کد خبر 921050
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
لاریجانی: قاچاق زخم مزمن کشور است

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه قاچاق زخم مزمن کشور است، گفت: باید برای گسترش شفافیت در حوزه فعالیت‌های حمل و نقل، استفاده از تکنولوژی IT و خدمات اینترنتی گسترش یابد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک روز و هفته حمل و نقل به رانندگان،گفت: از دست‌اندرکاران وزارت راه به دلیل برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم. من نیز مایل بودم شما، کانون‌ها و تشکل‌هایی که برای شما عزیزان وجود دارد را از نزدیک ببینم. امروز دردمندانه مطالب خود را مطرح کردید؛ همانطور که شما دوستان گفتند در ماه‌های گذشته بارها تشکل‌های شما در مجلس حاضر شدند و مسائل را مطرح کردند.
بیشتر بخوانید:

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس و کمیسیون‌های مختلف نیز پیگیر مسائل شما بودند، من نیز سفارش کرده بودم مشکلات شما را پیگیری کنند. مشکلات شما متعدد است و باید حل شود.

بخشی از توسعه کشور به عهده سیستم حمل و نقل کشور است

وی بیان کرد: بخشی از توسعه کشور به عهده سیستم حمل‌ونقل کشور است، یکی از شاخص‌های کشورهای توسعه یافته نیز نظام حمل و نقل است باید دید که از چه کیفیتی برخوردار است و چه نظام انضباطی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه در کشور بخش مهمی از توسعه بر عهده شماست، اظهار داشت: کمتر بنگاه اقتصادی داریم که کار حمل و نقل را نداشته باشد، از کارگاه‌های کوچک تا بنگاه‌های بزرگ با حمل و نقل سر و کار دارند. جایگاه شما کلیدی است.کار شما به قدری موثر است که اگر خللی به وجود آید برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: تعداد رانندگان و اتومبیل‌هایی که به کار شما مربوط است چه کامیون و چه اتوبوس نشان‌دهنده حجم کار در این زمینه در کشور است به همین دلیل جایگاه شما بسیار مهم است و باید به نیازهایتان توجه شود.

لاریجانی عنوان کرد: پیشنهادی که شما در خصوص تشکل‌ها دادید معقول است، من از آقای اسلامی، وزیر محترم راه و آقای حسن‌نیا که متصدی امور هستند می‌خواهم در تصمیم‌گیری‌ها حتما با تشکل‌ها مشورت کنند و از ظرفیت تخصصی آنها و مشکلاتی که لمس کرده‌اند استفاده کنند؛ اگرچه در کشور ما عادت نبود اما به مرور بهتر شد؛ وقتی دستگاه‌های اجرایی می‌خواهند تصمیمی بگیرند، دستورالعملی بدهند و بخشنامه‌ای صادر کنند از کارمندان خود برای آماده کردن متن‌ها استفاده می‌کردند اما از تشکل‌ها استفاده نمی‌کنند که این اقدام برای کشور خسارت در پی داشت.

وزیر راه و شهرسازی از تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند

رئیس مجلس اضافه کرد: این مسئله در مجلس هم بود، زمانی که ما در کمیسیون‌ها و صحن مجلس می‌خواستیم برای اصناف تصمیم بگیریم نماینده دولت نظر می‌داد اما خود نماینده اصناف یا تشکل نظر نمی‌داد تا تصمیم‌گیری شود که این اشکال در آیین‌نامه رفع شد.

وی یادآور شد: زمانی که بحثی مربوط به صنفی در مجلس بررسی می‌شود در کنار نماینده دولت، نماینده صنف نیز دعوت شده و هر دو صحبت می‌کنند، حتی در صحن مجلس نیز نظرات نماینده صنف مربوطه مانند اتاق بازرگانی و ... نیز ارائه می‌شود. نمایندگان حرف‌های آنها را می‌شنوند و سپس تصمیم می‌گیرند، ما از این اقدام ضرر نکردیم، اگرچه ممکن است تفاوت نظر میان دولت و نماینده اصناف وجود داشته باشد اما زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند تصمیم درست‌تری گرفته می‌شود، حتی توصیه می‌کنم آقای اسلامی که همین روحیه را دارند نیز از تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند، آنها نیز شرایط کشور را درک می‌کنند، همه در یک کشور بزرگ شدیم.

لاریجانی تأکید کرد: در شرایط سخت هم شما حضور داشتید و توقع درستی است، پس من توصیه می‌کنم این کار را دنبال کنید تا مشکلات عزیزان در خود بخش‌ها دیده شده و حل شود.

حدود 600 هزار نفر راننده در کشور وجود دارد

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه حدود 600 هزار نفر راننده در کشور وجود دارد، ادامه داد: 400 هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور وجود دارد، که خوب است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای حدود 250 میلیون مسافر را جابه جا می‌کند که هیچ بخش دیگری این سهم را ندارد، عنوان کرد: شما امکان رفع مسائل کشور را به خوبی دارید و این ظرفیت است که در کنار آن چالش‌هایی نیز وجود دارد  البته این چالش‌های به وجود آمده موقتی هستند و باید به سرعت به آنها رسیدگی شود.  

لاریجانی با اشاره به چالشهای صنعت حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: عدم تناسبی که بین عرضه و تقاضا در حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد ممکن است راننده‌ها را در شرایط تحریم نگران کند که ورود کالا در بنادر کم و مشکلات ما افزون شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از جهتی درست است و این موضوع را رد نمی‌کنم، آمریکا علیه ایران تحریم‌هایی انجام داده و به طور طبیعی و رسمی ورود کالاها کم می‌شود اما آیا این موضوع در حمل و نقل اثرگذار است؛ من فکر می‌کنم تصویر ساده‌ای وجود دارد، مسلما چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، دل شما را خالی نکنند.

زمانی که تحریم شروع می‌شود رویکرد کشور به سمت تولید داخلی می‌رود

وی اظهار داشت: زمانی که تحریم شروع می‌شود رویکرد کشور به سمت تولید داخلی می‌رود چون چاره‌ای غیر از این ندارد البته از گذشته باید این اقدام انجام می‌شد، اقتصاد مقاومتی که رهبری معظم بارها اعلام کردند و سیاست‌های آن را ابلاغ کردند برای آن بود که رویکرد تولید داخل گسترش پیدا کند،  اگرچه تا حدی این موضوع محقق شد ولی به جدیت نشد اما در حال حاضر مجبور هستند.

لاریجانی اضافه کرد: در حال حاضر مجبور هستند تولید داخل را افزایش دهند، اگرچه باعث عدم تعادل در قیمت‌هاست اما باعث می‌شود به تولید داخل بیشتر توجه شود. با افزایش تولید داخلی نیاز به ناوگان حمل و نقل افزایش پیدا می‌کند که مربوط به شماست. وقتی بنگاه اقتصادی کار می‌کند در ابتدا باید شما نیازش را تأمین کنید بنابراین این موضوع یک وجه آن است.

رئیس مجلس ادامه داد: در شرایط تحریم راه‌های دیگری نیز برای استفاده از حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد، با همسایگان مراودات زیادی داریم که این موضوع به گسترش حمل و نقل جاده‌ای کمک می‌کند اما در این موضوع وزارت راه باید به فراهم آوردن راه‌های مواصلاتی توجه بیشتری کند تا رانندگان راحت‌تر کار کنند، در این شرایط امکان وسیع‌تری پیدا می‌کنیم.

آب معضل اساسی در کشور است

وی تأکید کرد: من معتقدم این که گاهی در برخی رسانه‌ها مباحثی گفته می‌شود با شرایط جور درنمی‌آید و نباید روحیه شما را تخریب کنند. شرایط در زمانی که عادی شود که می‌شود وضع کاملا متفاوت خواهد شد، حال در نوع سرمایه‌گذاری در کشور و غیره.

لاریجانی بیان کرد: حرکت جهشی که در ساختمان‌سازی که در حال حاضر دنبال می‌شود و در قانون برنامه هم آمده که باعث تغییر بافت فرسوده می شود  به خارج مربوط نیست و به داخل مربوط است، باید به آن اهتمام شود. در حال حاضر آقای اسلامی گفتند طرح‌هایی دارند که در حال پیگیری است که برای کشور اشتغال و برای شما رونق ایجاد می‌کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه سواحل مکران که در قانون برنامه به عنوان راهبرد مطرح شده موضوع مهمی است، عنوان کرد: در کشور ما آب معضل اساسی است و استان‌های مختلف درگیر آن هستند اما ما ساحل‌های بسیار وسیع داریم  که امکانات مختلفی مانند آب، گاز، امکانات زیربنایی نسبتا مفید، زمینه برای سرمایه‌گذاری و زمینه برای سکنا دارد. چاره‌ای نداریم که در آینده از نظر سکنا به این سمت برویم.

وی با بیان اینکه شما در افق 50 ساله که نگاه کنید به دلیل مسئله آب، جابه‌جایی سکونت ایجاد  می‌شود، اذعان کرد: برای این موضوع باید وزارتخانه نفت، صنعت و راه فکری کنند ما نیز پیگیری قضیه هستیم چرا که از موضوعات مهم کشور است. این موضوع تعداد زیادی شغل در کشور تولید می‌کند که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد اما می‌توان از سرمایه‌گذاری داخلی نیز استفاده کرد.

نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: وقتی پروژه‌ای خوب تقویت شود می‌توان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز استفاده کرد، همچنین سرمایه‌گذاری‌های داخلی نیز به کار گرفته می‌شود.

رئیس مجلس  افزود: اینکه القاء شود چون کشور تحریم است همه کارها قفل می‌شود، درست نیست، یکی از آقایان مطلبی گفت مبنی بر اینکه مقدار زیادی از مسائل داخلی است، درست است. تأکید می‌کنم این امور بن‌بست نیست، آنها می‌خواهند مسائل را به گونه‌ای جلوه دهند که به بن‌بست رسیده، ایران کشور کوچکی نیست و نیروی انسانی مناسب، خبره و جان بر کف، امکان و ثروت بسیاری دارد، اگر اینها به هم وصل شوند آن طور که آنها می‌گویند نیست.

وی با بیان اینکه گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که روحیه‌ها را خراب کند، یادآور شد: وزیر خارجه پیشین آمریکا که رئیس جمهور عجیب و غریب این کشور او را برکنار کرد، معتقد است که رئیس جمهور آمریکا طوری درشت حرف می‌زند که طرف مقابل جا بخورد، ما در موضوع کره شمالی نیز بنایی بر جنگ نداشتیم اما به گونه‌ای حرف زدیم که مسئولان منطقه تصور کردند ما می‌خواهیم بجنگیم به همین دلیل آنها کوتاه آمدند.

ایرانیان با حوصله هستند و می‌دانند چگونه عمل کنند

لاریجانی با بیان اینکه براساس تئوری مرد دیوانه در سیاست به گونه ای فرمان رها می شود که دیگران دچار هراس شوند، بیان کرد: در مورد ایران این طور نیست، ایرانیان با حوصله هستند و می‌دانند چگونه عمل کنند، حال چه مسائل منطقه باشد، چه بین‌المللی. ما ظرفیت‌های زیادی در ایران داریم که می‌توان فعال کرد که مربوط به کار شماست، نگرانی نداشته باشید مشکل شما رفع می‌شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه افق کار شما حتی در دوران تحریم نیز به ضرر شما نیست، خاطر نشان کرد: شرایط تولید داخلی به گونه‌ای افزایش پیدا می‌کند که کار برای شما تولید می‌شود، اگرچه عدم توازن است اما اگر طرح‌های مسکن راه بیفتد و کارهای تولیدی کشور فعال‌تر شود که حتما ما در این زمینه‌ها پیگیری می‌کنیم و در بودجه 98 توجه خاص خواهیم کرد شرایط برای شما تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: رهبری معظم اخیرا به مسئولان کشور دستور دادند قانون بودجه مورد تجدیدنظر قرار گیرد و توجه به اشتغال و سرمایه‌گذاری مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس  خاطر نشان کرد: امروز هم جلسه‌ای برای همین موضوع داشتیم که می‌تواند رونقی در کارها منجمله کار شما به وجود آورد که باید عملیاتی شود، افق‌های آینده اینگونه نیست و جای نگرانی ندارد.

حمل و نقل ریلی و جاده‌ای مکمل هم هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی می‌گویند ایران به سمت مسیرهای ریلی حرکت می‌کند، بنابراین وقتی اتکای کار بر مسیر ریلی شود حمل و نقل جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند، این حرف دقیق نیست. حمل و نقل ریلی و جاده‌ای مکمل هم هستند، اینگونه نیست یکی توسعه پیدا کند و دیگری به خواب رود.

وی ادامه داد: وقتی زنجیره حمل و نقل ریلی از شمال به جنوب، از شرق به غرب کامل شود حجم زیادی بار ترانزیتی پیدا می‌کند، این حجم بار ترانزیتی مقدار زیادی است و همه آن با ریل انجام نمی‌شود و به شما نیز نیاز است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه برخی از مسائلی که مطرح می‌شود خام است و اگر تجزیه و تحلیل شود و با توجه به تجربیات دنیا مورد توجه قرار گیرد اشتباه آن مشخص می‌شود، یادآور شد: اینها می‌توانند دست به دست هم دهد و باعث توسعه شود.

رئیس مجلس با اشاره به لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌های حمل و نقل بیان کرد: چندی پیش گزارش‌هایی در مورد مسائلی که شما نیز مطرح کردید به من داده شد، در یکی از گزارش‌ها ادعا شده بود برخی کامیون‌داران که به بنادر می‌روند 7 یا 8 روز و گاهی بیشتر برای بار معطل می‌شوند اما برخی دیگر همان روز اول بار خود را دریافت می‌کنند، این کار دغل‌بازی و فساد است و شفاف‌سازی نیست البته من همان جا گفتم این موضوع را دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات پیگیری کنند، این امور روحیه رانندگان را خرد کرده و آنها را دلسرد می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که یک نفر یک روزه بار می‌برد و برخی دیگر باید 7 یا 8 روز معطل بماند، روحیه‌اش خراب می‌شود و دلسرد می‌شود نباید اینگونه باشد، از آقای اسلامی خواهش می‌کنم اقدامات لازم را درباره این موضوع انجام دهد. همچنین آقای حسن‌نیا بازرسی بگذارد، نگذارند در ذهن رانندگان این مسائل ایجاد شود. این موضوعات باید خاتمه پیدا کند، به من گفتند چه کسی و کجا این کار را انجام می‌دهد، اگر آقای حسن‌نیا می‌داند پیگیری کند و برخورد کند، اگر نمی‌داند ما گزارش دهیم تا برخورد کنند، این نوعی خیانت در این شرایط سخت است.

تأمین اجتماعی رانندگان جدیدالورود در قانون بودجه آورده شود

لاریجانی با بیان اینکه این موضوعات با شفاف‌سازی برطرف می‌شود، اظهار کرد: یکی از کارهایی که می‌تواند به شفاف سازی کمک کند استفاده از تکنولوژی IT‌ و خدمات اینترنتی است. اگر خدمات اینترنتی درست استفاده شود همه می‌دانند بار کجاست، شرایط چگونه است و چه کسی از بار استفاده می‌کند در نتیجه انضباط ایجاد می‌شود. این اقدام به نفع رانندگان و افرادی که بارشان حمل می‌شود است. کشور لاجرم به این سمت حرکت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شرکت‌های کامیون‌دار نباید نگران شوند، با این رویکرد فعالیت آنها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد چرا که آنها نیز به این تکنولوژی مسلط می‌شوند. این اقدام انضباط عادلانه به وجود می‌آورد.

وی عنوان کرد: با این رویکرد هیچ خودرویی بدون برگ نوبت به بندر یا انبار وارد نمی‌شود. اگر این مهم محقق شود همه با یک روش کار می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بیشترین مراجعین حمل و نقل جاده‌ای در بندرعباس و بوشهر است، اذعان  کرد: باید پایانه‌های مناسبی در آنجا وجود داشته باشد. در بندرعباس دو پایانه وجود دارد که با یکدیگر 70 کیلومتر فاصله دارند. رانندگان باید گاهی به این سر بزنند و گاهی به دیگری، امکانات جدیدی که از نظر زیرساخت‌ها در این پایانه‌ها ایجاد شده کافی نیست. باید خود را جای راننده بگذاریم، راننده‌ای که با مشقت راهی طولانی می‌آید به امکانات رفاهی نیاز دارد تا با آسایش کار کند و به اعصابش مسلط باشد، تصادف نکند و در جاده با آرامش بیشتری کار کند.

رئیس مجلس  تأکید کرد: این امکانات و نکاتی است که از وزیر محترم و معاون وی می‌خواهم با اولویت مسائل را رفع کند. ما باید بپذیریم خیل عظیم رانندگان کشور نقش مهمی در توسعه بر عهده دارند، آنها فرزندان همین سرزمین هستند و بسیاری از آنها در انقلاب رشد کرده‌اند و در جنگ به داد کشور رسیده‌اند.

وی یادآور شد: به خاطر دارم در جنگ در عملیاتی ناچار بودیم لشکر را از جنوب به غرب کشور منتقل کنیم، بیشترین زحمت را ترابری مردم می ‌کشید نه ترابری مربوط به نیروهای مسلح. این ترابری مردم بود که خدمات لجستیکی را به لشکرها ارائه می‌داد و در این راه گاهی زیر بمباران قرار می‌گرفت و گاهی شهید می‌داد، ما به خاطر داریم و فراموش نمی‌کنیم که رانندگان قشر زحمتکش کشور هستند و باید ارزش آنها را بدانیم، زمانی که دردمندانه مطلبی بیان می‌کنند نباید به کسی بر بخورد، آنها فرزندان خودمان هستند و مشکلاتشان باید حل شود.

سن متوسط ناوگان کشور بالا است

لاریجانی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل تأکید کرد: سن متوسط ناوگان کشور بالا است و باید این موضوع را علاج کرد. دولت با شرایطی به دنبال تغییر این وضعیت است که برخی به آن نقدهایی دارند، باید وزارت راه نقدها را بررسی کرده و اشکالات را رفع کند و اگر نیاز است در قانون بودجه آورده شود یا پیشنهاد دهید.

رئیس مجلس  خطاب به وزیر راه گفت: اگرچه ممکن است غرب برای قطعات یدکی ماشین به ما سخت‌گیری کند که کرده چرا  که آمریکایی‌ها در ابتدا بخش خودرویی کشور را تحریم کردند اما توجه به این نکته نیز مهم است، عالم اقتصاد راه‌های زیادی دارد، اینگونه نیست که آنها دستوری صادر کنند و همه به آن گوش دهند. امکان تهیه وسایل مورد نیاز رانندگان وجود دارد. ما شرایط سختی را تجربه کردیم و حتما مسائل مربوط به لاستیک و قطعات یدکی از طرق مختلف برای رانندگان تهیه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وزیر راه و صنعت باید برای رفع مشکل رانندگان با استفاده از مشورت تشکل‌ها طرحی تهیه کند و اگر می‌خواهند سریع به نتیجه برسند از شورای هماهنگی سران قوا استفاده کنند. ما امکان ‌آن را فراهم  می‌کنیم مانند بخش‌های دیگری که انجام دادیم. یا در قانون بودجه بیاورند که در چند روز آینده به مجلس ارائه می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه تأمین اجتماعی رانندگان جدیدالورود در قانون بودجه آورده شود، خطاب به وزیر راه عنوان کرد: اگر شما تلاش کنید روز یکشنبه یا چهارشنبه این موضوع در هیئت وزیران بحث شود و در بودجه آورده شود چرا که بار مالی دارد و باید دولت لایحه دهد، در این صورت مجلس نیز حتما حمایت می‌کند. می‌دانید این بخشی از آسایش روانی رانندگان است.

رئیس مجلس درباره خواسته رانندگان مبنی بر اینکه رانندگی به عنوان شغل زیان‌آور در نظر گرفته شود، گفت: ما در گذشته در قانون برنامه بندی آوردیم مبنی بر اینکه کار رانندگی سخت و زیان آور است اما ایراد گرفته شد و به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده شد که ظاهرا در آنجا تغییر کرد اما قابل تجدید است. مسائلی است که آقای وزیر باید پیگیری کند یا در قانون بودجه یا به صورت قانونی مستقل آورده شود، مجلس به رانندگان توجه ویژه دارد.

وی بیان کرد: رانندگان مشکلاتی دارند و من می‌دانم که وزارت راه به دنبال حل مشکلات آنها است. رانندگان نیز برای حل مشکلات خود باید از طریق تشکل‌ها پیشنهاد دهند، روحیه خود را خراب نکنید، همه در یک کشتی هستیم، ما شما را عزیز خود می‌دانیم. تیم جدید وزارت راه نیز به دنبال حل مشکلات رانندگان است، باید از این فرصت استفاده شود، با موضوعاتی مانند اینکه در چند جلسه مشکلات مطرح شد اما اتفاقی نیفتاد دلسرد نشوید. مشکلات حل می‌شود.

لاریجانی خطاب به رانندگان تأکید کرد: برای حل مشکلات نباید از روش‌های دیگر استفاده شود، شما یک کاری شروع می‌کنید، عده‌ای دیگر از آن سوء استفاده می‌کنند که به ضرر کشور است، وقتی مسئولان و دولت گوش شنوا دارند شما می‌توانید به مجلس آمده یا با وزارت راه صحبت کنید. از روش‌هایی استفاده نکنید که دیگران سوء استفاده کنند.

قاچاق در هر حوزه‌ای مانند بنزین و گازوئیل خسارت‌های بسیاری به کشور می‌زند

رئیس مجلس قاچاق را زخم مزمن کشور دانست و عنوان کرد: قاچاق در هر حوزه‌ای مانند بنزین، گازوئیل و ... خسارت‌های بسیاری به کشور می‌زند. قاچاق نباید وجهه شما را خراب کند، قبول دارم کامیون شما را می‌گیرند، مصادره می‌کنند که به شما ضربه می‌خورد ولی اگر شما یک شرط را رعایت کنید آن را هم درست می‌کنیم. اگر تشکل‌ها فعال شوند و از قاچاق جلوگیری کنند ما جلوی سایر مسائل را می‌گیریم. نگذارید به حیثیت شما لطمه بخورد.

وی ادامه داد: من تردید ندارم قاطبه شما سالم هستید و زندگی سالمی دارید ولی یک عده خلاف می‌کنند که سیستم ناچار است با آنها برخورد کند، شما از ما خواهش‌هایی داشتید که روی چشم گذاشته و پیگیری می‌کنیم، ما هم از شما یک خواهش داریم، ما به تشکل‌های شما اطمینان داریم بنابراین خود نظارت کنید و از قاچاق جلوگیری کنید چرا که این اقدام خدمت بزرگی به کشور است، اگر شما این کار را بکنید هر امکانی بخواهید ما از شما پشتیبانی کرده و تقدیر می‌کنیم.

رئیس قوه مقننه افزود: این توصیه من به ویژه در این شرایط سخت خیرخواهانه است، شما می‌گویید ما به تشکل‌های شما اعتماد کنیم تا نظرات خود را مشوقانه بازگو کنید، من به آقای وزیر گفتم این کارها را دنبال کند قول می‌دهم اگر شما این کار را شروع کنید اشکالاتی که وجود دارد مانند مصادره درست می‌شود، ما نمی‌گذاریم برای شما مشکلی ایجاد شود. برای ما هم سخت است چرا که زمانی اتومبیلی گرفته می‌شود خانواده‌ای که از این طریق نان خود را به دست می‌آورده به سختی می‌افتد اما زمانی که نیروی انتظامی میگوید محموله قاچاقی از این خودرو پیدا شده نمی‌توان از نظر قضایی برخورد نکرد. اگر خودتان نظارت کنید ضوابط را تغییر می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 0
    خودشون مي دونند و جلوش رو نميگيرند
  • د IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    12 0
    زخم مزمن؟اختلاس پس چیه اونوقت!
  • پسر IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    عجب من نمیدونستم فکر کردم خوردنیه میخواین گرون کنین قاچاق از مبادی ورودی رسمی شکل میگیره اون وقت الان شد زخم مزمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس