کد خبر 920585
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
ملک سلمان و محمد الحلبوسی

رئیس پارلمان عراق که در عربستان به سر می‌برد، امروز با ملک سلمان پادشاه این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق روز یکشنبه سفر رسمی خود به عربستان را آغاز کرد، وی امروز دوشنبه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر محمد الحلبوسی، وی در چارچوب سفر رسمی خود به پادشاهی عربستان سعودی با سلمان بن عبدالعزیز دیدار کرد که طی آن روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در راستای منافع دو ملت برادر و آخرین تحولات محلی و منطقه‌ای بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

حلبوسی: اردوغان با افزایش حقابه عراق موافقت کرد

اولین موضع‌گیری «الحلبوسی» درباره ایران

این بیانیه به نقل از حلبوسی آورده است : عراق تمایل دارد روابط خود را با محیط پیرامونی عربی و منطقه‌ای از طریق هماهنگی مشترک و در تمام سطوح به ویژه در زمینه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و حمایت از مبادلات تجاری و گشایش گذرگاه‌های مرزی و توسعه آن گسترش دهد. حلبوسی گفته است اهمیت دارد که کشورهای برادر در پرونده بازسازی عراق نقش داشته باشند به ویژه پادشاهی عربستان سعودی به دلیل داشتن شرکت‌ها و تجاربش که در بازسازی بسیاری از شهرهای متضرر از تروریسم یا شهرهایی که نیازمند خدمات و تاسیسات زیربنایی است، سهیم خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، حلبوسی از ملک سلمان به خاطر «ابتکار دولت در توسعه گذرگاه مرزی  عرعر میان عراق و عربستان و احداث استادیوم ورزشی در بغداد و نیز اختصاص کمک‌هایی برای باسازی عراق در کنفرانس کویت» تشکر کرده است.

این بیانیه آورده است حلبوسی بر ضرورت گشایش و انعطاف‌پذیری عراق در برابر برادران عربش و گسترش روابط با همه که در خدمت مسائل مورد اهتمام مشترک است، تاکید کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس پارلمان عراق بر «ضرورت هماهنگی تلاش‌های عربی به منظور پشت سر گذاشتن اختلافات و مشکلات از طریق گفت‌وگوی سازنده و دوری از تنش که تاثیر منفی بر امنیت و ثبات منطقه می‌گذارد، تاکید و از نقش پادشاهی عربستان سعودی در حمایت از عراق» تاکید کرده است.

این بیانیه آورده است : پادشاه سعودی هم به نوبه خود به رئیس پارلمان  عراق در پادشاهی عربستان خوشامد گفته و ابراز امیدواری کرده است که مرحله آینده شاهد بازگشت عراق به جایگاه برجسته‌اش در منطقه به ویژه پش از پیروزی‌های به دست آمده بر تروریسم یا زمینه‌های دیگر باشد. ملک سلمان بر حمایت حکومت سعودی از عراق و ملت آن در تمام زمینه‌ها تاکید کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 0
    سعودیها با هیچ کس برادر نیستند مگر با صهونیستها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس