کد خبر 923906
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
انبارلویی نمایه

اینکه سران فتنه را وابسته به اجانب یا بازی‌خورده آنها بدانیم در اصل و فرع جرائم آنها فرقی نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «محمدکاظم انبارلویی» در یادداشتی نوشت:

۹ سال است از گردوغبار بنشسته بر حوادث و رویدادهای تلخ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد. کسانی‌که دستی از دور به آتش فتنه داشتند گرمی و حرارت آن را حس نمی‌کنند و کسانی‌که معرکه‌گردان اصلی آن در داخل و خارج بودند خوب می‌دانستند کجا را هدف قرار دادند.


اینکه سران فتنه را وابسته به اجانب یا بازی‌خورده آنها بدانیم در اصل و فرع جرایم آنها فرقی نمی‌کند. چون فهرست جرایم آنها نشان می‌دهد عملاً پا در میدان محاربه با مردم و نظام گذاشته بودند و اهل «بغی» به حساب می‌آمدند.


اما جرم اصلی آنها چه بود؟ جرم اصلی آنها ایجاد شکاف بین مردم و نظام بود. نظامی که با صدها هزار شهید و جانباز و آزاده و نظامی با میلیون‌ها انسان بصیر و شجاع و فهیم را در عرصه سیاسی در عالی‌ترین درجه اقتدار و امنیت ملی بود به چالش کشیدند.


آنها انتخابات سال ۸۸ را با بی‌سابقه‌ترین سطح مشارکت مردم که پایه و اساس امنیت و اقتدار ملی بود بی هیچ سند و مدرکی مخدوش جلوه دادند. آنها تصویر نظامی را که در کنار مردم و مردمی که پشتیبان نظام با جان و مال و ناموس خود بودند مشوه نشان دادند. آنها انسجام اسلامی و اتحاد ملی را به آتش کشیدند تا عقده‌های حسادت و قدرت‌طلبی و فزون‌طلبی خود را ارضا کنند. آنان به دروغ می‌گفتند که التزام عملی به اسلام و نظام و انقلاب دارند. قول و فعل و تقریر بیانیه‌های آنان نشان داد به چیزی جز «تغلب» با اسم رمز آشوب «تقلب» فکر نمی‌کردند.


سند گویا و مشهود این ادعا شعارهای ساختارشکنانه آنها در تجمعات و اردوکشی خیابانی بود که فیلم و صدا و عکس زنده آنها مرتب از بلندگوها و بوق‌های خارجی به ویژه رادیو بی بی سی و رادیو آمریکا و دیگر رسانه‌های اهریمنی دشمن طی ۸ ماه سال ۸۸ دیده و شنیده می‌شد. اصل شعارها و فریاد آنها متوجه رقیب انتخاباتی نبود، آنها اصل نظام وجمهوریت و اسلامیت نظام را با دو شعار کلیدی هدف قرار دادند، بی‌پروا و بدون پرده‌پوشی در اجتماعات خود مطرح می‌کردند؛


- مرگ بر اصل ولایت فقیه


- انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است


دو شعار کلیدی آنها برای هدف قرار دادن اقتدار و امنیت ملی بود و شکاف بین مردم و نظام را با این دو شعار فریاد می‌زدند. نصایح رهبری در خطبه‌های نورانی نماز جمعه و دیدارهای مکرر با آنان و اعضای ستاد آنها و نیز گفت‌وگوهای پشت پرده دلسوزان سیاسی با سران فتنه کارگر نیفتاد. آنها همچنان سوار بر شتر فتنه با سرعت می‌تاختند و هیچ منطق عقلی و حقوقی را برنمی‌تافتند و هنوز هم برخی پس از ۹ سال برنمی‌تابند و دشمنان نظام را از خود ناامید نکرده‌اند.


سران فتنه در عاشورای ۸۸ با همه توان خود به میدان آمدند و بر هرچه به عنوان شعائر الهی عاشورا بود تاختند و آتش زدند و همان دوشعار شیطانی را تکرار کردند، اما به نتیجه نرسیدند چون مردم دست آنها را خوانده بودند و حاضر نشدند بیش از این اقتدار و امنیت ملی به‌خطر افتد. لذا قیام تاریخی و به یاد ماندنی ۹ دی به طور خودجوش با عالی‌ترین صحنه‌های حماسی به وقوع پیوست و در صف اول این قیام کسانی حضور یافتند که برخی از آنان در انتخابات به آنها رأی داده بودند. قیام تاریخی ۹ دی شکاف بین نظام و مردم را پر کرد و دشمنان اسلام و انقلاب بار دیگر مردم را در کنار نظام و پشتیبان نظام دیدند.


شعارها و فریادها و قطعنامه تاریخی مردم در قیام حماسی ۹ دی دیدنی و خواندنی است و در تاریخ انقلاب به عنوان یک نقطه عطف در بیدارگری و بصیرت مثال زدنی ملت ثبت شده است. بازخوانی آن توسط احزاب و نخبگان سیاسی جلوی بازتولید «‌فتنه» را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

ستوه آمدگی غرب!

نهان سازی تغییر ایدئولوژیک!

جیب بُری ملّی و مقوله مسئولیت مدنی

دیپلماسی کوبیدن به در و دیوار؟!


سران فتنه هدم «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام را هدف قرار داده بودند، ملت نیز هدم فتنه سبز را در دستور کار قرار دادند و سرانجام ملت پیروز شد و قیام تاریخی ۹ دی، مهر تأیید این پیروزی بود. امسال با مرور حوادث ۹ سال گذشته با مدیریت بحران توسط رهبری، بر کسی پوشیده نیست در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، مردم ایران در اوج امنیت و اقتدار ملی هستند و دشمنان نظام و انقلاب در منطقه و جهان چون بید در حوزه اقتدار می‌لرزند. آمریکا در حال خروج از منطقه است و پیروزی‌های جبهه مقاومت هر روز میخ تازه‌ای بر تابوت سلطه در غرب آسیا می‌زند.امروز این حقیقت عظیم را بیشتر درک می‌کنیم که ۹ دی تجلی قدرت خدا بود که با دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی ملت ظهور پیدا کرد و یک روز به یادماندنی در تاریخ ملت ایران ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • جد AE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    0 0
    به جای مراسمات 9دی ان دونفر را اعدام نفر سوم را حبس ابد می کردید راحت مردم اعصاب ندارند کوتاه بیائید خدا برای موسوی وکروبی نسازد که بهانه ای برای شما درست کردند به مردم برسید
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    1 0
    بابادیگه اسم اینارونیاریدبه خداحال تهوع داریم ....دغدغه ماشده سفره های پرازهیچ ....هی حصرحصرحصربمیرن الهی راحت شیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس