کد خبر 921243
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
تمرینات آماده سازی تیم ملی فوتبال

پس از اعتراضات اخیر بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان مبنی بر بی‌توجهی به این تیم، مقرر شد مراسم بدرقه ملی پوشان در جزیره کیش برگزار شود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران که برای برگزاری آخرین اردوی تدارکاتی قبل از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راهی قطر شد، در مراسم خداحافظی که در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، هیچکدام از مسئولان فوتبال و ورزش حضور نداشتند و این موضوع با اعتراض بازیکنان نسبت به وزارت ورزش و جوانان به چالش بزرگی در روز‌های اخیر تبدیل شد.

روز گذشته، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که پس از برگزاری اردوی قطر و ۳ بازی تدارکاتی مقابل تیم‌های فلسطین، لبنان و قطر، تیم ملی کشورمان به جای سفر به امارات به جزیره کیش می‌آید و مراسم بدرقه برای تیم ملی فوتبال برگزار خواهد شد.

در نگاه اول این اتفاق خوشایندی است چرا که فدراسیون فوتبال معتقد است این تیم باید با روحیه بالا راهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شود، اما واقعیت امر شاید به نوعی این مراسم بدرقه را توفیق اجباری کند.

مناسبات اخیر ۲ کشور قطر و امارات تحت شرایط سیاسی ۲ کشور ملتهب شده است و پرواز‌های مستقیم قطر به امارات و برعکس لغو شده و تیم ملی به همین دلیل در شرایط موجود نمی‌توانست مستقیم از دوحه به دبی برود و همیت اتفاق باعث شد که پای ترانسفر فرودگاه ثالث به میان بیاید و گزینه‌های پیش روی یکی مسقط عمان و دیگری جزیره کیش در ایران است که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت با یک تیر دو نشان بزند، اول اینکه مراسم بدرقه انجام شود و دوم اینکه تحریم امارات علیه قطر را دور بزند و به جای سفر به مسقط از کشور خودمان راهی امارات شود.

بیشتر بخوانید:

زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی فوتبال

این اتفاق هر چه که بود نشان می‌دهد مهدی تاج در اینگونه موارد بهترین راه را انتخاب کرده است و از باب اقتصادی و سیاسی اشراف کاملی به شرایط این روز‌های فوتبال و منطقه دارد.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات در حالی قرار است از ۱۵ دی در دوبی برگزار شود که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش پرتغالی در گروه D. با تیم‌های یمن، ویتنام و عراق همگروه است و کادرفنی و بازیکنان تلاش می‌کنند تا پس از ۴۳ سال (۱۹۶۸-۱۹۷۲-۱۹۷۶) بتوانند به قهرمانی در آسیا برسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس