۱۵ نماینده‌ای که علیه رفتار بد نماینده سراوان موضع گرفتند

۵ روز از انتشار فیلمی از رفتار دور از شأن نماینده سراوان با کارمند اداره گمرک منتشر شده و تاکنون علاوه بر واکنش‌های منفی مردمی، ۱۵ تن از نمایندگان مجلس نیز رفتار همکار خود را نقد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، پس از انتشار ویدیو نماینده سراوان در اداره گمرک واکنش‌های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی، برخی از سیاسیون، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه رخ داد که به مطالبه‌ای برای جبران رفتار ناشایست نماینده سراوان در برخورد با کارمند حراست اداره گمرک شد. این مطالبه‌گری نه فقط در شبکه های اجتماعی بلکه در فضای حقیقی نیز به وجود آمد تا جایی که جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به این اتفاقات خواستار لغو اعتبارنامه وی در مجلس شورای اسلامی شدند. 

بیشتر بخوانید:

ورود کمیسیون شوراهای مجلس به حواشی نماینده سراوان

نماینده سراوان با یک لکسوس آبی به پارکینگ گمرک مراجعه کرد

حضرتی: از نماینده سراوان خواستم فردا از کارمند گمرک عذرخواهی کند

در فیلمی که از رفتار عجیب نماینده سراوان در برخورد با کارمند حراست گمرگ منتشر شد، برخی صحنه‌ها وجود دارد که حتی با فرض هر سناریوی پشت‌پرده‌ای نیز غیرقابل چشم پوشی است.

بر اساس آنچه تاکنون از سوی رسانه‌های مختلف و در فضای مجازی منتشر شده است، تاکنون ۱۵ تن از نمایندگان فعلی مجلس در موضع‌گیری‌های خود رفتار نماینده سراوان را تقبیح کرده‌اند که از این میان ۸ نفر عضو فراکسیون ولایی با گرایش اصولگرایی، ۶ نفر عضو فراکسیون امید با گرایش اصلاح‌طلبی و یک نفر نیز عضو فراکسیون مستقلین مجلس هستند.

علاوه بر موضع‌گیری‌های این ۱۵ نماینده مجلس دهم، علیه رفتار اشتباه همکار خود، برخی از نمایندگان ادوار نیز دراین باره مواضع تندی گرفتند. احمد توکلی نماینده دوره‌های اول، هفتم، هشتم و نهم مجلس هیات رئیسه مجلس را مقصر اصلی مسائل پیش آمده می‌داند. او گفته است: «رفتار نماینده سراوان خلاف اخلاق بود، اما بدتر از آن بی اعتنائی هیات نظارت در مجلس است. این رفتارها مردم را از اصل انقلاب دلسرد می‌کند.»  

علیرضا زاکانی از نمایندگان موثر اصولگرای مجلس قبل نیز در توییتر خود به این موضوع واکنش نشان داده و نوشت: «فیلم تکان‌دهنده توهین نماینده سراوان را دیدم. به‌عنوان یک نماینده ادوار مجلس از سقوط اخلاقی مسئولان خجالت کشیدم. توجیه بدتر وی در علت برخورد را شنیدم و بیشتر خجالت کشیدم. فاجعه‌آمیزتر، نگاه ضد مردمی چهل نفر از نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر اقتصاد بود که حسابی شرمنده‌ام کرد.»

در چنین شرایطی که بحث ها بالا گرفت نگاه و قلم برخی به سمت شورای نگهبان چرخید که چرا شورای نگهبان سکوت کرده است؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پاسخ این سوال را در حساب شخصی خود نوشت: باید اذعان نمود نظارت حداقلی شورا از عهده این مهم بر نمی آید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    زحمت کشیدن بعد اون رسوایی و قبول جلسه عیر علنی و...دیدن مردم نمیگذرن حالا تازه یادشون افتاده ای بابا شما هم...
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    تمام عکسها داخل کادر وقتی دیدن مردم بیخیال نمیشن تازه یادشون افتاده تقبیح کنن جز نماینده زاهدان که اون هم اعلام کرد توهینی که به نماینده مجلس شده اولویت با بچه های سوخته شده است اونم.نگفت نماینده بیتربیت متخلف است
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    وکیلی یه جایی ازش دفاع کرده
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    8 0
    چرا نام قدوسی نماینده عزیز مشهد نیست. ایشان عذرخواهی هم کرد
  • سلمان IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    7 0
    سلام دکتر ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل هم در توئیتر خود این رفتار نماینده سراوان را تقبیح کرده است.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    2 0
    باید در اعتراض به رفتار استعفا می دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس