پنجعلی

محمد پنجعلی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید زمانی که آنها در بمباران زمان جنگ نگران خانواده‌های خود بودند، به نیمه نهایی آسیا رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد پنجعلی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا 1984 سنگاپور که در زمان جنگ ایران و عراق و بمباران‌های هوایی برگزار می‌شد، گفت: شرایط ما با شرایط فعلی تیم ملی بسیار متفاوت بود. چند بار در زمان جنگ در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده‌ام. جام ملت‌های 1980 کویت زمان جنگ بود و سوم جام ملت‌ها شدیم، در جام ملت‌های 1984 سنگاپور هم مقابل عربستان در نیمه نهایی در آستانه رسیدن به فینال بودیم که با گل به خودی دقایق آخر بازی مساوی شد و در پنالتی شکست خوردیم. آن زمان امکانات و شرایط حال حاضر را نداشتیم.

وی افزود: اردوی ما پیش از آن جام ملت‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار شد. برای همین می‌گویم که شرایط آن موقع با اکنون بسیار متفاوت بود. البته که طبیعی است باید حرفه‌ای وارد شویم و حداقل به کشورهای حرفه‌ای نزدیک باشیم که متأسفانه اینطور نیستیم. با این حال فکر می‌کنم اکنون دست کارلوس کی‌روش بسیار باز است و هر بازیکنی که بخواهد را به تیم می‌آورد. آن زمان نمی‌دانم چه شرایطی بود که کسی نمی‌توانست لژیونرها را به تیم ملی بیاورد و بازیکنان لژیونر دعوت نمی‌شدند. این اردوها، امکانات و این پاداش‌ها را هم نداشتیم. با این وجود ما در تاریخ جام ملت‌ها بارها با مربیان ایرانی به نیمه نهایی رفتیم، به فینال رسیدیم، قهرمان شدیم و نمی‌دانم اکنون کی‌روش دنبال چیست. به نظر می‌رسد او دنبال حاشیه درست کردن است.

بیشتر بخوانید:

اظهار نظر بدموقع کی‌روش و انتقادات درست

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: طبیعی است که اکنون حداقل انتظار مردم حضور تیم ملی در فینال جام ملت‌های آسیا باشد. شرایط جام جهانی با جام ملت‌ها تفاوت دارد. ما در جام جهانی 2018 حیثیتی بازی می‌کردیم که گل نخوریم و روی ضد حمله به گل برسیم و حضورمان هم در جام جهانی افتخار بود. اکنون شرایط فرق دارد، باید حمله کنیم، پیروز شویم و عیار تیم‌مان باید در جام ملت‌ها مشخص شود. برای این تیم زحمات زیادی کشیده شده، سرمایه‌گذاری شده و انتظارمان هم رفتن تیم به فینال است.

پنجعلی درباره اینکه زمان حضور آنها در جام ملت‌ها ایران به دلیل جنگ تحمیلی با عراق زیر بمباران‌ بود و آیا این مسئله تمرکز بازیکنان را می‌گرفت یا نه، گفت: بله، اینطور بود و بچه‌ها به فکر خانواده‌های خود بودند که در ایران هستند. شرایط بچه‌ها واقعاً خوب نبود، در بمباران فکر خانواده‌ها بودیم و زندگی‌ها هم اینطور نبود، اما به نیمه نهایی رسیدیم. اکنون با پول ماشین یکی از بازیکنان تیم ملی می‌توان بهترین اردو را برای تیم ملی تشکیل داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان آنها هم بازیکنان از شرایط شکایت می‌کردند و نتایج به چه شکل حاصل شد، اظهار داشت: می‌دانستیم شرایط خوب نبود و غُر زدن هم نداشتیم، اما با همان شرایط هم نتایج‌مان خوب بود. فوتبال ایران همیشه سرشار از استعداد بوده و بچه‌ها با خلاقیت فردی به تیم ملی کمک کرده‌اند. اکنون هم اینگونه است و خلاقیت فردی بازیکنان تیم ملی بسیار بالاست. نه اینکه بخواهیم مربی را زیر سؤال ببریم، اما فوتبال ایران معمولاً اینگونه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی GB ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    2 0
    با کی روش به هیج جا نمی رسیم بیخود منتظر جام نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس