کد خبر 924204
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
قوچان نژاد

تیم ملی ایران در تاریخ حضورش در جام ملت‌های آسیا سختی و آسانی زیادی داشته است و خاطره انگیزترین آنها بازی‌هایی بوده است که تیم ملی توانسته از سخت‌ترین شرایط پیروزی و موفقیت بسازد.

به گزارش مشرق، دیگر زمان زیادی به آغاز جام ملت‌های آسیا نمانده است و این بهانه خوبی برای مرور خاطراتی است که با این مسابقات جذاب داریم. تیم ملی ایران برای چهاردهمین بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور پیدا خواهد کرد و شاید این بار هم یک گل کلید پیروزی بزرگ باشد.

بیشتر بخوانید:

شماره پیراهن بازیکنان ایران مشخص شد +عکس


گل‌های حیاتی؛ از بهزادی تا گوچی

۱۹۶۸: جام ملت‌های این سال با قهرمانی ایران به پایان رسید. همایون بهزادی مهاجم مطرح فوتبال ایران تنها بعد از ۱۵ دقیقه حضور در بازی فینال توانست یک گل کلیدی و مهم به ثمر برساند. او در دقیقه ۶۰ به جای اصغر شرفی به بازی آمد و در دقیقه ۷۵ پاس اکبر افتخاری را تبدیل به گلی زیبا کرد. گلی که اولین قهرمانی ایران را در این بازی‌ها رقم زد.


۱۹۷۲: ایران دومین قهرمانی متوالی اش را در جام ملت‌های این سال تجربه کرد. گل کلیدی این دوره از رقابت‌ها را برای ایران حسین کلانی مهاجم بزرگ فوتبال ایران در دقیقه ۱۰۸ وقت اضافه در فینال و برابر کره جنوبی در بانکوک به ثمر رساند و تیم ملی قهرمان می‌شود.


۱۹۷۶: هت تریک ایران در قهرمانی جام ملت‌ها با یک ضربه ایستگاهی فوق العاده از علی پروین یکی از ستاره‌های تاریخ فوتبال ایران به ثمر رسید. پروین در فینال مقابل تیم ملی کویت در دقیقه ۷۱ روی یک ضربه ایستگاهی گل قهرمانی ایران را به ثمر رساند.


۱۹۹۶: ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های ۱۹۹۶ یک برد برابر تایلند و یک باخت برابر عراق داشت و برای رفتن به مرحله بعدی رقابت‌ها باید عربستان را با تعداد گل بالا می‌برد. تیم ایران در نیمه اول با دو گل کریم باقری و خداداد عزیزی پیش افتاد و در نیمه دوم گل خداداد عزیزی و گل سوم ایران به عربستان که باعث شد ایران با تفاضل گل بهتر صدرنشین شده و صعود کند. این گل زیباترین گل جام بود و در دقیقه ۴۷ و دو دقیقه بعد از شروع نیمه دوم با دریبل چند مدافع عربستانی توسط عزیزی به ثمر رسید.


۲۰۰۴: ایران مرحله گروهی را با برد برابر تایلند آغاز کرد اما در بازی دوم کار گره خورد و ایران با نتیجه دو بر یک از حریف عقب افتاد. اما در دقیقه ۹۰+۴ محمد نصرتی مدافع تیم ملی ایران گل مساوی را زد تا ایران بعد از کسب تساوی برابر ژاپن با ۵ امتیاز به مرحله بعدی صعود کند.


اما این دوره برای ایران یک گل حیاتی و کلیدی دیگر هم داشت که مرحله یک چهارم نهایی و بازی ایران و کره جنوبی بود. در حالی که بازی با نتیجه سه بر سه در جریان بود در دقیقه ۷۱ علی کریمی گل برتری ایران را زد و تیم را به مرحله نیمه نهایی رساند.


۲۰۱۵: در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ تیم ملی ایران با عراق مسابقه داد و در وقت‌های اضافی تیم ملی با نتیجه سه بر دو از حریفش عقب افتاد. اما در دقیقه ۱۱۹ بازی رضا قوچان نژاد با یک ضربه سر زیبا دروازه عراق را باز کرد هرچند ایران در پنالتی بازی را باخت.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    2 0
    1968 فینال با اسرائیل بود.یادت رفته بنویسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس