کد خبر 921645
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
تلاش ترکیه برای مداخله در سوریه با سازماندهی عشایر

تاسیس مجلس عشایر سوریه توسط آنکارا٬ از سوی رسانه‌های نزدیک به اردوغان به عنوان تلاش برای تاسیس سوریه جدید توصیف شده است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر که اردوغان تصمیم حمله به شرق فرات را مطرح کرده٬ اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای بسیاری در داخل ترکیه و بخش‌های تحت نفوذ ترکیه در سوریه برای حمایت از تصمیم اردوغان انجام شده است.

خبرگزاری رسمی آناتولی اعلام کرده که دیروز در شهر عزاز سوریه در نزدیکی مرز ترکیه٬ یک هزار نفر از اعضا و سران عشایر مختلف عرب٬ ترکمان و کُرد شمال سوریه گرد هم آمدند.

بیشتر بخوانید:

کردهای سوریه: دیگر با داعش نمی‌جنگیم

این گردهمایی با حضور نمانیدگان 150 عشیره٬ توانستند مجلسی را به عنوان مجلس عشایر تاسیس کنند و در بیانیه‌ تاسیس این مجلس٬ از تصمیم ترکیه برای حمله به شرق فرات٬ حمایت شده است.

دو نکته مهم در مورد تاسیس این مجلس٬ این است که پرچم ترکیه بر فراز ساختمان محل تاسیس مجلس عشایر به اهتزار درآمده و نکته دوم این است که روزنامه استار که به عنوان یکی از ارگان‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای آکپارتی شناخته می‌شود٬ امروز در صفحه نخست٬ از این مجلس به عنوان مجلس موسسین سوریه نوین یاد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    11 18
    تركيه عملا داره سوريه رو ضميمه خودش ميكنه.خيلي زرنگن خدايي.هم قدرت دارن هم سياست.ماهم مادر خرج گروهكهاي منظقه.خخخخ
    • FR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
      7 1
      ترکیه غلط میکنه با ارباب صهیونیستش! فعلا که خودش و اربابان آمریکایی و صهیونیستش به انضمام تروریستهای تکفیریش دارن از خاک سوریه پرت میشن بیرون
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    5 2
    چطور با همکاری ترکیه با ایران و روسیه در راستای یکپارچگی قابل جمع است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس