کد خبر 924119
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
شوماخر

دیروز، ۲۹ دسامبر، دقیقاً پنجمین سالی شد که میشائیل شوماخر، اسطوره مطلق دنیای فرمول یک از زندگی عادی اش به دور است.

به گزارش مشرق، میشائیل شوماخر پنج سال پیش در چنین روزهایی در پیست اسکی مریبل دچار سانحه شد و پس از آن دیگر خبر دقیقی از وضعیت جسمانی و روحی اش به بیرون مخابره نشد. خانواده و نزدیکان شوماخر تلاش زیادی کرده‌اند از وضعیت او مورد مشخصی منتشر و یا بیان نشود؛ موضوعی که البته دلیل نشده تا دنیای فرمول یک، قهرمان سابقش را از یاد ببرد؛ به‌ویژه اینکه چند روز دیگر یعنی روز پنج‌شنبه همین هفته تولد ۵۰ سالگی شوماخر است.

بیشتر بخوانید:

جریمه سنگین بخاطر خبر کذب درباره شوماخر

شوماخر با کسب ۷ عنوان قهرمانی دنیا، اسطوره مطلق فرمول یک است ولی ۵ سالی می‌شود زندگی اش روی دور کند افتاده؛ درست از ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ که سرش در آن پیست کذایی اسکی به لبه صخره‌ای خورد و به کما رفت. از آن زمان به بعد، خانواده اش به طرز وسواس‌برانگیزی مراقبش بوده‌اند به این امید که بتوانند برای تولد ۵۰ سالگی اش که روز ۳ ژانویه است خبرهای بهتری را به علاقه‌مندان به دنیای سرعت بدهند. البته خانواده او هرگز در این بازه زمانی نخواسته‌اند چیزی درباره وضعیت جسمانی اش ابراز کنند ولی عصب‌شناسان مشهوری که او را معاینه کرده‌اند به صورت رسمی اعلام کرده‌اند او از کما خارج شده ولی زندگی و وضعیتش به شیوه‌ای کاملاً منفعلانه در حال سپری است.
 

تماشای تلویزیون
ابتدای همین ماه دسامبر بود که جام تات، رئیس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی و رئیس سابق آن تیم فراری که شوماخر برایش رانندگی می‌کرد، در گفتگو با روزنامه آلمانی بیلد عنوان کرده بود توانسته در حاشیه برگزاری رقابت‌های گرندپری برزیل، در خانه شوماخر، با این قهرمان اسطوره‌ای دیدار کند. آن گرندپری، همان آخرین مرحله از رقابت‌های گرندپری فصل بود که روز ۱۱ نوامبر برگزار شد. بیلد به نقل از تات در حاشیه گزارشش می‌نویسد: «تات و شوماخر، گرندپری برزیل را با هم از تلویزیون تماشا کرده‌اند». به نظر می‌رسید بعد از انتشار این خبر فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی نسبت به آن واکنش نشان داده و این خبر را تکذیب کند ولی در حرکتی غیرمنتظره این خبر از سوی جان تات و فدراسیون بین‌المللی اش تکذیب نشد. با این حال هنوز هم وضعیت هشیاری «شومی»، نشسته یا خوابیده، مشخص نیست و یکی از رازهای بزرگ این روزهای فرمول یک است؛ به‌ویژه اینکه پیش‌تر هم عنوان شده بود او توانسته مسابقه پسرش مایک را از تلویزیون در خانه تماشا کند.

تصویری قدرتمند
خانواده شوماخر هم که در طول این ۵ سال درباره وضعیت او سکوت کرده‌اند از طریق فضای مجازی سعی می‌کنند نیمچه اطلاعاتی درباره شوماخر به گوش علاقه‌مندان او برسانند. این خبررسانی‌ها غالباً به عهده سابینی کیم، مدیر برنامه‌های خانواده و «دفتر شوماخر» بوده است. سابیتی در تازه‌ترین حرف‌هایش که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرده می‌گوید: «ما از طریق شبکه‌های اجتماعی با هواداران بسیاری در ارتباط هستیم. خانواده شوماخر آرزو دارند در حاشیه جشن تولد ۵۰ سالگی او بتوانند تصویری قدرتمند از این ورزشکار ارائه دهند، نه اینکه بخواهند درباره حادثه ۲۹ دسامبر صحبت کنند».

گرامیداشت شوماخر
از زمان حادثه پیست مریبل، سابینی کیم، اداره امور در روابط رسانه‌ای شوماخر را به عهده گرفته. در آن روز، شوماخر که به همراه پسرش مایک که در آن زمان ۱۴ ساله بود، به پیست رفته بودند بین دو لاین انتخابی برای اسکی، سرش به صخره خورد و به کما رفت. آسیب دیدن جمجمه باعث شد پزشکان نزدیک به ۶ ماه او را در کمای مصنوعی نگه دارند به این امید که آسیب مغزی، شوماخر را تهدید نکند. پس از رفع آن تهدید، شوماخر به بیمارستانی در سوئیس و سپس به خانه‌اش در همین کشور منتقل شد تا در خانه، مراتب درمانی او با استفاده از پزشکان و پرستاران مجرب دنبال شود. از آن زمان به بعد خبرهای زیادی درباره وضعیت شوماخر منتشر شده که بسیاری از آن‌ها اشتباه و حتی تحریف‌شده بودند. حالا، اما با وجود گذر زمان، شوماخر هنوز از یاد علاقه‌مندان به دنیای سرعت به‌ویژه از یاد تیم فراری، تیمی که شوماخر با آن‌ها ۵ عنوان قهرمانی در دنیا به دست آورد نرفته است. به همین مناسبت تیم فراری تصمیم گرفته درست در روز تولد شوماخر موزه‌ای به یاد شوماخر راه‌اندازی کند. «میشائل ۵۰» نام این حرکت خواهد بود که به تأیید خود تیم فراری رسیده است. این تیم اتومبیلرانی جدیداً با صدور بیانیه‌ای در این مورد گفته است: «هدف ما این است که همزمان هم تولد شوماخر را جشن بگیریم و هم قدردان زحمات زیاد او برای تیم فراری باشیم».

موزه مجازی
نکته دیگر اینکه قرار است همزمان اپلیکیشنی به نام «اپ رسمی میشائل شوماخر» هم به بازار عرضه شود که نوعی «موزه مجازی» خواهد بود. این خبری است که کمپین «به مبارزه ادامه بده» منتشر کرده؛ کمپینی که دو سال پیش توسط خانواده اش راه‌اندازی شد. همچنین قرار است در این اپلیکیشن قسمت‌هایی از رقابت‌های فرمول یک به شکل سه بعدی با لمس نزدیک صدای موتورها هم گنجانده شود. همزمان با این موارد بقیه تیم‌های فرمول یک از جمله تیم مرسدس، آخرین تیمی که شوماخر برایش رانندگی کرده (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) هم بیکار ننشسته‌اند و قرار است مراسم کوچکی برای تقدیر از شوماخر داشته باشند. تأثیر تیم مرسدس بنز از آن جهت زیاد است که این تیم از سال ۲۰۱۴ به این طرف در هر دو بخش انفرادی و تیمی درخشان ظاهر شده و با درو کردن همه قهرمانی‌ها الآن قدرتمندترین تیم دنیای فرمول یک است. علاوه بر این، راننده بریتانیایی آن‌ها یعنی لوئیس همیلتون هم درخشان کار کرده و توانسته پنجمین عنوان قهرمانی اش در این رقابت‌های مهیج را ثبت کند؛ موردی که باعث شده از اسطوره‌هایی مثل آلن پروست و آیرتون سنا عبور کند و حالا به دو قدمی شوماخر در عرصه پرافتخارترین راننده‌های فرمول یک برسد. البته همیلتون ۳۳ ساله نمی‌خواهد زیاد در این زمینه تندروی کند. «کسی اصلاً نمی‌داند که آیا من در آینده باز هم شانس این را دارم که قهرمان شوم یا نه؟ به هر حال من تمام تلاشم را می‌کنم را تا هر طور شده به این خواسته برسم». همیلتون تا به حال در رقابت‌های گرندپری ۷۳ عنوان اولی دارد و با ۸۳ ثبت پل پوزیشن هم که فوق العاده بود. او هنوز تقریباً به ۲۰ عنوان اولی در گرندپری‌ها نیاز دارد تا به رکورد ۹۱ پیروزی شوماخر در دنیای فرمول یک برسد. همیلتون می‌گوید: «برای رسیدن به ۹۱ پیروزی، باید زمان زیادی گذاشت ولی من هنوز هم در دنیای سرعت هستم و امیدوارم بتوانم چند سال دیگر در این عرصه فعالیت کنم؛ اگر این‌طور شود تلاش می‌کنم به این رکورد هم برسم».

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس