کد خبر 920619
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
خودرو نمایه

در حالی تعداد خودروهای توقیف شده که با ثبت سفارش فاقد اعتبار وارد گمرک شده، ۱۵۵ دستگاه عنوان شده، اخیرا بحث عدم ارتباط هک سایت ثبت سفارش و تخلفات روی داده مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، چندی قبل معاون اول رئیس جمهور در پی نوشت نامه ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون مدار مطرح کرد.

گرچه پیرو مذاکرۀ حضوری در حاشیۀ جلسۀ سوم آذرماه سالجاری در ارتباط با تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور، با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور و ضرورت اجرای مفاد صورتجلسۀ مورخ ۱۹ آبانماه امسال دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که به تأیید مسئولین و مقامات ارشد دستگاه های اجرائی و قضائی ذیربط نیز رسیده به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ابلاغ گردیده است اما مفاد بند ۳ صورتجلسۀ شورای عالی هماهنگی سران محترم سه قوه، اجرای این مصوبه را توأم با رسیدگی به تخلفات و جرائم مربوطه مقرر داشته است.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

دولت حرف خودش را می‌زند؛ قیمت‌ها راه خودشان را می‌روند!

کسانی که در حوزه‌های مختلف مطالبی می‌گویند اگر مدرکی نیاورند تحت تعقیب قرار می‌گیرند

به نظر میرسد منظور از این مورد، پروندۀ ثبت سفارشهای جعلی (فاقد اعتبار) باشد که برای نخستین بار، جزئیات این پرونده از سوی خبرگزاری ما منتشر شد. در این پرونده علیه ۶۴۸۱ خودرو که ثبت سفارش فاقد اصالت دریافت کرده اند اعلام جرم قاچاق انجام شده است. گفتنی است، حدود ۱۹۰۰ دستگاه بعد از اظهار از گمرک ترخیص شده و ظاهرا در اختیار خریداران قرار گرفته است.



خبرها حاکیست، در همین راستا چندی قبل، نشستی با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانهای مرتبط با بحث خودرو تشکیل و مقرر میگردد وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران به منظور تعیین تکلیف خودروهای ثبت سفارش شدۀ جعلی (اعم از توقیف شده و یا ترخیص شده) ضمن ارائه آمار مربوطه پیشنهادات لازم را ارائه نمایند.

ماجرای توقیف ۱۵۵ دستگاه خودرو؟



گفتنی است،  براساس آمار ارائه شده از سوی گمرک تعداد خودروهای سواری توقیفی ۱۵۵ دستگاه اعلام شد. این در حالی است که مطابق بررسی های صورت گرفته توسط خبرنگار ما در خصوص پروندۀ ثبت سفارش های جعلی، تعداد خودروهای توقیف شده در گمرکات   بیش از ۱۰۰۰ دستگاه براورد می گردد.


علی الظاهر، باز بودن سایت ثبت سفارش تا تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۵،  همچنین  عدم هک سایت ثبت سفارش مورد پذیرش  قرار گرفته و البته بحث سوء استفاده از آی پی ها نیز همچنان در حال پیگیری می باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای نعمتزاده و شریعتمداری و داناد و نورچشمیها و آقازاده ها که محاکمه نمیشن باید دنبال سرایدار برای اعدام گشت مثل همه موارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس