محمد ایمانی

دادگاهی در فرانسه شرکت «توتال» را به جرم پرداخت رشوه به مقام‌های کشورهای خارجی در قراردادهای گاز با ایران در سال ۱۹۹۷ به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو محکوم کرد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی درباره اعلام محکومیت توتال در کانال تلگرامی خود نوشت:

دادگاهی در فرانسه شرکت «توتال» را به جرم پرداخت رشوه به مقام‌های کشورهای خارجی در قراردادهای گاز با ایران در سال ۱۹۹۷ به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

توتال فرانسه به دلیل فساد در معامله با ایران جریمه شد

خلع سلاح تسلیم طلبان

چند ملاحظه راهبردی درباره اعلام خروج نیروهای آمریکا از سوریه

این پرونده مصداق پولشویی است و باید دید مدعیان اصلاحات و اعتدال و مدیران نفتی دولت اصلاحات (تیم زنگنه) در باره این پرونده و نقش مهدی هاشمی چه واکنش و توجیهی دارند؟!

توتال متهم است برای عقد قرارداد دو میلیارد دلاری، 30 میلیون دلار به مقامات نفتی ایران رشوه داده است. در آن زمان، #مهدی_هاشمی_رفسنجانی، مدیر شرکت های پیمانکار شرکت ملی نفت ایران بود.

به گزارش رادیو فرانسه، سه نفر اصلی درگیر در این پرونده یا مرده‌اند یا در وضعیتی نامعلوم قرار دارند: کریستف دو مارژوری مدیرعامل پیشین شرکت توتال که در زمان عقد قرارداد مدیر بخش خاورمیانه این شرکت بود، چهار سال قبل (٢٠ اکتبر ٢٠١۴) طی سانحه‌ای در فرودگاه مسکو کشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نیما IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    6 10
    به ایرانیها که شک نداریم رشوه بگیرند ولی فرانسویها واقعا جای شک دارد به نظرم باز ایرانیها اونها را وسوسه کردند تو کشوری که قانون نباشد همین رشد قارچ گونه بابک زنجانیها و خاوریها حالا هی بگید دزدی ورشوه در کشور ما سیستمی نیست
  • FR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    1 0
    اگر دادگاه های ما هم وظایفشان را بدرستی انجام دهند باید 30میلیون دلار دریافتی با سود آنرا باید از مهدی هاشمی بازپس گرفته و به بیت المال برگردانند آیا می شود روز این امید را داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس