یحیی سریع

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه‌شب گفت که ائتلاف سعودی ظرف ۴۸ ساعت گذشته و در آستانه آغاز اجرای آتش‌بس در الحدیده بر اساس توافق سوئد، ۷۹ حمله هوایی در یمن انجام داده است.

به گزارش مشرق، حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن در آستانه اجرای آتش‌بس در الحدیده طبق توافق به دست آمده در سوئد، شدت بیشتری پیدا کرده است.

«یحیی سریع» فرمانده نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی ظرف ۴۸ ساعت گذشته حدود ۷۹ بار به مناطق مختلف یمن حمله هوایی کرد و شبه‌نظامیان آن بیش از ۱۰ بار سعی داشتند با انجام حملات توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف الحدیده نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید:

حملات ائتلاف غربی-عربی-صهیونیستی به استان الحدیده پس از توافق استکهلم + نقشه میدانی

یحیی سریع درباره جزئیات تجاوزات هوایی ائتلاف افزود: جنگنده‌های ائتلاف سعودی دو بار به منطقه «قانیه» در البیضاء، هشت بار به جازان، چهار بار به حجه، ۱۱ بار به نجران، ۹ بار به البقع، ۱۴ بار به الجوف و هشت بار به الحدیده، دو بار به ضوران آنس، هفت بار به رازح، یک بار به شدا، چهار بار به کتاف استان صعده و یک بار هم به صراوح استان مارب حمله کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که یگان موشکی ائتلاف متجاوز سعودی طی دو روز گذشته بیش از ۱۵ فروند موشک «کاتیوشا» از جنوب منطقه «کمران» به سمت شمال «الزعفران» و روستای محل بیت الشیخ در منطقه کیلومتر ۱۶ استان الحدیده شلیک کرد.

وی تصریح کرد، یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی-اماراتی نیز بیش از ۸۵ گلوله خمپاره به مناطق مسکونی استان الحدیده از جمله منطقه ۷ جولای، حیس و الزعفران شلیک کرد.

 حملات ائتلاف سعودی در اوج مذاکرات صلح یمن در سوئد هم متوقف نشده بود و شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه‌های مختلف تلاش می‌کردند با پیشروی و تحقق پیروزی‌هایی هرچند اندک، به نوعی روند مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهند که البته موفق نشده بودند و این حملات با پایان این مذاکرات نه تنها متوقف نشده، بلکه افزایش هم داشته است.

گفت‌وگوهای دو هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت ریاض (دولت مستعفی یمن مقیم عربستان)، پس از دو سال توقف، سرانجام بار دیگر ششم دسامبر جاری در استکهلم سوئد برگزار شد و طرفین به توافقاتی از جمله برقراری آتش‌بس در الحدیده دست یافتند.

منابع خبری می‌گویند که آتش‌بس میان طرف‌های درگیر جنگ در یمن از بامداد سه‌شنبه (فردا) در بندر الحدیده وارد مرحله اجرا می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    1 0
    دیوانه های آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس