کد خبر 92265
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷

کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز گزارش خود از لزوم درج بودجه مناطق آزاد تجاری - صنعتی در بودجه سالیانه کل کشور را قرائت کرد و از دولت تقاضا کرد بودجه مناطق آزاد را در لایحه بودجه سال 91 کل کشور درج نماید.

 به گزارش مشرق به نقل از مهر، امروز یکشنبه در ادامه جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل 90 از لزوم درج بودجه مناطق آزاد تجاری صنعتی در بودجه سالیانه کشور در صحن علنی مجلس قرائت شد.

بر اساس این گزارش ریاست دیوان محاسبات مهرماه سال 88 نامه هایی را به رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به قانون محاسبات عمومی کشور و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی ارائه داده و اعلام نموده بودجه مناطق آزاد باید در قوانین بودجه سالیانه درج شود.

بر این اساس ریاست مجلس نیز نامه رئیس دیوان را جهت رسیدگی به کمیسیون اصل 90 ارجاع نموده است.

در ادامه مکاتباتی با معاونین رئیس جمهور در همین رابطه صورت گرفته که متاسفانه کمیسیون اصل 90 پاسخی دریافت نکرده است.

دیوان محاسبات نیز با استناد به اصل 55 قانون اساسی، قانون محاسبات عمومی کشور و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و با عنایت به تعلق سرمایه سازمان های مذکور به دولت آن مناطق را در دایره شمول نظارتی دیوان محاسبات دانسته و به منظور رفع موانع موجود در اعمال نظارت قانونی خواهان درج بودجه سازمان مناطق آزاد تجاری در لوایح بودجه کل کشور گردیده است.

کمیسیون اصل 90 با اعتراض به عدم ارسال پاسخ از سوی معاونین رئیس جمهور در این رابطه از دولت تقاضا کرد بودجه مناطق آزاد را در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1391 کل کشور درج کرده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس