کد خبر 924481
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
وزیر نیرو

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اصلاح تعرفه پرمصرف‌ها راهی برای تامین درآمد کوتاه مدت نیست، گفت: ما زمانی که با استفاده از ابزار تعرفه بتوانیم مشترکان پرمصرف را به الگوی مناسب مصرف تشویق کنیم در بلندمدت از صرف منابع برای احداث نیروگاه بر حذر داشته‌ایم.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در دیدار مدیران وزارت نیرو با رئیس جمهور طی سخنانی عنوان کرد: وظیفه ما این است که هم دولت و هم مردم از حیث تأمین آب و برق پایدار در آسایش و امنیت خاطر باشند.

وی افزود: در حال حاضر وارد مرحله مدیریت توأمان عرضه و تقاضا شده‌ایم. مسئله‌ای مهمی که باید از حدود ۱۰ سال قبل در دستور کار می‌گرفت و یکی از الزامات اصلی آن همکاری بین بخشی در داخل سازمان دولت و مصرف کنندگان بیرونی است. دیگر مجالی برای اینکه هر دستگاهی تنها محدوده کار و وظایف خود را ببیند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

فیلم / خاطره روحانی از صرفه جویی رهبر انقلاب در مصرف برق

زمان اعلام افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها

وزیر نیرو ادامه داد: در عرصه مهمی مانند آب با استفاده از تأکیدات موجود در این بخش و سازوکاری که از سوی دولت تصویب شده درصددیم تا امنیت آبی، غذایی و ملاحضات زیست محیطی را به شکل توأمان برنامه‌ریزی کرده و به پیش ببریم.

اردکانیان تاکید کرد: اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق به هیچ عنوان راهی برای تأمین درآمد کوتاه مدت نیست بلکه درصدد تأمین درآمد بلندمدت از این بخش خواهیم بود.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: تعرفه وسیله‌ای برای مدیریت مصرف است؛ ما زمانی که با استفاده از ابزار تعرفه بتوانیم مشترکان پرمصرف را برای پیوستن به الگوی مناسب مصرف تشویق کنیم طبیعتاً در بلندمدت خود را از صرف منابع فراوان برای احداث نیروگاه بر حذر داشته‌ایم. هر چند ممکن است در کوتاه مدت درآمدهای این بخش کاهش پیدا کند ولی در آینده این مهم منفعت اصلی صنعت برق کشور خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به راه‌اندازی مرکز امور اجتماعی آب و انرژی این وزارتخانه در دولت دوازدهم، گفت: این مجموعه درصدد فعال‌تر کردن ارتباط با مصرف کننده و متقاضیان است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: به جهت اینکه تمامی فعالیت‌های بخش آب و برق بر محور منابع انسانی شایسته است طبیعتاً موضوع شایسته‌گزینی را که جزو برنامه‌های مورد تأیید دولت تدبیر و امید بوده به شکل مناسبی دنبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس