش اذربایجان رقم زده است.

این در شرایطی است که فدراسیون تکواندو با وجود مشکلات اقتصادی تحمیل شده بر کشورمان در سالیان اخیر با مدیریت درست منابع مالی، شرایط بحران را با آبرو پشت سر گذاشت و هیچگاه اجازه نداد مشکلات مالی مانعی برای اعزام نمایندگان کشورمان باشد. موضوعی که تقریباً در سایر رشته‌های ورزشی کشور نیز مشاهده شد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن مدیریت اقتصاد مقاومتی زمینه روسفیدی ورزش کشورمان را در بحث اعزام‌ها فراهم کرد.

مشکلات اخیر مالی کشور آذربایجان بار دیگر مشخص کرد که با وجودی که منابع مالی عاملی تأثیرگذار در ورزش حرفه‌ای است اما همه چیز نیست. ورزشکارانی که زمانی به واسطه هزینه‌های آن‌چنانی برای آذری‌ها به میدان می‌رفتند حالا و در زمان مشکلات مالی، با توجه به همان تفکر حرفه‌ای که روزی حاضر به تغییر ملیت برای رسیدن به خواسته مالی خود شدند، دیگر حاضر به مبارزه بدون دریافت پول برای این کشور نیستند.

موضوعی که با توجه به تعصب و عشق ورزشکاران کشورمان به آب، خاک و مردم خود هیچ وقت در عملکرد آنها دیده نشده است و نمایندگان ورزش کشورمان حتی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نیز اهتزار پرچم کشورمان در میادین بین‌المللی را بر همه مسائل ترجیح دادند.
ورزش و تکواندو ایران در سال ۲۰۱۹ که سال مهمی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود نیز با سربلندی از پس تأمین منابع مالی حضور در میادین بین‌المللی برخواهد آمد و برای جبران عدم حضور در تورنمنت‌های تدارکاتی نیز مانند فدراسیون تکواندو به دنبال میزبانی مسابقات خارجی در داخل کشور خواهد بود.

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس