کد خبر 923223
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کی روش

فهرست نهایی ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نکات جالبی دارد.

به گزارش مشرق، فهرست ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از سوی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران اعلام شد.  

بیشتر بخوانید:

آخرین خط خورده تیم ملی هم مشخص شد/ لیست نهایی ایران برای جام ملت‌های آسیا

این فهرست دارای نکاتی است که در زیر به آن می‌پردازیم:

* ۳ پرسپولیسی و ۳ استقلالی در فهرست تیم ملی 

در فهرست اعلام شده از سوی کی‌روش ۳ بازیکن از تیم فوتبال استقلال و ۳ بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شدند. علیرضا بیرانوند، احمد نورالهی و مهدی ترابی بازیکنان دعوت شده از پرسپولیس و ووریا غفوری، روزبه چشمی و پژمان منتظری از استقلال در فهرست تیم ملی حضور دارند.

* ۵ بازیکن سهمیه دیگر تیم‌های لیگ برتر

در فهرست اعلام شده ۵ بازیکن هستند که از دیگر تیم‌های لیگ برتر به جز استقلال و پرسپولیس به تیم ملی دعوت شده‌اند. احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از تراکتورسازی، پیام نیازمند از سپاهان و محمد حسین کنعانی‌زادگان ۵ بازیکن دیگری هستند که در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته‌اند.

* ۱۲ لژیونر در فهرست کی‌روش/ قطر بیشترین نماینده را دارد

در لیست اعلام شده از سوی کی‌روش ۳ بازیکن از لیگ قطر، ۲ بازیکن لیگ انگلیس، ۲ بازیکن از لیگ ترکیه، ۲ بازیکن از لیگ روسیه، یک بازیکن از لیگ پرتغال، یک بازیکن از لیگ بلژیک و یک از لیگ فرانسه در فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور دارند.

* ۴ تغییر در فهرست تیم ملی نسبت به لیست ۲۳ نفره جام جهانی

در فهرست اعلام شده تیم ملی برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۴ تغییر نسبت به لیست جام جهانی گذشته دیده می‌شود.

پیام نیازمند، کنعانی‌زادگان، ووریا غفوری و احمد نوراللهی ۴ بازیکنی هستند که در فهرست کی‌روش  برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور دارند و در جام جهانی حضور نداشتند. سعید عزت‌اللهی، قوچان‌نژاد، رشید مظاهری و خانزاده، ۴ بازیکنی هستند که در فهرست تیم ملی برای بازی‌های جام جهانی حضور داشتند، اما در لیست نهایی کی‌روش برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا دیده نمی‌شوند.

*بدشانس مثل قلی‌زاده

علی قلی‌زاده که به عنوان بازیکن رزرو در کنار فهرست ۲۳ نفره تیم ملی در بازی‌های جام جهانی حضور داشت و نتوانست برای تیم ملی بازی کند، به دلیل مصدومیت رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را هم از دست داد تا بدشانس‌ترین بازیکن ایران در یک سال گذشته لقب بگیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس