photo_2018-12-24_02-09-51.jpg

مقامات کاخ سفید پیشنهاد جدیدی را به شبه نظامیان کُرد ارائه کرده اند اما مورد قبول واقع نشده است.

سرویس جهان مشرق - نزدیک به یک هفته از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای ارتش این کشور از سوریه می گذرد و واکنش ها و انتقادها در محافل مختلف به این مسئله همچنان ادامه دارد.

شبه نظامیان کُرد در ۴ سال گذشته در مناطق تحت تصرف شمال، شمال شرق و شرق سوریه به صورت مستقیم تحت حمایت نیروهای ارتش آمریکا بودند و نگرانی خاصی نداشتند اما با تصمیم جدید ترامپ در شوک فرو رفته اند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ خطاب به اردوغان: من می‌روم؛ سوریه مال تو/ توافق ترکیه و آمریکا چه تاثیری بر تحولات میدانی سوریه خواهد داشت؟

براساس اطلاعات به دست آمده، اعتراضات شبه نظامیان کُرد به خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت تصرف پایان نیافته و آنان از مقامات کاخ سفید درخواست کرده اند که در این خصوص تجدید نظر کنند اما تاکنون پاسخ مثبتی را دریافت نکرده اند.

 

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد نسبت به انجام عملیات نیروهای ارتش ترکیه برای اشغال مناطق تحت تصرف خود ابراز نگرانی کرده اند و به کاخ سفید اعلام کرده اند که همه دستاوردهای ۴ ساله آنان بر باد می رود.

اما مقامات آمریکایی نسبت به این نگرانی ها اعتنایی نکرده اند و توصیه و پیشنهاد دیگری را ارائه داده اند که همین مسئله خشم شبه نظامیان کُرد را چند برابر کرده و مورد پذیرش آنان قرار نگرفته است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات پیشنهاد کاخ سفید اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها به شبه نظامیان توصیه کرده اند که تمامی مرزهای مشترک سوریه با ترکیه را در مناطق شمالی تخلیه کنند.

این منبع میدانی با بیان این که این پیشنهاد به معنای توافق آمریکا و ترکیه برای جلوگیری از ایجاد درگیری در مرزهای شمالی سوریه است، گفت: شبه نظامیان کُرد با این پیشنهاد مخالفت کرده اند چرا که اعتقاد دارند پذیرش این موضوع یعنی قبول شکست کامل بدون درگیری با نیروهای ارتش ترکیه است.

وی به بخش دوم پیشنهاد آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: مقامات کاخ سفید اعلام کرده اند اگر شبه نظامیان کُرد با این تصمیم موافقت کنند و در مسیر تخلیه مناطق مرزی مشترک با ترکیه گام بردارند، نیروهای اقلیم کردستان عراق (پیشمرگ) به جای آنان در مناطق مرزی مستقر خواهند شد.

این منبع میدانی با بیان این که شبه نظامیان کُرد با پیشنهاد کاخ سفید برای تخلیه مناطق مرزی و جایگزین شدن نیروهای پیشمرگ عراق مخالف هستند، تصریح کرد: جلسه مشترک میان آمریکایی ها، شبه نظامیان کُرد و پیشمرگ کُرد به نتیجه نرسیده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم سعودی در ماه های گذشته وعده داده بود تا تمامی هزینه های مرتبط با آمورش شبه نظامیان کُرد را به کاخ سفید پرداخت کند و همچین از ائتلاف غربی به خصوص نیروهای آمریکایی برای ماندن در سوریه پشتیبانی مالی کند اما شواهد میدانی نشان می دهد که در عمل هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

به گفته منابع میدانی، اگر ترامپ در خصوص تصمیم خود تجدید نظر نکند، روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه حدود ۶۰ تا ۱۰۰ (اواخر اسفندماه امسال)   به طول می انجامد اما باید منتظر ماند و دید که فشارهای منتقدان می تواند مانع از اجرایی شدن این تصمیم شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

ادامه حملات دومینوار گروه های تروریستی در شمال سوریه؛ شهادت ۱۸ تن از نیروهای ارتش سوریه در جریان دفع حملات در شمال استان حماه + نقشه میدانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    10 0
    مثلا اگه نیروهای پیشمرگه بیان جای کردهای سوریه ، ترکیه کاریشون نداره ؟!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    22 8
    کردها نبایستی وقت تلف کنند ، سریع تماسها با دولت سوریه برقرار کنند و بی جهت مشکل خودشون و سوریه رو افزایش ندند
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      14 20
      چشم قربان
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      12 3
      جناب چشم قربان دستور نبود ، بیان لابدیت زمانه بود ، که اگر اعتقاد دینی هم نداشته باشند که باعث همگراییشان بشود ، لا اقل نفع دنیویشون رو در نظر بگیرند .
    • سیروان مهابادی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      15 2
      کردهای عراق و سوریه سالهاست عمر و وقت و جوونهاشون رو بخاطر کلاه گشاد تشکیل کشور تخیلی کردستان از دست دادن . هر بار هم با این وعده دوباره کلاهی گشادتر از قبل سرشون میره
    • AU ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
      15 0
      دوستی با این قماش یک بار سنگین هست. دوست نبودن بسی آسان تر است.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    33 9
    عاقبت تمامی مزدوران امریکایی واسراییلی خود فروخته تروریست به درک واصل شدن هستش مرگ بر امریکا
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    65 77
    در سوریه فکر میکردند امریکا ترکیه عراق و حت سوریه و ایران رو دشمن خودش میکنه و اونها رو میچسبه .امریکا وقتی دید اسد رفتنی نیست دیگه زیاد زور نزد و با خروج زود از سوریه در اصل ابروی خودشو به خطر نینداخت چون درگیری سوریه با کردها غیر قابل اجتناب بود و این وسط امریکا به بدنامی در دنیا متهم میشد
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      43 17
      دشمن خودش می کنه ؟! مگه نکرد ؟ مگه بارها هدف قرار دادن مواضع سوریها و نیروهای عراقی رو نشنیدی ؟ مگه بارها مردم عادی رو هدف قرار نداد ؟ دشمنی رنگ دیگه ای داره ؟
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      57 41
      زور نزد یا نداشت ؟
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      52 36
      بد نامی متهم میشد ؟! آره راست می گی آمریکا خیلی خیلی خوشنامه !
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    14 3
    نمی دانم چرا به ارتش عربی سوریه اجازه داده نمی شود که حاکمیت دولت قانونی دمشق را بر تمامی خاک سوریه گسترش دهد.
    • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
      1 10
      چون پایگاه مردمی نداره
  • علی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    9 6
    تخلیه مرز ترکیه یعنی عقب نشینی از کوبانی، قامشلی، تل ابید، راس عین... پس دیگه فضله موش و بیابان براشون بمونه؟ حکومت کردهای بدون سرزمین ها و شهرهای کردنشین معنی میده؟ این قابل قبول هیچکس نیست! جنگ در میگیره و نتیجه اخرش از دست رفتن سرزمین ها مشخصه از الان!
    • علی IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
      تاریخ نشون داده کردهای داعشی اهل نبرد نیستند فقط مثل بزدلها از پشت خنجر میزنند.
  • حامد TR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    2 1
    بررسی رسانه های به اصطلاح مستقل یا اصلاح طلب تهران نشان از عدم درک درست معادلات درحال تغییر هستند و باز مثل موارد مشابه قبل باعث اتخاذ رویکردهای اشتباه خواهد شد. این رسانه های به اصطلاح مستقل از آن جهت اهمیت دارند که پشت پرده بعضی معاملات را گاها و ناخواسته لو می دهند. احتمال خوشبینانه تر این است که اینها در واقع درصدد گمراه کردن افکارعمومی هستند. یعنی سمت و سوی وقایع را حداقل خود می دانند. در هر دو حالت اما در تداوم اتخاذ رویکرد درست در سیاست خارجی ایران موثر خواهند بود و این مایه تاسف است. موقعیت ایران در سوریه در حال حاضر خوب است ولی با توجه به هزینه هایی که در پی داشته و روند انحرافی آن جای تامل دارد. امیدوارم مسئولان امر بنام سیادت از شاکله کشور و حیثیت دولت و مردم نکته سنجی بیشتری به خرج دهند.
  • بهرامی AE ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    9 10
    بزار تار و مارشون کنند این تروریست های احمق رو که به مردم خودشون هم رحم نمی کنند اینا فقط به دنبال قدرت هستند. بزار با خاک یکسان بشند بزودی
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
    4 0
    تمام اینا نقشه غربه امریکا به راحتی از سوریه خارج نمیشه ،کارشناسای سیاسی ونظامی خواهند دید اگه امریکا بره حتما کسی را سر جاش تو سوریه خواهد گذاشت ،من که فک نمی کنم شیطان به همین راحتی دست از سر مردم سوریه برداره؟
  • آریو سوئد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
    11 11
    مشکل کردها ساده بودنشونه. اینها همیشه گوش بفرمان رهبران فئودال ، قبیله گرا و نوکر اجنبی خود هستند. برای همین همیشه در دام قدرتهای خارجی میافتند. یک زمانی این رهبران به ظاهر سوسیالیست شدند و نوکر شوروی سابق. یک زمانی سوسیال دمکرات شدند و نوکر فرانسه و آلمان. الان هم لیبرال دمکرات هستند و نوکر امریکا و فرانسه و انگلیس. مردم کرد نباید از این رهبران کورکورانه اطاعت کنند. اینها یک مشت فئودال مفتخورند چه به ظاهر سوسیالیست باشند و چه لیبرال دمکرات.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
      4 1
      احسنت
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
    0 1
    من الان همکلاسی شما نیستم
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    1 6
    دولت سوریه ومقاومت بایپد سریعتر اقدام کنن پس گرفتن سرزمین از کردها راحتتر از پس گرفتن همون سرزمین از ترکهاست ،بعیده ترکیه سرزمینهایی رو که گرفته پس بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس