123.jpg

جنگنده‌های ارتش ترکیه برخی از مواضع تحت تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد را در شمال سوریه هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، پس از اظهارات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حمله قریب الوقوع به مواضع تحت تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد (موسوم به دموکراتیک سوریه) در شمال سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های اشغالی، تهاجم ترکیه به مرزهای شمال سوریه آغاز شد.

آخرین تحولات میدانی این منطقه به شرح ذیل است:

- ارتش ترکیه در تازه ترین تحرکات در مناطق مرزی، تعدادی از یگان های توپخانه و تانک های تیپ ۲۰ زرهی را به شهر مرزی «اقجه قلعه» در مقابل شهر «تل ابیض» در شمال استان الرقه انتقال داده است.

آرشیو

- به گفته منابع میدانی ارتش ترکیه ۸ یگان توپخانه را در شهر مرزی اقجه قلعه مستقر کرده است.

- بالگردهای ارتش ترکیه نیز به صورت مستمر در نزدیکی شهر راس العین در شمال غرب استان الحسکه پرواز می کنند.

- نیروهای شبه نظامی کُرد (موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) در محور شهر تل ابیض در آماده باش هستند.

- گفته شده مرحله نخست عملیات نیروهای ارتش ترکیه در عمق ۵ کیلومتری شمال سوریه در شهرهای تل ابیض در شمال استان الرقه و شهر راس العین در شمال غرب استان الحسکه سوریه انجام می شود.

-  آمریکایی ها پایگاه های خود را در نزدیکی شهرهای تل ابیض و شهر راس العی تخلیه کرده اند و در حال عقب کشیدن نیروهای خود از مناطق مرزی هستند.

- براساس اطلاعات به دست آمده، ساعتی قبل نیز جنگنده های ترکیه مواضع شبه نظامیان کُرد را در منطقه «تل طویل» در حومه گذرگاه مرزی «سیملکا» در شمال شرق استان الحسکه سوریه و نزدیکی مرز عراق هدف قرار دادند.

- همزمان شبه نظامیان کُرد چند گروه از نیروهای خود را از میدان های نفتی شرق رود فرات به سمت شهرهای"تل ابیض و راس العین در شمال سوریه و مرزهای مشترک با ترکیه اعزام کردند.

- گروهک های تروریستی نیز همزمان آمادگی خود را برای همکاری با ارتش ترکیه اعلام کرده اند و به گفته برخی منابع میدانی چند گروه از آنان وارد خاک ترکیه شده و در مناطق مرزی مستقر شده اند و منتظر صدور فرمان حمله هستند.

- براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات زمینی علیه نیروهای شبه نظامی کُرد از ۵ محور آغاز می شود و ۲۰ هزار نیروی ارتش ترکیه و همچنین ۱۸ هزار تن از گروه های تروریستی نیز در این عملیات شرکت می کنند.

به گزارش مشرق، اگرچه آمریکایی‌ها برخی از پایگاه‌های نظامی خود را در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه تخلیه کرده‌اند اما روند تحولات میدانی نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی به طور کامل از شرق رود فرات و در مجموع خاک سوریه خارج نخواهد شد.

در حال حاضر، آمریکایی‌ها میادین نفتی را در شرق رود فرات در اشغال دارند و بعید به نظر می‌رسد دست از غارت این منابع ارزشمند بکشند. براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای نظامی خود را در این مناطق حفظ خواهند کرد و فقط پایگاه های خود را در شمال سوریه و در عمق ۵ تا ۲۰ کیلومتری مناطق مرزی تخلیه می‌کنند و با این راهبرد درصدد هستند شبه نظامیان کُرد و  دولت ترکیه را هم راضی نگه دارند.

درباره حضور آمریکا در سوریه بیشتر بخوانید:

میادین نفتی سوریه در محاصره پایگاه‌های نظامی امریکا / صادرات نفتی سوریه پیش از آغاز جنگ داخلی چقدر بود؟ +تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    17 14
    تا کی سوریه شاهدغارت امریکایی ها خواهد بود! ؟چرا حمله نمیکنن تروریستای امریکایی رو نابود کنن پازخاکشون بیرون کنن؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      7 1
      چاه های نفت سوریه حق ایران نه امریکا
  • RU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    14 18
    یه دو راهی برای مشرقی ها ببینیم ترکیه براشون مهم تره یا مردم سوریه کدومو فدای اون یکی میکنند ترکیه ای که تنها نکته مثبت برای مشرقی ها انتقاد از اسرائیله یا مردم سوریه که ادعای حضور در سوریه برای محافظت از اونا رو دارند به نظر من ساکت میشینند تا ترکیه کارشو بکنه چون مردم سوریه براشون اهمیت نداره و هدفشون فقط اسرائیله
  • جواد IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    32 27
    اگر به نقشه داعش نگاه کنید می بینید که کردستان از دریای مدیترانه تا خلیج فارس گسترده شده است و به رسمیت شناخته شده ! و این نشان می دهد داعش و پروژه کردستان بزرگ هر دو از طرف صهیونیست ها و آمریکایی ها حمایت می شوند. الان هم نگاه کنید تنها معضل باقی مانده منطقه همین مزدوران و تروریست های پ.ک.ک هستند.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      2 18
      تا دریای کاسپین و تمام رشته کوه البرز
    • بله جناب IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
      1 2
      خوب در مورد آذربایجان جنوبی و خراسان و الاحوازیه و بلوچستان و منطقه کاسپین هم همینطور است.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    6 17
    کردها باید از فاز دموکراسی درآن . در حکومت آشوری دموکراسی نداریم . ترکیه کردیه خواهد شد .
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    17 13
    خیلی جالبه ترکیه رسما با توپ تانک به مردم بی دفاع حمله میکنه متهم به اشغالگری نمیشه ادنوقت ایران کمک تسلیحاتی به کشوری بکنه بهس میگن اشغالگر.بعد از اینکه پوز عربستان در یمن به خاک مالیده شد و میو میو کرد باید بعل اردوغان را هم در شمال سوریه کشید تا اون چارپای سرخ هم بفهمه قدرت اول منطقه کیه.تازه کردها هم خون و هم نژاد ما هستن.برای من به شخصه حفاضت از اونا مهم تر از محور مقاومته در این شرایط.تا کل منطقه بفهمن ایران چه هم مذهب و چه هم خونشو تنها نمیزاره.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      16 4
      اولا به نظامیهای پ ک ک که ادمکشند حمله میکنه دوما کار خوبی میکنه به منحد امریکا حمله میکنه سوما همخون چه همخونیه که با امریکا و اسرائیل دشمنان همخونش روی هم ریخنه؟چرا زمان مشکل جریان همخون بودنو پیش میکشید؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    16 18
    حساب کرد جماعت با گروهگ تروریستی پ.ک.ک...پزاک ..شاخه سوری جداست ...امیدوارم ترکیه گروهگ تروریستی نابود کند.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    5 17
    ترکیه خائن... اردوغان و اغلوی کثیف
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    1 6
    اگه وعده اردوغان مبنی بر ایجاد منطقه حائل 20 کیلومتری در شمال سوریه محقق بشه میشه انتظار داشت ناحیه قامشلی هم که در کنترل نیروهای سوری است مورد تهاجم گروه های تروریستی تحت کنترل ترکیه قرار بگیره و اشغال بشه!
  • کوردستان IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    1 4
    مرگ بر ترکیه ...نیروهای کورد قهرمانانه حملات زمینی ترکیه را با کمترین امکانات نابود و چندین سرباز ارتش ترکیه و گروه های تروریستی حامی انها به هلاکت رسیده اند و در طرف مقابل 5 غیرنظامی شهید شده اند
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
      4 3
      مرگ بر وطنفروش و مزدور امریکا انکارا 109 ادمکش رو بدرک فرسناده
  • هامان IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    0 0
    ببخشید خیلی ها میگن ترکیه به مردم بی دفاع در سوریه حمله میکنه ولی من به هر دری زدم هیچ مستندی پیدا نکردم از هیچ خبر گذاری تو دنیا تو اون منطقه خبرنگار نیست یعنی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس