photo_2018-12-17_09-47-37.jpg

نیروهای ارتش ترکیه و حدود ۱۵ هزار تن از عناصر تروریستی آماده حمله علیه شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه هستند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی آماده حمله به مواضع تحت تصرف شبه نظامیان کُرد مورد حمایت دولت امریکا در حدفاصل شمال شرق استان حلب و شمال شرق استان حسکه هستند.

 به گفته منابع میدانی، عملیات گسترده نیروهای ارتش ترکیه برای اشغال مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد از حومه غربی شهر کوبانی در شمال شرق استان حلب تا منطقه «مالکیه» در شمال شرق استان حسکه امتداد دارد.

بیشتر بخوانید:

ماجراجویی جدید آنکارا علیه دمشق به بهانه مبارزه با شبه نظامیان کُرد + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در مرزهای جنوبی (ترکیه) مستقر شده اند و در انتظار دستور فرمان آغاز عملیات علیه نیروهای شبه نظامی کُرد هستند.
 

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها اشاره کرد و افزود: عملیات مشترک آنکارا و گروه های تروریستی در مساحتی حدود ۵۵۰ کیلومتر در طول و ۴۰ کیلومتر در عمق علیه شبه نظامیان کُرد صورت می گیرد.

این منبع میدانی از پرواز مداوم پهپادها و جنگنده های ارتش ترکیه در مناطق مرزی مشترک با سوریه خبر داد و گفت: فرماندهان ارتش ترکیه در آستانه شروع عملیات درصدد هستند تا تمام مناطق مرزی را با این پروازها بررسی کنند.

وی با بیان این که نیروهای ارتش ترکیه نقش پشتیبانی را در این عملیات ایفا می کنند و تروریست ها در خط مقدم نبرد هستند، تصریح کرد: حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن از عناصر تروریستی در عملیات علیه نیروهای شبه نظامی کُرد شرکت می کنند.
 


این منبع میدانی با توضیح این مطلب که گروه تروریستی موسوم به «جیش الوطنی» در این عملیات حضور دارد، افزود: جیش الوطنی، ائتلافی از تروریست ها را در شمال سوریه تجمیع کرده است.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی «جیش الوطنی» که به شدت توسط آنکارا حمایت می شود، پیشتر در عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در منطقه عفرین در شمال غرب استان حلب نقش ویژه ای ایفا کرد.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، محور اصلی عملیات نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها علیه شبه نظامیان کُرد در مرحله نخست، مناطق «رآس العین و تل ابیض» در شمال استان حسکه و شمال استان رقه خواهد بود.
 


به گفته منابع میدانی، به با صدا درآمدن شمارش معکوس برای شروع عملیات، شبه نظامیان کُرد اقدام به حفر دهها تونل و خندق در محله «العبره» در شهر مرزی «رآس العین» در شمال استان حسکه کردند تا بتوانند در برابر نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها مقاومت کنند.

عملیات نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی در شمال و شمال شرق در حالی در آستانه آغاز شدن است که دولت آمریکا به آنکارا هشدار داده که از انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد پرهیز کند.

به گزارش مشرق، هنوز مشخص نیست که آمریکایی چقدر مصمم هستند تا از نیروهای شبه نظامی کُرد به صورت مستقیم دفاع کنند و در روزهای آینده این مسئله روشن می شود که آیا آنان در پشت صحنه با دولت ترکیه توافق کرده اند یا خیر؛ اما برخی خبرها حاکیست آنان از برخی پایگاه های خود در شمال و شمال شرق سوریه عقب نشینی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    مشرق کدوم بهانه الان بیش ۶۰۰ کیلومتر مرز ترکیه توسط تروریست های پ ک ک محاصره شده انتظار داری بشینه نگاه کنه
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 51
    ای جانم جنگ شروع شد!!من طرف هیچ کسی نیستم فقط دوست دارم کشور ها باهم بجنگن ما هم اینجا یه خورده بخندیم خخخخخخخخ
    • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      27 3
      تو مریضی.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    فتنه بزرگ کوبانی هستش.اگه ترکیه کوبانی رو بگیره هِیمنه ی پ ک ک فرو میریزه بعد از اونم باید قامشلی رو بگیره این دوتا شهر رو بگیره دیگه میشه گفت ypg بای بای
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 3
    مرگ بر قطب جنوب.
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      7 2
      خفه شو مزدور به ما جنوبی ها چیکار داری؟ مرگ بر قطب شمال.مثلا من جنوبی هستم خخخخ
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    کردهای دموکرات سوریه خودشون تروریست تر از هر تروریستی هستند خوشحالم ازینکه شمال سوریه داره از لوث وجودشون پاک میشه و دارند کم کم به گستره جغرافیایی قبل از جنگ باز گردانده میشوند همانند اقلیم که مجبور شد کرکوک رو که اشغال کرده بود باز پس بده
  • محمـّ؁د IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    29 13
    ۱- آمریکا منطقه رو تو یه روندی که طبیعی به نظر بیاد تحویل ترکیه می ده و خرج و بار اضافی هم از روی دوشش برداشته می شه. در عین حال ترکیه چون متحد آمریکا و عضو ناتو هست کار سوریه، ایران و روسیه برای پس گرفتن مواضع اشغال شده سخت تر و بدتر می شه چون حمله به ترکیه به اصطلاح بند حمایتی ناتو رو فعال می کنه ٢- سوریه، ایران و روسیه امروز با کردها و آمریکا طرف هستن، فردا پس فردا با ترکیه، آمریکا و کل ناتو باید طرف بشن که طبیعتا کار رو سخت تر می کنه
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      10 7
      ایران و روسیه قرار نیست حمله کنند خود دولت سوریه و البته نیروهای شبه نظامی مثل فاطمیون و حزب‌الله و غیره و در اصل سوریه از خاکش در مقابل تجاوز ترکیه دفاع مشروع میکند و در این موارد ناتو قانونأ نمی‌تواند دخالت کند ،
  • DE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    با آرزوی نابودی غده سرطانی ۵۰۰ ساله عثمانی و بازگشت ارامنه و یونانیان به سرزمینشان
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      اولا پانصد ساله نیست هزار ساله است . چون ترکان سلجوقی از هزار سال پیش در ترکیه ساکن شدند . دوما تمام ساکنین قبلی روم شرقی ، (نه یونان و ارمنستان ) بعد از ورود سلجوقیان یا ترک و مسلمان شدند یا کشته شدند بنابراین کسی از ترکیه فرار نکرده که دوباره برگردد . یعنی خوشگل من ساکنین فعلی ترکیه امروزی همان ساکنان قبلی هستند که با تورکهای سلجوقی آمیخته شده و ملت جدید ترکیه که خار چشم شما ها شده را ایجاد نموده اند . سوما از این تغییرات جمعیتی در کل دنیا نمونه زیاد داریم پس شما دوست عزیر میتونی بشینی مثل پیر زنها دعا کنی که روزی آمریکا و کانادا و شیلی و برزیل به سرخپوستها برگردد ، استرالیا به بومی ها برگردد . هندوستان به دراویدی ها ، ایران به سامی ها و عیلامی و کاسی ها برگردد . روسیه به تاتارها و .......... موفق باشی عزیز
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      1 11
      نمونه های نزدیک:1- شهر بورس به طور کامل محاصره شده و اجازه ورود هیچگونه مواد غذایی داده نشد،بعد از چند ماه مردمی زنده نمانده بودند که با متجاوزین که داخل شهر شدند مقابله کنند.اینگونه یونانیان مسلمان شدند؟
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      11 3
      اگه ارامنه به موطن خودشون برگردند که شامل کردستان ترکیه میشه
    • AE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      12 7
      اگر بومیان به سرزمینشان برگردند پس عثمانیها به کجا بروند؟
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    172 9
    به نظرم پاکسازی مناطق از تروریستهای کرد تجزیه طلب بهتر باشد هر چند امیدوارم در نهایت ارتش سوریه کل مناطق را آزاد کند لااقل با این طریق قضیه خودمختاری مناطق شمال شرق منتفی میشه
    • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      کٌردها تروریست نیستند، برای دفاع از سرزمینشان می جنگند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    24 11
    من خودم کرد هستم اما حالا که کردهای سوریه به امریکا اعتماد کردنو نوچه ی اونا شدن تو منطقه. بینیم امریکا چطور از شما در برابر ترکیه محافظت میکنه!
    • FR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      7 5
      منم ترک هستم ولی از ترکیه و تروریستهاش متنفرم و به نظرم در درجه ی اول ترکیه نوکر آمریکاست چون عضو ناتو هست و ناتو تشکیل شده است از چند کشور مزدور آمریکا.
  • آرمین IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    5 5
    تا شش ماه دیگه جنگ در سوریه و یمن متوقف خواهد شد و شاهد سوریه شمالی و جنوبی خواهیم بود یمن هم سرنوشت اینچنینی دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس