کد خبر 924380
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
خسارت ۳۰۰ میلیون دلاری اقتصاد غزه به دلیل محاصره توسط صهیونیست‌ها

رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره نوارغزه اعلام کرد که این منطقه به دلیل محاصره توسط رژیم صهیونیستی، در سال ۲۰۱۸ متحمل ۳۰۰ میلیون دلار خسارت مستقیم و غیرمستقیم در بخش اقتصاد شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «جمال خضری» در اظهاراتی سال ۲۰۱۸ را فاجعه‌بارترین سال برای غزه به دلیل ادامه محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی و آثار و پیامدهای منفی و ناگوار ۳ جنگ ویرانگر پیاپی دانست.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره نوارغزه اعلام کرد که این منطقه به دلیل محاصره توسط رژیم صهیونیستی، در سال ۲۰۱۸ متحمل ۳۰۰ میلیون دلار خسارت مستقیم و غیرمستقیم در بخش اقتصاد شده است.

خضری افزود که رژیم صهیونیستی همچنان جلوی ورود صدها قلم کالای اساسی از جمله مواد خام صنعتی به نوارغزه را می‌گیرد که این مسئله موجب متضرر شدن ۹۰ درصد از کارخانه‌ها شده است.

وی از بیکاری ۳۰۰ هزار کارگر و هزاران فارغ التحصیل دانشگاهی خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در میان جوانان در غزه به حدود ۶۵ درصد رسیده است.

به گفته این مسئول فلسطینی، میانگین درآمد روزانه هر فرد در نوارغزه اکنون به کمتر از دو دلار رسیده است و ۸۵ درصد از ساکنان این باریکه زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس