کد خبر 921253
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
روحانی نمایه

رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، در صدر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، در صدر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی دقایقی قبل عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.

روحانی  با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهوری و علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، به منظور شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور، تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

دیدار دوجانبه روحانی و اردوغان، حضور در پنجمین جلسه شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رؤسای جمهوری دو کشور و بررسی راههای تقویت روزافزون همکاری ها و روابط تهران- آنکارا در بخش های مختلف و امضای اسناد مهمی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از مهمترین برنامه های سفر دو روزه دکتر روحانی به ترکیه می باشد.

ایده تشکیل شورای عالی روابط راهبردی دو کشور نتیجه اولین سفر دکتر روحانی به ترکیه در دولت یازدهم بود و بر اساس آن رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روابط ۳۰ میلیارد دلاری را هدف گذاری کردند.

رییس‌جمهوری کشورمان را در این سفر، واعظی رئیس دفتر، وزرای نفت، خارجه، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، نیرو، ‌راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از معاونین رئیس جمهور و روسای سازمان‌های اقتصادی و همچنین نمایندگانی از بخش‌های خصوصی کشورمان همراهی می‌کنند.

روحانی شامگاه پنج شنبه آنکارا را به  مقصد تهران ترک خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    3 0
    دعوت از روحانی سیلی به ترامپ هست
  • US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 2
    نه بابا. دعوت از روحانی برای امتیاز گیری است. حسن خان خیلی دست و دلباز است. امتیاز میده خرواری
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 11
    باید روحانی توضیح بده کارای تروریستی را
    • FR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
      7 0
      ببند اجنبی ! تروریست عردوغانه و بوزگوردهای مزدورش
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    الان خیلی خوشحالی یکی دعوتت کرده؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس