کد خبر 921055
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
اسنک با طعم ذرت دامی/ نقش مسئول فنی کارخانجات غذایی

استفاده دو شرکت معتبر غذایی از ذرت دامی در تولید اسنک های پف شده(غلات حجیم)، باعث توقف خط تولید این دو شرکت و بررسی پرونده آنها شده است.

به گزارش مشرق، موضوع استفاده از ذرت دامی در تولید اسنک های پف شده، در دو کارخانه مشهور غذایی، باعث سر و صدای زیادی شده است. بطوریکه انتشار این خبر، منجر به بی اعتمادی مردم به محصولات غذایی تولید داخل می شود. 

وحید مفید مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از بازرسی فوق العاده تمامی واحدهایی که در تولید فرآورده‌های خود از ذرت استفاده می‌کنند خبر داد و گفت: در صورت اثبات هرگونه عدم انطباق با مفاد قانونی با متخلفان وفق مقررات برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال استفاده از ذرت دامی در فرآورده‌های غذایی، افزود: ظرف مدت حداکثر ۱۵ روز نسبت به بازرسی فوق العاده از تمامی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی تحت نظارت که از ذرت در تولید فراورده‌های خود استفاده می‌کنند، بازرسی خواهد شد.

مفید گفت: بر این مبنا گزارشی از وضعیت انطباق ذرت مصرفی توسط کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی با استانداردهای ملی ۱۰۶۹۰ و ۵۹۲۵ طی یک سال گذشته به همراه هرگونه مکاتبات و اقدامات قانونی صورت گرفته در این زمینه حداکثر تا ۱۵ دی‌ به این اداره کل ارسال خواهد شد و پس از بررسی، در صورت مشاهده هرگونه موارد عدم انطباق در واحدهای تولیدی و صنعتی به استناد مفاد قانونی و مطابق ضوابط مربوطه اقدامات قانونی انجام خواهد گرفت.

این در حالی است که کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو،  تخلف دو شرکت غذایی در استفاده از ذرت دامی را محرز دانست و گفت: مسئول فنی و مدیرعامل این شرکت ها متخلف شناخته شده و پرونده آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خط تولید این دو شرکت فعلا متوقف شده است، افزود: پرونده تخلف این شرکت در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر نیاز باشد، به مراجع قضائی ارسال می شود.

جهانپور در پاسخ به این سوال که مسئول فنی شرکت های غذایی مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، گفت: مسئول فنی بر اساس مدارکی که دارد تایید می شود، اما حقوق و دستمزد او را شرکت مربوطه پرداخت می کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، در پاسخ به این سوال که آیا مصرف این محصولات با طعم ذرت دامی می تواند به سلامت مصرف کنندگان آسیب بزند، افزود: چنین موضوعی مطرح نیست، اما شرکت های غذایی که تعهد داده اند از ذرت انسانی استفاده کنند، چرا چنین کاری کرده اند. 

وی در پاسخ به این سئوال که ادعای این شرکت ها برای استفاده از ذرت دامی چه بوده است، گفت: آنها مدعی شده اند که این ذرت ها را بوجاری کرده اند که قابل قبول نیست.

عرضه مواد خوراکی با طعم ذرت دامی، در سطح فروشگاه ها و سوپرمارکت ها، حالا با واکنش هایی از سوی مردم مواجه شده و اینکه با این شرایط چگونه می توانند به مواد خوراکی تولید داخل اعتماد کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    6 0
    خدا وکيلي سالهاست اين مصرف دارند ميخواهيد گران کنيد بهانه نداريد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    14 0
    ذرت دامی که چه بگم، ممکنه از فضولات دامی هم استفاده کنند؛ چون هزینه اش کمتر و درآمدش بیشتره! رسوخ مادی گرایی غرب و رخت بستن دین از جامعه نتیجه ای جز این ندارد!
  • نادر IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    11 0
    چرا اسم هاشون اعلام نمیشه که مردم نخرند؟ تکلیف محصولاتی که توی بازار هست چی میشه؟!!
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      4 0
      برادر بزرگوار از دکتر گرفته تا طبیب سنتی حداقل روی این یک موضع اتفاق نظر دارند چیپس و پفک نخورید سرطان زاست .
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    4 0
    باید اسم شرکتها را اعلام نماید مگر خودتان شریک باشید در این مسئله دیگر به چی میشود اطمینان کرد تکلیف میلیونها بچه چیست که با سلامتی ایشان بازی میکنید اگر سلامتی بچه ها تان را میخواهید مردم هیچ مارک و پفک را نخرید
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      4 0
      دقیقا اگر با انها تعارف وبده و بستان ندارند باید اسامیشان اعلام بشه اینها بدتر از داعش با جان مردم بازی می کنند
  • پسر IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    2 0
    مملکت خر تو خری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس